ERGOTERAPİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1214311005
Ders İsmi: Geriatride Ergoterapi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Sena ERARSLAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yaşlanmanın boyutlarını, etkilerini ve yaşlıda yaşam kalitesi ve bağımsızlığın arttırılması için müdahale yöntemlerini öğretmeyi amaçlar.

Dersin İçeriği: Yaşlanmanın günlük yaşam aktivitelerine, rol performansları ve bağımsızlığa etkisini, bunların iyileştirilmesine yönelik değerlendirme ve tedavi yöntemlerini içerir.





Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yaşlanmaya bağlı duyu-algı-motor, kognitif ve psikososyal fonksiyonlarındaki değişimleri bilir.
2) Yaşlıyı biyopsikososyal yönden ergoterapi yöntemleri ile değerlendirir.
3) Kişi merkezli tedaviyi planlar ve uygular.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yaşlanma kavramı, Dünya’da ve Türkiye’de yaşlanma 1. Occupational Therapy with Elders - eBook: Strategies for the Occupational 2. Lifestyle Redesign: The Intervention Tested in the USC Well Elderly Studies
2) Yaşlanmanın sınıflandırılması, yaşlanma süreci, yaşlılıkla birlikte görülen değişimler ve yaşlı bireylerin gereksinimleri 1. Occupational Therapy with Elders - eBook: Strategies for the Occupational 2. Lifestyle Redesign: The Intervention Tested in the USC Well Elderly Studies
3) Geriatrik rehabilitasyonun prensipleri ve geriatrik rehabilitasyonda ergoterapistin rolü 1. Occupational Therapy with Elders - eBook: Strategies for the Occupational 2. Lifestyle Redesign: The Intervention Tested in the USC Well Elderly Studies
4) Geriatrik bireylerde değerlendirmenin önemi ve Motor Beceri ve Fonksiyonellik Değerlendirme 1. Occupational Therapy with Elders - eBook: Strategies for the Occupational 2. Lifestyle Redesign: The Intervention Tested in the USC Well Elderly Studies
5) Geriatrik bireylerde bilişin önemi ve Bilişsel değerlendirme 1. Occupational Therapy with Elders - eBook: Strategies for the Occupational 2. Lifestyle Redesign: The Intervention Tested in the USC Well Elderly Studies
6) Geriatrik bireylerde yaygın görülen hastalıklarda değerlendirme ve müdahale: Alzheimer 1. Occupational Therapy with Elders - eBook: Strategies for the Occupational 2. Lifestyle Redesign: The Intervention Tested in the USC Well Elderly Studies
7) Geriatrik bireylerde yaygın görülen hastalıklarda değerlendirme ve müdahale: Demans 1. Occupational Therapy with Elders - eBook: Strategies for the Occupational 2. Lifestyle Redesign: The Intervention Tested in the USC Well Elderly Studies
8) Ara sınav 1. Occupational Therapy with Elders - eBook: Strategies for the Occupational 2. Lifestyle Redesign: The Intervention Tested in the USC Well Elderly Studies
9) Geriatrik bireylerde yaygın görülen hastalıklarda değerlendirme ve müdahale: Parkinson 1. Occupational Therapy with Elders - eBook: Strategies for the Occupational 2. Lifestyle Redesign: The Intervention Tested in the USC Well Elderly Studies
10) Geriatrik Bireylerde Düşme: Düşme için risk faktörleri, ev kazaları, çevresel düzenlemeler ve koruyucu yaklaşımlar 1. Occupational Therapy with Elders - eBook: Strategies for the Occupational 2. Lifestyle Redesign: The Intervention Tested in the USC Well Elderly Studies
11) Vaka Sunumu ve Tartışma 1. Occupational Therapy with Elders - eBook: Strategies for the Occupational 2. Lifestyle Redesign: The Intervention Tested in the USC Well Elderly Studies
12) Vaka Sunumu ve Tartışma 1. Occupational Therapy with Elders - eBook: Strategies for the Occupational 2. Lifestyle Redesign: The Intervention Tested in the USC Well Elderly Studies
13) Sağlıklı ve Üretken Yaşlanma: İyi Yaşlanma Programları 1. Occupational Therapy with Elders - eBook: Strategies for the Occupational 2. Lifestyle Redesign: The Intervention Tested in the USC Well Elderly Studies
14) Huzurevi Ziyareti: Uygulama 1. Occupational Therapy with Elders - eBook: Strategies for the Occupational 2. Lifestyle Redesign: The Intervention Tested in the USC Well Elderly Studies
15) Huzurevi Ziyareti: Uygulama 1. Occupational Therapy with Elders - eBook: Strategies for the Occupational 2. Lifestyle Redesign: The Intervention Tested in the USC Well Elderly Studies
16) Final sınavı 1. Occupational Therapy with Elders - eBook: Strategies for the Occupational 2. Lifestyle Redesign: The Intervention Tested in the USC Well Elderly Studies

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "1) Arıoğul, S., Geriatri ve Gerontoloji, MN Medikal&Nobel, Ankara, 2006.
2) Mary Law PhD, OT Reg.(Ont.); Mary Ann McColl PhD, MTS. : Interventions, Effects, and Outcomes in Occupational Therapy: Adults and Older Adults, SLACK Co. 13 978-1-55642-880-7, US, 2010."



Diğer Kaynaklar: YOK/NON

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir.
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür.
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar.
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür.
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar.
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar.
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır.
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar.
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur.
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar.
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir.
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir.
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. 2
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. 4
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. 4
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. 2
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. 4
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. 5
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. 4
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. 3
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 2
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. 2
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. 3
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. 2
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. 2
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. 1
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Ara Sınavlar 1 9
Final 1 12
Toplam İş Yükü 105