ERGOTERAPİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1214311007
Ders İsmi: Ergoterapi İçin Bilgisayar Destekli Tasarım
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Ramazan YAMAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yardımcı ve adaptif cihazların malzeme bilimi açısından incelenmesi, bunların bilgisayar destekli tasarım sürecindeki aşamaların teorik altyapısının öğrenilmesi
Dersin İçeriği: Ergoterapide tasarım teknikleri, teknik tasarımın temelleri, kavramsal tasarım, ürün yaşam döngüsü, ürün fikri üretme ve ürün planlama basamakları, tasarımda bilgisayar desteği, örnek adaptif gereçler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Fonksiyonel bağımsızlık için adaptif gereçlerin tasarım süreçlerini tanımlar.
2) Adaptif gereç üretimi ve malzeme bilimini bilir.
3) Farklı üretim tekniklerini bilir ve uygular.
4) Tasarım süreçlerinde bilgisayar teknolojilerinden faydalanır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ergoterapide Tasarım Tekniklerine Giriş 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
2) Teknik Tasarım Temelleri 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
3) Kavramsal Tasarım 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
4) Ürün Yaşam Döngüsü 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
5) Ürün Planlama ve Ürün Fikirleri Bulma 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
6) Standartları Tasarımda Kullanma 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
7) Bilgisayar Destekli Tasarım 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
8) Ara sınav 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
9) Bilgisayar Destekli Tasarım 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
10) Örnek Adaptif Gereç Tasarımı 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
11) Tıbbi Cihaz Standartları 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
12) Tasarımda 3 Boyutlu Yazıcıların Kullanımı 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
13) Adaptif Gereç Tasarımının Üretimi 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
14) Erişilebilirlik Açısından Tasarım 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
15) Ürünlerin Tasarım ve Uygulama Açısından Değerlendirilmesi 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019
16) Final 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok/None
Diğer Kaynaklar: 1. Ela Tarakçı, Rehabilitasyonda Teknoloji, 2019

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir.
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür.
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar.
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür.
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar.
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar.
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır.
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar.
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur.
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar.
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir.
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir.
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. 4
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. 3
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. 4
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. 2
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. 5
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. 5
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. 5
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. 4
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 4
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. 5
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. 2
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. 2
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. 2
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. 1
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Grup Projesi
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Uygulama 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 2 32
Sunum / Seminer 1 3 3
Proje 1 4 4
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 105