ERGOTERAPİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1214321004
Ders İsmi: El Rehabilitasyonu ve Splint
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Şüheda ÖZKAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: El ve üst ekstremite rehabilitasyonu, splintleme prensipleri hakkında bilgi vermeyi amaçlar.

Dersin İçeriği: El ve üst ekstremite fonksiyonları, elin yaralanması ve gelişim geriliklerinde rehabilitasyon, splintleme ilkeleri ve splintle yaşama katılım eğitimini içerir.





Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ortez kavramını bilir.
2) Destekleyici-Fonksiyonel-Düzeltici ortezler ve indikasyonlarını kavrar.
3) El rehabilitasyonu ve rehabilitasyonda splintleme stratejilerini bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Elin fonksiyonel anatomisi ve değerlendirmesini öğrenir.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Elin anatomisi ve fonksiyonel pozisyonu 1. İnal, S. Kas Hastalıklarında Rehabilitasyon ve Ortezler, 2000 2. Ron Semour (2002) Prosthetics and Orthotics. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia. 3. Michellle M. Lusardi, Caroline C. Nielsen (2007) Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation. Second Edition, Elsevier Saunders Inc. St.Luis.
2) Elin değerlendirilmesi 1. İnal, S. Kas Hastalıklarında Rehabilitasyon ve Ortezler, 2000 2. Ron Semour (2002) Prosthetics and Orthotics. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia. 3. Michellle M. Lusardi, Caroline C. Nielsen (2007) Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation. Second Edition, Elsevier Saunders Inc. St.Luis.
3) El rehabilitasyonunda genel prensipler 1. İnal, S. Kas Hastalıklarında Rehabilitasyon ve Ortezler, 2000 2. Ron Semour (2002) Prosthetics and Orthotics. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia. 3. Michellle M. Lusardi, Caroline C. Nielsen (2007) Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation. Second Edition, Elsevier Saunders Inc. St.Luis.
4) Tendon ve yaralanmaları 1. İnal, S. Kas Hastalıklarında Rehabilitasyon ve Ortezler, 2000 2. Ron Semour (2002) Prosthetics and Orthotics. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia. 3. Michellle M. Lusardi, Caroline C. Nielsen (2007) Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation. Second Edition, Elsevier Saunders Inc. St.Luis.
5) Periferik sinir yaralanmaları 1. İnal, S. Kas Hastalıklarında Rehabilitasyon ve Ortezler, 2000 2. Ron Semour (2002) Prosthetics and Orthotics. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia. 3. Michellle M. Lusardi, Caroline C. Nielsen (2007) Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation. Second Edition, Elsevier Saunders Inc. St.Luis.
6) Yumuşak doku yaralanmaları ve kırıklar 1. İnal, S. Kas Hastalıklarında Rehabilitasyon ve Ortezler, 2000 2. Ron Semour (2002) Prosthetics and Orthotics. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia. 3. Michellle M. Lusardi, Caroline C. Nielsen (2007) Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation. Second Edition, Elsevier Saunders Inc. St.Luis.
7) Ortez tanımı 1. İnal, S. Kas Hastalıklarında Rehabilitasyon ve Ortezler, 2000 2. Ron Semour (2002) Prosthetics and Orthotics. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia. 3. Michellle M. Lusardi, Caroline C. Nielsen (2007) Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation. Second Edition, Elsevier Saunders Inc. St.Luis.
8) Ara Sınav 1. İnal, S. Kas Hastalıklarında Rehabilitasyon ve Ortezler, 2000 2. Ron Semour (2002) Prosthetics and Orthotics. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia. 3. Michellle M. Lusardi, Caroline C. Nielsen (2007) Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation. Second Edition, Elsevier Saunders Inc. St.Luis.
9) Üst ekstremite ortezleri 1. İnal, S. Kas Hastalıklarında Rehabilitasyon ve Ortezler, 2000 2. Ron Semour (2002) Prosthetics and Orthotics. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia. 3. Michellle M. Lusardi, Caroline C. Nielsen (2007) Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation. Second Edition, Elsevier Saunders Inc. St.Luis.
10) El splintleri 1. İnal, S. Kas Hastalıklarında Rehabilitasyon ve Ortezler, 2000 2. Ron Semour (2002) Prosthetics and Orthotics. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia. 3. Michellle M. Lusardi, Caroline C. Nielsen (2007) Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation. Second Edition, Elsevier Saunders Inc. St.Luis.
11) Asistif teknoloji 1. İnal, S. Kas Hastalıklarında Rehabilitasyon ve Ortezler, 2000 2. Ron Semour (2002) Prosthetics and Orthotics. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia. 3. Michellle M. Lusardi, Caroline C. Nielsen (2007) Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation. Second Edition, Elsevier Saunders Inc. St.Luis.
12) Üst ekstremite kongenital malformasyon ortoprotezleri 1. İnal, S. Kas Hastalıklarında Rehabilitasyon ve Ortezler, 2000 2. Ron Semour (2002) Prosthetics and Orthotics. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia. 3. Michellle M. Lusardi, Caroline C. Nielsen (2007) Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation. Second Edition, Elsevier Saunders Inc. St.Luis.
13) Pratik uygulama 1. İnal, S. Kas Hastalıklarında Rehabilitasyon ve Ortezler, 2000 2. Ron Semour (2002) Prosthetics and Orthotics. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia. 3. Michellle M. Lusardi, Caroline C. Nielsen (2007) Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation. Second Edition, Elsevier Saunders Inc. St.Luis.
14) Pratik uygulama 1. İnal, S. Kas Hastalıklarında Rehabilitasyon ve Ortezler, 2000 2. Ron Semour (2002) Prosthetics and Orthotics. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia. 3. Michellle M. Lusardi, Caroline C. Nielsen (2007) Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation. Second Edition, Elsevier Saunders Inc. St.Luis.
15) Pratik uygulama 1. İnal, S. Kas Hastalıklarında Rehabilitasyon ve Ortezler, 2000 2. Ron Semour (2002) Prosthetics and Orthotics. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia. 3. Michellle M. Lusardi, Caroline C. Nielsen (2007) Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation. Second Edition, Elsevier Saunders Inc. St.Luis.
16) Final Sınavı 1. İnal, S. Kas Hastalıklarında Rehabilitasyon ve Ortezler, 2000 2. Ron Semour (2002) Prosthetics and Orthotics. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia. 3. Michellle M. Lusardi, Caroline C. Nielsen (2007) Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation. Second Edition, Elsevier Saunders Inc. St.Luis.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) İnal, S. Kas Hastalıklarında Rehabilitasyon ve Ortezler. Çizge Matbaa,İstanbul, 2000 2) Ron Semour (2002) Prosthetics and Orthotics. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia. 3) Michellle M. Lusardi, Caroline C. Nielsen (2007) Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation. Second Edition, Elsevier Saunders Inc. St.Luis.



Diğer Kaynaklar: YOK/NON

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir.
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür.
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar.
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür.
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar.
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar.
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır.
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar.
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur.
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar.
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir.
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir.
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. 1
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. 3
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. 3
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. 2
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. 3
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. 3
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. 3
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. 2
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 2
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. 2
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. 1
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. 2
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. 2
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. 1
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Uygulama 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 56
Ara Sınavlar 1 10
Final 1 15
Toplam İş Yükü 137