Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ergoterapi Teorileri |
1. Bumin, G., Ergoterpi Teoriler, Modeller ve Uygulama, 2019.
2. Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004.
|
2) |
Ergoterapi Modelleri |
1. Bumin, G., Ergoterpi Teoriler, Modeller ve Uygulama, 2019.
2. Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004.
|
3) |
İnsan Aktiviteleri Modeli ( MOHO) |
1. Bumin, G., Ergoterpi Teoriler, Modeller ve Uygulama, 2019.
2. Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004.
|
4) |
Kişi-çevre-aktivite Modeli (PEO) |
1. Bumin, G., Ergoterpi Teoriler, Modeller ve Uygulama, 2019.
2. Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004.
|
5) |
Kawa Modeli |
1. Bumin, G., Ergoterpi Teoriler, Modeller ve Uygulama, 2019.
2. Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004.
|
6) |
Kanada Aktivite Performans Modeli (CMOP) |
1. Bumin, G., Ergoterpi Teoriler, Modeller ve Uygulama, 2019.
2. Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004.
|
7) |
Biyomekaniksel çerçeve |
1. Bumin, G., Ergoterpi Teoriler, Modeller ve Uygulama, 2019.
2. Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004.
|
8) |
Ara sınav |
1. Bumin, G., Ergoterpi Teoriler, Modeller ve Uygulama, 2019.
2. Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004.
|
9) |
Motor kontrol çerçevesi |
1. Bumin, G., Ergoterpi Teoriler, Modeller ve Uygulama, 2019.
2. Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004.
|
10) |
Nörogelişimsel çerçeve |
1. Bumin, G., Ergoterpi Teoriler, Modeller ve Uygulama, 2019.
2. Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004.
|
11) |
Duyu bütünleme çerçevesi |
1. Bumin, G., Ergoterpi Teoriler, Modeller ve Uygulama, 2019.
2. Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004.
|
12) |
Vaka tartışması |
1) Dunbar SB. Occupational Therapy Models for Intervention with Children and Families, Slack Incorporated, 2007.
2) Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004. |
13) |
Vaka Tartışması |
1. Bumin, G., Ergoterpi Teoriler, Modeller ve Uygulama, 2019.
2. Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004.
|
14) |
Vaka Tartışması |
1. Bumin, G., Ergoterpi Teoriler, Modeller ve Uygulama, 2019.
2. Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004.
|
15) |
Genel tartışma |
1. Bumin, G., Ergoterpi Teoriler, Modeller ve Uygulama, 2019.
2. Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004.
|
16) |
Final Sınavı |
1. Bumin, G., Ergoterpi Teoriler, Modeller ve Uygulama, 2019.
2. Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. |
1 |
2) |
Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. |
3 |
3) |
Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. |
2 |
4) |
Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. |
2 |
5) |
Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. |
2 |
6) |
Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. |
2 |
7) |
Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. |
2 |
8) |
Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. |
2 |
9) |
Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. |
3 |
10) |
Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. |
2 |
11) |
Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. |
2 |
12) |
Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. |
2 |
13) |
Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. |
2 |
14) |
Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. |
1 |
15) |
Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. |
2 |