ERGOTERAPİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1200121002
Ders İsmi: Normal Motor Gelişim
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Merve ALÖKTEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Normal motor gelişim, büyüme ve gelişme terminolojileri, kognitif ve emosyonel gelişim, embriyojenik ve fetal gelişim, refleksler, neonatal, natal, infant ve çocukluk ve adolesan dönemlerinin motor, duyusal ve diğer gelişim özellikleri, bazı anormal gelişim durumlarını incelemeyi amaçlar.
Dersin İçeriği: Normal motor, duyusal ve sistemsel gelişimin incelenmesi, gelişimsel anomalilerin belirlenmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Normal motor gelişimi bilir.
2) Duyusal gelişimi bilir.
3) Biyopsikososyal gelişimi kavrar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Gelişimi etkileyen riskleri ve gelişimsel anomalileri analiz eder.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Büyüme ve gelişmenin tanımı 1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004. 2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994. 3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
2) Gelişime genel bakış 1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004. 2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994. 3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
3) Hareket gelişimini etkileyen faktörler 1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004. 2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994. 3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
4) Motor kontrol ve motor öğrenme 1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004. 2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994. 3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
5) Gelişim ve motor kontrol teorileri 1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004. 2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994. 3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
6) Refleksler 1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004. 2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994. 3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
7) Ara Sınav
8) 0-2 yaş motor gelişim 1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004. 2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994. 3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
9) 2-6 yaş motor gelişim 1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004. 2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994. 3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
10) Üst ekstremite fonksiyonunun gelişimi 1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004. 2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994. 3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
11) El fonksiyonunun gelişimi 1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004. 2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994. 3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
12) Yaşlılarda hareket ve fonksiyon gelişimi 1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004. 2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994. 3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
13) Çocuklarda aktivite için gerekli becerilerin gelişimi 1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004. 2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994. 3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
14) Gelişimi etkileyen fiziksel ve psikososyal faktörler 1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004. 2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994. 3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
15) Genel tartışma 1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004. 2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994. 3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004.
2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994.
3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.
Diğer Kaynaklar: 1)C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies,2004.
2)C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994.
3)Craig GJ, Baucum D; Human Development, Prentice Hall, Pearson Education, Inc;2002.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir.
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür.
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar.
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür.
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar.
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar.
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır.
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar.
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur.
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar.
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir.
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir.
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. 4
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. 2
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. 2
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. 1
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. 2
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. 3
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. 2
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. 1
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 2
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. 1
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. 3
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. 2
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. 2
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. 1
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ara Sınavlar 1 17 17
Final 1 22 22
Toplam İş Yükü 165