ERGOTERAPİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1214311001
Ders İsmi: Koruyucu Ergoterapi ve Çevresel Düzenlemeler
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Meltem KAYA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Koruyucu ergoterapi ile çevresel risklerin azaltılması ve ergonomik düzenlemelerin öğretilmesini amaçlar.

Dersin İçeriği: Koruyucu ergoterapinin tanımı, gerekli çevresel değerlendirme ve düzenlemeler, ergonominin tanımı ve sağlanması gibi konuları içerir.





Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ergoterapi yönünden fiziksel çevre değerlendirmeleri yapar.
2) Engellerin ortadan kaldırılması için çevresel düzenlemelerin geliştirilmesine katkıda bulunur.
3) Ergonomik düzenlemeler yapar.
4) Kişinin yaralanma risklerini değerlendirir, ev, iş yeri ve çevre için gerekli değişiklikleri belirler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Koruyucu Ergoterapi Yaklaşımlarına Giriş 1. Building Access: Universal Design and the Politics of Disability. Aimi Hamraie. 3rd Edition. Univ Of Minnesota Press, 2017. 2. Accessible Home Design: Architectural Solutions for the Wheelchair User. Thomas D. Davies Jr. and Carol Peredo Lopez. 2nd Edition. Paralyzed Veterans of Amer, 2006. 3. Koruyucu Ergoterapi ve Çevresel Düzenlemeler. Gonca Bumin. 2021
2) Yaşam Tarzı Değişiklikleri ve Okupasyonel Denge Kavramı 1. Building Access: Universal Design and the Politics of Disability. Aimi Hamraie. 3rd Edition. Univ Of Minnesota Press, 2017. 2. Accessible Home Design: Architectural Solutions for the Wheelchair User. Thomas D. Davies Jr. and Carol Peredo Lopez. 2nd Edition. Paralyzed Veterans of Amer, 2006. 3. Koruyucu Ergoterapi ve Çevresel Düzenlemeler. Gonca Bumin. 2021
3) Toplum Sağlığı ile İlişkili Teori ve Modeller / Evrensel Tasarım 1. Building Access: Universal Design and the Politics of Disability. Aimi Hamraie. 3rd Edition. Univ Of Minnesota Press, 2017. 2. Accessible Home Design: Architectural Solutions for the Wheelchair User. Thomas D. Davies Jr. and Carol Peredo Lopez. 2nd Edition. Paralyzed Veterans of Amer, 2006. 3. Koruyucu Ergoterapi ve Çevresel Düzenlemeler. Gonca Bumin. 2021
4) Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Ergoterapi 1. Building Access: Universal Design and the Politics of Disability. Aimi Hamraie. 3rd Edition. Univ Of Minnesota Press, 2017. 2. Accessible Home Design: Architectural Solutions for the Wheelchair User. Thomas D. Davies Jr. and Carol Peredo Lopez. 2nd Edition. Paralyzed Veterans of Amer, 2006. 3. Koruyucu Ergoterapi ve Çevresel Düzenlemeler. Gonca Bumin. 2021
5) Psikolojik Sağlamlık ve Ergoterapi 1. Building Access: Universal Design and the Politics of Disability. Aimi Hamraie. 3rd Edition. Univ Of Minnesota Press, 2017. 2. Accessible Home Design: Architectural Solutions for the Wheelchair User. Thomas D. Davies Jr. and Carol Peredo Lopez. 2nd Edition. Paralyzed Veterans of Amer, 2006. 3. Koruyucu Ergoterapi ve Çevresel Düzenlemeler. Gonca Bumin. 2021
6) Çocuklarda Koruyucu Ergoterapi Yaklaşımları 1. Building Access: Universal Design and the Politics of Disability. Aimi Hamraie. 3rd Edition. Univ Of Minnesota Press, 2017. 2. Accessible Home Design: Architectural Solutions for the Wheelchair User. Thomas D. Davies Jr. and Carol Peredo Lopez. 2nd Edition. Paralyzed Veterans of Amer, 2006. 3. Koruyucu Ergoterapi ve Çevresel Düzenlemeler. Gonca Bumin. 2021
7) Omurga Problemlerinde Koruyucu Ergoterapi Yaklaşımları 1. Building Access: Universal Design and the Politics of Disability. Aimi Hamraie. 3rd Edition. Univ Of Minnesota Press, 2017. 2. Accessible Home Design: Architectural Solutions for the Wheelchair User. Thomas D. Davies Jr. and Carol Peredo Lopez. 2nd Edition. Paralyzed Veterans of Amer, 2006. 3. Koruyucu Ergoterapi ve Çevresel Düzenlemeler. Gonca Bumin. 2021
8) Ara Sınav 1. Building Access: Universal Design and the Politics of Disability. Aimi Hamraie. 3rd Edition. Univ Of Minnesota Press, 2017. 2. Accessible Home Design: Architectural Solutions for the Wheelchair User. Thomas D. Davies Jr. and Carol Peredo Lopez. 2nd Edition. Paralyzed Veterans of Amer, 2006. 3. Koruyucu Ergoterapi ve Çevresel Düzenlemeler. Gonca Bumin. 2021
9) Toplumsal Mobilite ve Koruyucu Yaklaşımlar 1. Building Access: Universal Design and the Politics of Disability. Aimi Hamraie. 3rd Edition. Univ Of Minnesota Press, 2017. 2. Accessible Home Design: Architectural Solutions for the Wheelchair User. Thomas D. Davies Jr. and Carol Peredo Lopez. 2nd Edition. Paralyzed Veterans of Amer, 2006. 3. Koruyucu Ergoterapi ve Çevresel Düzenlemeler. Gonca Bumin. 2021
