ERGOTERAPİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1214121004
Ders İsmi: Ergoterapi Teorileri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ergoterapide yer alan paradigmaların, ergoterapi ile ilişkili teorilerin, kuramsal modellerin ve ergoterapi müdahaleleri için referans çerçevelerin tanımlanması ve yorumlanmasını amaçlar.
Dersin İçeriği: Ergoterapi temelli teoriler, modeller ve referans çerçevelerinin tanımlanması, değerlendirilmesi ve yorumlanması. Vaka çalışmaları ile pekiştirme.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ergoterapide kullanılan paradigmaları ve teorileri tanımlar.
2) Ergoterapi teorilerini ve referans çerçevelerini yorumlar.
3) Ergoterapi modellerinin kuramsal temelini ve müdahalede kullanılacak referans çerçevelerini bilir.
4) Ergoterapi ile ilgili teorileri vaka örnekleri ile ilişkilendirir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ergoterapi Teorileri 1. Bumin, G., Ergoterpi Teoriler, Modeller ve Uygulama, 2019. 2. Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004.
2) Ergoterapi Modelleri 1. Bumin, G., Ergoterpi Teoriler, Modeller ve Uygulama, 2019. 2. Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004.
3) İnsan Aktiviteleri Modeli ( MOHO) 1. Bumin, G., Ergoterpi Teoriler, Modeller ve Uygulama, 2019. 2. Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004.
4) Kişi-çevre-aktivite Modeli (PEO) 1. Bumin, G., Ergoterpi Teoriler, Modeller ve Uygulama, 2019. 2. Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004.
5) Kawa Modeli 1. Bumin, G., Ergoterpi Teoriler, Modeller ve Uygulama, 2019. 2. Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004.
6) Kanada Aktivite Performans Modeli (CMOP) 1. Bumin, G., Ergoterpi Teoriler, Modeller ve Uygulama, 2019. 2. Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004.
7) Biyomekaniksel çerçeve 1. Bumin, G., Ergoterpi Teoriler, Modeller ve Uygulama, 2019. 2. Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004.
8) Ara sınav 1. Bumin, G., Ergoterpi Teoriler, Modeller ve Uygulama, 2019. 2. Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004.
9) Motor kontrol çerçevesi 1. Bumin, G., Ergoterpi Teoriler, Modeller ve Uygulama, 2019. 2. Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004.
10) Nörogelişimsel çerçeve 1. Bumin, G., Ergoterpi Teoriler, Modeller ve Uygulama, 2019. 2. Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004.
11) Duyu bütünleme çerçevesi 1. Bumin, G., Ergoterpi Teoriler, Modeller ve Uygulama, 2019. 2. Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004.
12) Vaka tartışması 1) Dunbar SB. Occupational Therapy Models for Intervention with Children and Families, Slack Incorporated, 2007. 2) Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004.
13) Vaka Tartışması 1. Bumin, G., Ergoterpi Teoriler, Modeller ve Uygulama, 2019. 2. Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004.
14) Vaka Tartışması 1. Bumin, G., Ergoterpi Teoriler, Modeller ve Uygulama, 2019. 2. Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004.
15) Genel tartışma 1. Bumin, G., Ergoterpi Teoriler, Modeller ve Uygulama, 2019. 2. Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004.
16) Final Sınavı 1. Bumin, G., Ergoterpi Teoriler, Modeller ve Uygulama, 2019. 2. Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) Dunbar SB. Occupational Therapy Models for Intervention with Children and Families, Slack Incorporated, 2007.
2) Kielhofner G. Conceptual Foundations of Occupational Therapy, FA. Davis Company,2004.
Diğer Kaynaklar: YOK/NON

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir.
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür.
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar.
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür.
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar.
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar.
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır.
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar.
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur.
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar.
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir.
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir.
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. 1
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. 3
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. 2
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. 2
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. 2
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. 2
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. 2
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. 2
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 3
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. 2
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. 2
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. 2
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. 2
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. 1
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 35
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 24 24
Final 1 29 29
Toplam İş Yükü 165