ERGOTERAPİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1200321002
Ders İsmi: Araştırma Yöntemleri ve Biyoistatistik
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Biyoistatistik alanındaki temel prensiplerin bilinmesi ve sağlık alanında yapılan akademik çalışmaların istatistiksel olarak anlamlandırılması.
Dersin İçeriği: Tanışma ve biyoistatistiğe giriş, sağlık alanında istatistik kavramı, hipotez kurma, veri toplama, verilerin tablolaştırılması, değişkenler ve yorumlanması, merkezi eğilim ve yayılım ölçüleri, değişkenlere ait verileri belirleme.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sağlık alanında yapılan çalışmaları istatistiksel yönden anlamlandırabilir.
2) Biyoistatistik ile ilgili temel kavramları bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Araştırma ve geliştirme yöntemlerini istatistiksel olarak planlayabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) İstatistikte önemlilik testlerini açıklayabilir.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Biyoistatistiğe giriş Dawson-Saunders, B&Trap, R. BAsic and clinical bioistatistics. Prentice-Hall Int. Inc. 1990 Gazanfer Aksakoğlu, Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İzmir: DEÜ Rektörlük Basımevi, 2006 (İkinci yazım)
2) Sağlık Bilimlerinde istatistik Dawson-Saunders, B&Trap, R. BAsic and clinical bioistatistics. Prentice-Hall Int. Inc. 1990 Gazanfer Aksakoğlu, Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İzmir: DEÜ Rektörlük Basımevi, 2006 (İkinci yazım)
3) Veri türleri, veri toplama ve sıralanması Dawson-Saunders, B&Trap, R. BAsic and clinical bioistatistics. Prentice-Hall Int. Inc. 1990 Gazanfer Aksakoğlu, Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İzmir: DEÜ Rektörlük Basımevi, 2006 (İkinci yazım)
4) Verilerin tabloya-grafiğe aktarımı Dawson-Saunders, B&Trap, R. BAsic and clinical bioistatistics. Prentice-Hall Int. Inc. 1990 Gazanfer Aksakoğlu, Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İzmir: DEÜ Rektörlük Basımevi, 2006 (İkinci yazım)
5) Verilerin sınıflandırılması Dawson-Saunders, B&Trap, R. BAsic and clinical bioistatistics. Prentice-Hall Int. Inc. 1990 Gazanfer Aksakoğlu, Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İzmir: DEÜ Rektörlük Basımevi, 2006 (İkinci yazım)
6) Değişkenler Dawson-Saunders, B&Trap, R. BAsic and clinical bioistatistics. Prentice-Hall Int. Inc. 1990 Gazanfer Aksakoğlu, Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İzmir: DEÜ Rektörlük Basımevi, 2006 (İkinci yazım)
7) Merkezi Eğilim Ölçüleri; Ortalamalar, Analitik Ortalamalar Dawson-Saunders, B&Trap, R. BAsic and clinical bioistatistics. Prentice-Hall Int. Inc. 1990 Gazanfer Aksakoğlu, Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İzmir: DEÜ Rektörlük Basımevi, 2006 (İkinci yazım)
8) Ara Sınav
9) Analitik olmayan ortalamalar Dawson-Saunders, B&Trap, R. BAsic and clinical bioistatistics. Prentice-Hall Int. Inc. 1990 Gazanfer Aksakoğlu, Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İzmir: DEÜ Rektörlük Basımevi, 2006 (İkinci yazım)
10) Değişkenlik ve ölçüleri Dawson-Saunders, B&Trap, R. BAsic and clinical bioistatistics. Prentice-Hall Int. Inc. 1990 Gazanfer Aksakoğlu, Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İzmir: DEÜ Rektörlük Basımevi, 2006 (İkinci yazım)
11) Çarpıklık ve ölçüleri Dawson-Saunders, B&Trap, R. BAsic and clinical bioistatistics. Prentice-Hall Int. Inc. 1990 Gazanfer Aksakoğlu, Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İzmir: DEÜ Rektörlük Basımevi, 2006 (İkinci yazım)
12) Problemlerin çözümlenmesi Dawson-Saunders, B&Trap, R. BAsic and clinical bioistatistics. Prentice-Hall Int. Inc. 1990 Gazanfer Aksakoğlu, Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İzmir: DEÜ Rektörlük Basımevi, 2006 (İkinci yazım)
13) Parametrik ve nonparametrik testler Dawson-Saunders, B&Trap, R. BAsic and clinical bioistatistics. Prentice-Hall Int. Inc. 1990 Gazanfer Aksakoğlu, Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İzmir: DEÜ Rektörlük Basımevi, 2006 (İkinci yazım)
14) Tek değişkenli testler Dawson-Saunders, B&Trap, R. BAsic and clinical bioistatistics. Prentice-Hall Int. Inc. 1990 Gazanfer Aksakoğlu, Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İzmir: DEÜ Rektörlük Basımevi, 2006 (İkinci yazım)
15) Çok değişkenli testler Dawson-Saunders, B&Trap, R. BAsic and clinical bioistatistics. Prentice-Hall Int. Inc. 1990 Gazanfer Aksakoğlu, Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İzmir: DEÜ Rektörlük Basımevi, 2006 (İkinci yazım)
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dawson-Saunders, B&Trap, R. BAsic and clinical bioistatistics. Prentice-Hall Int. Inc. 1990 Gazanfer Aksakoğlu, Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İzmir: DEÜ Rektörlük Basımevi, 2006 (İkinci yazım)
Diğer Kaynaklar: Dawson-Saunders, B&Trap, R. BAsic and clinical bioistatistics. Prentice-Hall Int. Inc. 1990 Gazanfer Aksakoğlu, Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İzmir: DEÜ Rektörlük Basımevi, 2006 (İkinci yazım)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir.
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür.
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar.
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür.
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar.
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar.
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır.
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar.
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur.
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar.
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir.
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir.
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. 2
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. 3
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. 3
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. 4
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. 5
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. 3
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. 5
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. 3
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 2
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. 2
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. 3
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. 2
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. 2
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. 3
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 70
Ara Sınavlar 1 24
Final 1 29
Toplam İş Yükü 165