ERGOTERAPİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1214211003
Ders İsmi: Bireyler Arası İlişkiler
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Leman KUTLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kendini tanıma ve duygu yönetimini öğrenmek, kişiler arası iletişim becerilerin geliştirilmesi ve kişiler arası çatışmaların yönetiminde ergoterapi müdahelelerini öğrenmek, etkili iletişim için sözlü ve sözsüz kanalların kullanımının öğrenilmesi.
Dersin İçeriği: Benliğin tanınması, kişilerarası iletişim teknikleri, kişilerarası çatışmalar ve yönetimi, iletişimde kullanılan sözlü ve sözsüz kanallar, iletişimde doğru kanalların kullanımı, stres ve yönetimi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Benliğini tanır.
2) Stresi ve yönetimini tanımlar.
3) Kişiler arası çatışmaları tanımlar ve ergoterapi müdahelelerini bilir.
4) Etkili iletişimde kullanılan kaynakları bilir ve kullanır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı, İletişim Süreci ve Ögeleri 1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler. 2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri 3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri 4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim" 5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
2) İletişim Türleri 1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler. 2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri 3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri 4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim" 5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
3) Etkili Dinleme ve İletişim 1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler. 2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri 3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri 4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim" 5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
4) Kendini Tanıma 1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler. 2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri 3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri 4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim" 5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
5) Girişkenlik-Atılganlık 1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler. 2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri 3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri 4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim" 5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
6) İletişimin Önündeki Engeller 1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler. 2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri 3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri 4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim" 5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
7) Terapötik İletişim 1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler. 2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri 3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri 4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim" 5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
8) Ara sınav 1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler. 2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri 3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri 4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim" 5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
9) Nonterapötik İletişim 1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler. 2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri 3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri 4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim" 5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
10) Zor hastalarla iletişim ve ilişkiler 1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler. 2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri 3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri 4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim" 5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
11) Stres ve başa çıkma yöntemleri 1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler. 2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri 3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri 4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim" 5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
12) Stres ve başa çıkma yöntemleri 1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler. 2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri 3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri 4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim" 5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
13) Özel durumda olan insanlarla iletişim 1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler. 2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri 3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri 4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim" 5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
14) Özel durumda olan insanlarla iletişim 1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler. 2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri 3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri 4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim" 5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
15) Özel durumda olan insanlarla iletişim 1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler. 2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri 3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri 4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim" 5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri
16) Final 1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler. 2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri 3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri 4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim" 5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok/None
Diğer Kaynaklar: 1. Acar, N.(2000) Terapötik İletişim, Kişilerarası İlişkiler.
2. .Erkonaç, S.(2001) Psikoloji Zihin Süreçleri
3. Güney S (2000) Davranış Bilimleri
4. Harvard Business Review (2000). "Etkin İletişim"
5. Erkonaç, S.(1993) Grup İlişkileri

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir.
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür.
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar.
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür.
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar.
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar.
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır.
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar.
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur.
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar.
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir.
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir.
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. 3
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. 4
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. 3
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. 5
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. 2
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. 4
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. 2
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. 4
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 3
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. 5
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. 5
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. 5
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. 2
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. 1
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Seminer
Soru cevap/ Tartışma
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100