Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ayres Duyu bütünlüğü teorisi |
1. Bundy A, Lane S, Murray E; Sensory Integration: Theroy and Practice second ED, fA Davis Company 2002
2. Kayıhan H, Hemiplejide İş ve Uğraşı Tedavisi, 1989
|
2) |
Duyusal Sistemlerin Nörofizyolojik Temellerinin öğrenilmesi
|
1. Bundy A, Lane S, Murray E; Sensory Integration: Theroy and Practice second ED, fA Davis Company 2002
2. Kayıhan H, Hemiplejide İş ve Uğraşı Tedavisi, 1989
|
3) |
"Duyusal Sistemlerin Nörofizyolojik Temellerinin öğrenilmesi
FOnskiyon/Dİsfonksiyon "
|
1. Bundy A, Lane S, Murray E; Sensory Integration: Theroy and Practice second ED, fA Davis Company 2002
2. Kayıhan H, Hemiplejide İş ve Uğraşı Tedavisi, 1989
|
4) |
Pediatride görülebilen duyu bütünleme disfonksiyonları
|
1. Bundy A, Lane S, Murray E; Sensory Integration: Theroy and Practice second ED, fA Davis Company 2002
2. Kayıhan H, Hemiplejide İş ve Uğraşı Tedavisi, 1989
|
5) |
Pediatride görülebilen duyu bütünleme disfonksiyonları - vaka örneği
|
1. Bundy A, Lane S, Murray E; Sensory Integration: Theroy and Practice second ED, fA Davis Company 2002
2. Kayıhan H, Hemiplejide İş ve Uğraşı Tedavisi, 1989
|
6) |
Hemiplejik hastada motor fonksiyonların değerlendirilmesi ile ilgili teorik bilgi verilmesi ve uygulamalı olarak gösterilmesi , öğrencilerin uygulama yapmasıİyileşmenin farklı devrelerine göre tedavi- Devre I teorik
|
1. Bundy A, Lane S, Murray E; Sensory Integration: Theroy and Practice second ED, fA Davis Company 2002
2. Kayıhan H, Hemiplejide İş ve Uğraşı Tedavisi, 1989
|
7) |
Devre 2a ve 3 teorik ve uygulama, Öğrenciler ergoterapi ile ilgili rehabilitasyon yaklaşımlarını kütüphane ve web tabanlı kaynakları araştırarak örnek vakalar üzerinde hazırlarlar, sınıf ortamında sunarak tartışırlar.Devre 1ve 2 uygulamaÖğrenciler ergoterapi ile ilgili rehabilitasyon yaklaşımlarını kütüphane ve web tabanlı kaynakları araştırarak örnek vakalar üzerinde hazırlarlar, sınıf ortamında sunarak tartışırlar.
|
1. Bundy A, Lane S, Murray E; Sensory Integration: Theroy and Practice second ED, fA Davis Company 2002
2. Kayıhan H, Hemiplejide İş ve Uğraşı Tedavisi, 1989
|
8) |
Ara sınav
|
1. Bundy A, Lane S, Murray E; Sensory Integration: Theroy and Practice second ED, fA Davis Company 2002
2. Kayıhan H, Hemiplejide İş ve Uğraşı Tedavisi, 1989
|
9) |
Devre 4 teorik ve uygulama Öğrenciler ergoterapi ile ilgili rehabilitasyon yaklaşımlarını kütüphane ve web tabanlı kaynakları araştırarak örnek vakalar üzerinde hazırlarlar, sınıf ortamında sunarak tartışırlar.
|
1. Bundy A, Lane S, Murray E; Sensory Integration: Theroy and Practice second ED, fA Davis Company 2002
2. Kayıhan H, Hemiplejide İş ve Uğraşı Tedavisi, 1989
|
10) |
Hemiplejik hastada duyu- algı problemlerinin ölçülmesi v e değerlendirilmesi (teorik ve uygulamalı olarak )
|
1. Bundy A, Lane S, Murray E; Sensory Integration: Theroy and Practice second ED, fA Davis Company 2002
2. Kayıhan H, Hemiplejide İş ve Uğraşı Tedavisi, 1989
|
11) |
Devre 1ve 2 uygulamaÖğrenciler ergoterapi ile ilgili rehabilitasyon yaklaşımlarını kütüphane ve web tabanlı kaynakları araştırarak örnek vakalar üzerinde hazırlarlar, sınıf ortamında sunarak tartışırlar.
|
1. Bundy A, Lane S, Murray E; Sensory Integration: Theroy and Practice second ED, fA Davis Company 2002
2. Kayıhan H, Hemiplejide İş ve Uğraşı Tedavisi, 1989
|
12) |
Duyusal sistemlerin uygulama alanları
|
1. Bundy A, Lane S, Murray E; Sensory Integration: Theroy and Practice second ED, fA Davis Company 2002
2. Kayıhan H, Hemiplejide İş ve Uğraşı Tedavisi, 1989
|
13) |
Hemiplejik hastada duyu-algı bozukluklarının tedavisi ( teorik ve uygulama )
|
1. Bundy A, Lane S, Murray E; Sensory Integration: Theroy and Practice second ED, fA Davis Company 2002
2. Kayıhan H, Hemiplejide İş ve Uğraşı Tedavisi, 1989
|
14) |
Duyusal Bütünleme sisteminin yaş grubuna göre incelenmesi
|
1. Bundy A, Lane S, Murray E; Sensory Integration: Theroy and Practice second ED, fA Davis Company 2002
2. Kayıhan H, Hemiplejide İş ve Uğraşı Tedavisi, 1989
|
15) |
Duyu sistemlerinin günlük yaşamla ilişkisi (teorik ve uygulama)
|
1. Bundy A, Lane S, Murray E; Sensory Integration: Theroy and Practice second ED, fA Davis Company 2002
2. Kayıhan H, Hemiplejide İş ve Uğraşı Tedavisi, 1989
|
16) |
Final sınavı
|
1. Bundy A, Lane S, Murray E; Sensory Integration: Theroy and Practice second ED, fA Davis Company 2002
2. Kayıhan H, Hemiplejide İş ve Uğraşı Tedavisi, 1989
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. |
1 |
2) |
Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. |
3 |
3) |
Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. |
3 |
4) |
Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. |
2 |
5) |
Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. |
3 |
6) |
Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. |
3 |
7) |
Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. |
3 |
8) |
Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. |
2 |
9) |
Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. |
2 |
10) |
Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. |
2 |
11) |
Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. |
2 |
12) |
Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. |
2 |
13) |
Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. |
2 |
14) |
Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. |
1 |
15) |
Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. |
2 |