ERGOTERAPİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1214111001
Ders İsmi: Ergoterapiye Giriş
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler): SBFstaff
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Amaç; ergoterapinin tanımı, tarihçesi ve biyopsikososyal bütünlüğün öğretilmesidir.
Dersin İçeriği: Ergpterapinin tanımı, dünya ve Türkiye'deki tarihi, yaşama bağımsız olarak katılımın öneminin anlatılması ve tartışılmasını içerir.





Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ergoterapiyi tanımlar.
2) Ergoterapinin tarihçesini ve önemini bilir.
3) Ergoterapinin yaşamdaki rolünü tanımlar.
4) Ergoterapinin temel prensiplerini açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ergoterapinin ve sağlığın tanımı 1. Öksüz Ç., Akel BS., Ergoterapi, 2017. 2. Occupational Therapy in the Promotion of Health and Wellness, Scaffa MJ, reitz SW,Pizzi MA F A Davis Company, 2010. 3. Akı E., Ergoterapiye Giriş, 2020. 4. Hülya Kayıhan, Sağlık ve İyi Olmanın Geliştirilmesinde Ergoterapi, 2021
2) Ergoterapinin Türkiye ve dünyadaki tarihçesi 1. Öksüz Ç., Akel BS., Ergoterapi, 2017. 2. Occupational Therapy in the Promotion of Health and Wellness, Scaffa MJ, reitz SW,Pizzi MA F A Davis Company, 2010. 3. Akı E., Ergoterapiye Giriş, 2020. 4. Hülya Kayıhan, Sağlık ve İyi Olmanın Geliştirilmesinde Ergoterapi, 2021
3) Özür, engellilik, katılım tanımları 1. Öksüz Ç., Akel BS., Ergoterapi, 2017. 2. Occupational Therapy in the Promotion of Health and Wellness, Scaffa MJ, reitz SW,Pizzi MA F A Davis Company, 2010. 3. Akı E., Ergoterapiye Giriş, 2020. 4. Hülya Kayıhan, Sağlık ve İyi Olmanın Geliştirilmesinde Ergoterapi, 2021
4) Kişi merkezli çalışma ve çok yönlü bakış açısının geliştirilmesi 1. Öksüz Ç., Akel BS., Ergoterapi, 2017. 2. Occupational Therapy in the Promotion of Health and Wellness, Scaffa MJ, reitz SW,Pizzi MA F A Davis Company, 2010. 3. Akı E., Ergoterapiye Giriş, 2020. 4. Hülya Kayıhan, Sağlık ve İyi Olmanın Geliştirilmesinde Ergoterapi, 2021
5) Biyopsikososyal yaklaşımın önemi 1. Öksüz Ç., Akel BS., Ergoterapi, 2017. 2. Occupational Therapy in the Promotion of Health and Wellness, Scaffa MJ, reitz SW,Pizzi MA F A Davis Company, 2010. 3. Akı E., Ergoterapiye Giriş, 2020. 4. Hülya Kayıhan, Sağlık ve İyi Olmanın Geliştirilmesinde Ergoterapi, 2021
6) Engellilik ve katılım ilişkisi 1. Öksüz Ç., Akel BS., Ergoterapi, 2017. 2. Occupational Therapy in the Promotion of Health and Wellness, Scaffa MJ, reitz SW,Pizzi MA F A Davis Company, 2010. 3. Akı E., Ergoterapiye Giriş, 2020. 4. Hülya Kayıhan, Sağlık ve İyi Olmanın Geliştirilmesinde Ergoterapi, 2021
7) Sağlık, toplum ve ergoterapi arasındaki bağlantının tartışılması 1. Öksüz Ç., Akel BS., Ergoterapi, 2017. 2. Occupational Therapy in the Promotion of Health and Wellness, Scaffa MJ, reitz SW,Pizzi MA F A Davis Company, 2010. 3. Akı E., Ergoterapiye Giriş, 2020. 4. Hülya Kayıhan, Sağlık ve İyi Olmanın Geliştirilmesinde Ergoterapi, 2021
8) Ara sınav 1. Öksüz Ç., Akel BS., Ergoterapi, 2017. 2. Occupational Therapy in the Promotion of Health and Wellness, Scaffa MJ, reitz SW,Pizzi MA F A Davis Company, 2010. 3. Akı E., Ergoterapiye Giriş, 2020. 4. Hülya Kayıhan, Sağlık ve İyi Olmanın Geliştirilmesinde Ergoterapi, 2021
9) Ergoterapi alanındaki çalışmaların anlatılması 1. Öksüz Ç., Akel BS., Ergoterapi, 2017. 2. Occupational Therapy in the Promotion of Health and Wellness, Scaffa MJ, reitz SW,Pizzi MA F A Davis Company, 2010. 3. Akı E., Ergoterapiye Giriş, 2020. 4. Hülya Kayıhan, Sağlık ve İyi Olmanın Geliştirilmesinde Ergoterapi, 2021
10) Ergoterapi çalışma alanlarının tartışılması 1. Öksüz Ç., Akel BS., Ergoterapi, 2017. 2. Occupational Therapy in the Promotion of Health and Wellness, Scaffa MJ, reitz SW,Pizzi MA F A Davis Company, 2010. 3. Akı E., Ergoterapiye Giriş, 2020. 4. Hülya Kayıhan, Sağlık ve İyi Olmanın Geliştirilmesinde Ergoterapi, 2021