10) Kadın Sağlığında Koruyucu Ergoterapi Yaklaşımları 1. Building Access: Universal Design and the Politics of Disability. Aimi Hamraie. 3rd Edition. Univ Of Minnesota Press, 2017. 2. Accessible Home Design: Architectural Solutions for the Wheelchair User. Thomas D. Davies Jr. and Carol Peredo Lopez. 2nd Edition. Paralyzed Veterans of Amer, 2006. 3. Koruyucu Ergoterapi ve Çevresel Düzenlemeler. Gonca Bumin. 2021
11) Yaşlılık Döneminde Koruyucu Ergoterapi Yaklaşımları 1. Building Access: Universal Design and the Politics of Disability. Aimi Hamraie. 3rd Edition. Univ Of Minnesota Press, 2017. 2. Accessible Home Design: Architectural Solutions for the Wheelchair User. Thomas D. Davies Jr. and Carol Peredo Lopez. 2nd Edition. Paralyzed Veterans of Amer, 2006. 3. Koruyucu Ergoterapi ve Çevresel Düzenlemeler. Gonca Bumin. 2021
12) Kardiyopulmoner Hastalıklarda Koruyucu Ergoterapi Yaklaşımları 1. Building Access: Universal Design and the Politics of Disability. Aimi Hamraie. 3rd Edition. Univ Of Minnesota Press, 2017. 2. Accessible Home Design: Architectural Solutions for the Wheelchair User. Thomas D. Davies Jr. and Carol Peredo Lopez. 2nd Edition. Paralyzed Veterans of Amer, 2006. 3. Koruyucu Ergoterapi ve Çevresel Düzenlemeler. Gonca Bumin. 2021
13) Stres ve Koruyucu Ergoterapi Yaklaşımları 1. Building Access: Universal Design and the Politics of Disability. Aimi Hamraie. 3rd Edition. Univ Of Minnesota Press, 2017. 2. Accessible Home Design: Architectural Solutions for the Wheelchair User. Thomas D. Davies Jr. and Carol Peredo Lopez. 2nd Edition. Paralyzed Veterans of Amer, 2006. 3. Koruyucu Ergoterapi ve Çevresel Düzenlemeler. Gonca Bumin. 2021
14) Bağımlılıklarda ve Şiddette Koruyucu Ergoterapi Yaklaşımları 1. Building Access: Universal Design and the Politics of Disability. Aimi Hamraie. 3rd Edition. Univ Of Minnesota Press, 2017. 2. Accessible Home Design: Architectural Solutions for the Wheelchair User. Thomas D. Davies Jr. and Carol Peredo Lopez. 2nd Edition. Paralyzed Veterans of Amer, 2006. 3. Koruyucu Ergoterapi ve Çevresel Düzenlemeler. Gonca Bumin. 2021
15) Obezitede ve Diyabette Koruyucu Ergoterapi Yaklaşımları 1. Building Access: Universal Design and the Politics of Disability. Aimi Hamraie. 3rd Edition. Univ Of Minnesota Press, 2017. 2. Accessible Home Design: Architectural Solutions for the Wheelchair User. Thomas D. Davies Jr. and Carol Peredo Lopez. 2nd Edition. Paralyzed Veterans of Amer, 2006. 3. Koruyucu Ergoterapi ve Çevresel Düzenlemeler. Gonca Bumin. 2021
16) Final sınavı 1. Building Access: Universal Design and the Politics of Disability. Aimi Hamraie. 3rd Edition. Univ Of Minnesota Press, 2017. 2. Accessible Home Design: Architectural Solutions for the Wheelchair User. Thomas D. Davies Jr. and Carol Peredo Lopez. 2nd Edition. Paralyzed Veterans of Amer, 2006. 3. Koruyucu Ergoterapi ve Çevresel Düzenlemeler. Gonca Bumin. 2021

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "1) Building Access: Universal Design and the Politics of Disability. Aimi Hamraie. 3rd Edition. Univ Of Minnesota Press, 2017.
2) Accessible Home Design: Architectural Solutions for the Wheelchair User. Thomas D. Davies Jr. and Carol Peredo Lopez. 2nd Edition. Paralyzed Veterans of Amer, 2006."



Diğer Kaynaklar: YOK/NON

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir.
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür.
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar.
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür.
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar.
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar.
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır.
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar.
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur.
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar.
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir.
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir.
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. 1
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. 4
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. 3
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. 2
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. 5
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. 3
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. 5
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. 3
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 3
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. 4
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. 2
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. 3
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. 3
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. 1
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 6
Toplam İş Yükü 79