11) Gerçek yaşam örnekleri üzerinden tartışma 1. Öksüz Ç., Akel BS., Ergoterapi, 2017. 2. Occupational Therapy in the Promotion of Health and Wellness, Scaffa MJ, reitz SW,Pizzi MA F A Davis Company, 2010. 3. Akı E., Ergoterapiye Giriş, 2020. 4. Hülya Kayıhan, Sağlık ve İyi Olmanın Geliştirilmesinde Ergoterapi, 2021
12) Değerlendirme yöntemlerinin tanıtılması 1. Öksüz Ç., Akel BS., Ergoterapi, 2017. 2. Occupational Therapy in the Promotion of Health and Wellness, Scaffa MJ, reitz SW,Pizzi MA F A Davis Company, 2010. 3. Akı E., Ergoterapiye Giriş, 2020. 4. Hülya Kayıhan, Sağlık ve İyi Olmanın Geliştirilmesinde Ergoterapi, 2021
13) Tedavi yaklaşımlarının tanıtılması 1. Öksüz Ç., Akel BS., Ergoterapi, 2017. 2. Occupational Therapy in the Promotion of Health and Wellness, Scaffa MJ, reitz SW,Pizzi MA F A Davis Company, 2010. 3. Akı E., Ergoterapiye Giriş, 2020. 4. Hülya Kayıhan, Sağlık ve İyi Olmanın Geliştirilmesinde Ergoterapi, 2021
14) Güncel ergoterapi yaklaşımlarının anlatılması 1. Öksüz Ç., Akel BS., Ergoterapi, 2017. 2. Occupational Therapy in the Promotion of Health and Wellness, Scaffa MJ, reitz SW,Pizzi MA F A Davis Company, 2010. 3. Akı E., Ergoterapiye Giriş, 2020. 4. Hülya Kayıhan, Sağlık ve İyi Olmanın Geliştirilmesinde Ergoterapi, 2021
15) Genel Tekrar 1. Öksüz Ç., Akel BS., Ergoterapi, 2017. 2. Occupational Therapy in the Promotion of Health and Wellness, Scaffa MJ, reitz SW,Pizzi MA F A Davis Company, 2010. 3. Akı E., Ergoterapiye Giriş, 2020. 4. Hülya Kayıhan, Sağlık ve İyi Olmanın Geliştirilmesinde Ergoterapi, 2021
16) Final Sınavı 1. Öksüz Ç., Akel BS., Ergoterapi, 2017. 2. Occupational Therapy in the Promotion of Health and Wellness, Scaffa MJ, reitz SW,Pizzi MA F A Davis Company, 2010. 3. Akı E., Ergoterapiye Giriş, 2020. 4. Hülya Kayıhan, Sağlık ve İyi Olmanın Geliştirilmesinde Ergoterapi, 2021

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) Ergoterapi, Öksüz Ç, Akel BS, Hipokrat Kitabevi, 2017.
2) Occupational Therapy in the Promotion of Health and Wellness, Scaffa MJ, reitz SW,Pizzi MA F A Davis Company, 2010.

Diğer Kaynaklar: 1) Ergoterapi, Öksüz Ç, Akel BS, Hipokrat Kitabevi, 2017.
2) Occupational Therapy in the Promotion of Health and Wellness, Scaffa MJ, reitz SW,Pizzi MA F A Davis Company, 2010.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir.
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür.
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar.
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür.
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar.
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar.
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır.
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar.
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur.
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar.
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir.
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir.
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. 1
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. 3
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. 2
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. 3
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. 2
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. 2
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. 2
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. 3
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 3
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. 2
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. 3
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. 2
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. 2
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. 1
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Sunum 1 % 5
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 18 18
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 136