Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş; Dünyada ve Türkiye’de Bağışıklanma Durumu |
1. Ajjan N. Bağışıklama. (Türkay FR ed). Pasteur Merieux Cannaught. 3. Baskı.
2. https://www.saglik.gov.tr/
3. https://www.who.gov.tr/
4. https://www.cdc.gov.tr/
5. https://www.healthychildren.org/
6. Pediatri Hemşireliği. CONK Z, BAŞBAKKAL Z, BALYILMAZ H, BOLIŞIK B.(ed). Akademisyen Kitapevi. 2013 |
2) |
İnsan aşılarının tarihçesi Bağışıklama Programları |
1. Ajjan N. Bağışıklama. (Türkay FR ed). Pasteur Merieux Cannaught. 3. Baskı.
2. https://www.saglik.gov.tr/
3. https://www.who.gov.tr/
4. https://www.cdc.gov.tr/
5. https://www.healthychildren.org/
6. Pediatri Hemşireliği. CONK Z, BAŞBAKKAL Z, BALYILMAZ H, BOLIŞIK B.(ed). Akademisyen Kitapevi. 2013
|
3) |
Aşılanmanın temel ilkeleri |
1. Ajjan N. Bağışıklama. (Türkay FR ed). Pasteur Merieux Cannaught. 3. Baskı.
2. https://www.saglik.gov.tr/
3. https://www.who.gov.tr/
4. https://www.cdc.gov.tr/
5. https://www.healthychildren.org/
6. Pediatri Hemşireliği. CONK Z, BAŞBAKKAL Z, BALYILMAZ H, BOLIŞIK B.(ed). Akademisyen Kitapevi. 2013
|
4) |
Aşıların Saklanması (Soğuk Zincir ve Aşıların Sevki vb) |
1. Ajjan N. Bağışıklama. (Türkay FR ed). Pasteur Merieux Cannaught. 3. Baskı.
2. https://www.saglik.gov.tr/
3. https://www.who.gov.tr/
4. https://www.cdc.gov.tr/
5. https://www.healthychildren.org/
6. Pediatri Hemşireliği. CONK Z, BAŞBAKKAL Z, BALYILMAZ H, BOLIŞIK B.(ed). Akademisyen Kitapevi. 2013
|
5) |
Aşı Tipleri ve Uygulanma metodları |
1. Ajjan N. Bağışıklama. (Türkay FR ed). Pasteur Merieux Cannaught. 3. Baskı.
2. https://www.saglik.gov.tr/
3. https://www.who.gov.tr/
4. https://www.cdc.gov.tr/
5. https://www.healthychildren.org/
6. Pediatri Hemşireliği. CONK Z, BAŞBAKKAL Z, BALYILMAZ H, BOLIŞIK B.(ed). Akademisyen Kitapevi. 2013
|
6) |
Aşıların Hazırlanması ve Uygulama Sırasında dikkat edilecek noktalar |
1. Ajjan N. Bağışıklama. (Türkay FR ed). Pasteur Merieux Cannaught. 3. Baskı.
2. https://www.saglik.gov.tr/
3. https://www.who.gov.tr/
4. https://www.cdc.gov.tr/
5. https://www.healthychildren.org/
6. Pediatri Hemşireliği. CONK Z, BAŞBAKKAL Z, BALYILMAZ H, BOLIŞIK B.(ed). Akademisyen Kitapevi. 2013
|
7) |
Aşıların yan etkileri |
1. Ajjan N. Bağışıklama. (Türkay FR ed). Pasteur Merieux Cannaught. 3. Baskı.
2. https://www.saglik.gov.tr/
3. https://www.who.gov.tr/
4. https://www.cdc.gov.tr/
5. https://www.healthychildren.org/
6. Pediatri Hemşireliği. CONK Z, BAŞBAKKAL Z, BALYILMAZ H, BOLIŞIK B.(ed). Akademisyen Kitapevi. 2013
|
8) |
ARA SINAV |
1. Ajjan N. Bağışıklama. (Türkay FR ed). Pasteur Merieux Cannaught. 3. Baskı.
2. https://www.saglik.gov.tr/
3. https://www.who.gov.tr/
4. https://www.cdc.gov.tr/
5. https://www.healthychildren.org/
6. Pediatri Hemşireliği. CONK Z, BAŞBAKKAL Z, BALYILMAZ H, BOLIŞIK B.(ed). Akademisyen Kitapevi. 2013
|
9) |
Aşı kontrendikasyonları |
1. Ajjan N. Bağışıklama. (Türkay FR ed). Pasteur Merieux Cannaught. 3. Baskı.
2. https://www.saglik.gov.tr/
3. https://www.who.gov.tr/
4. https://www.cdc.gov.tr/
5. https://www.healthychildren.org/
6. Pediatri Hemşireliği. CONK Z, BAŞBAKKAL Z, BALYILMAZ H, BOLIŞIK B.(ed). Akademisyen Kitapevi. 2013
|
10) |
Çocukluk dönemi aşıları |
1. Ajjan N. Bağışıklama. (Türkay FR ed). Pasteur Merieux Cannaught. 3. Baskı.
2. https://www.saglik.gov.tr/
3. https://www.who.gov.tr/
4. https://www.cdc.gov.tr/
5. https://www.healthychildren.org/
6. Pediatri Hemşireliği. CONK Z, BAŞBAKKAL Z, BALYILMAZ H, BOLIŞIK B.(ed). Akademisyen Kitapevi. 2013
|
11) |
Yetişkin aşıları |
1. Ajjan N. Bağışıklama. (Türkay FR ed). Pasteur Merieux Cannaught. 3. Baskı.
2. https://www.saglik.gov.tr/
3. https://www.who.gov.tr/
4. https://www.cdc.gov.tr/
5. https://www.healthychildren.org/
6. Pediatri Hemşireliği. CONK Z, BAŞBAKKAL Z, BALYILMAZ H, BOLIŞIK B.(ed). Akademisyen Kitapevi. 2013
|
12) |
Özel durumlarda bağışıklama |
1. Ajjan N. Bağışıklama. (Türkay FR ed). Pasteur Merieux Cannaught. 3. Baskı.
2. https://www.saglik.gov.tr/
3. https://www.who.gov.tr/
4. https://www.cdc.gov.tr/
5. https://www.healthychildren.org/
6. Pediatri Hemşireliği. CONK Z, BAŞBAKKAL Z, BALYILMAZ H, BOLIŞIK B.(ed). Akademisyen Kitapevi. 2013
|
13) |
Gebelik ve bağışıklama |
1. Ajjan N. Bağışıklama. (Türkay FR ed). Pasteur Merieux Cannaught. 3. Baskı.
2. https://www.saglik.gov.tr/
3. https://www.who.gov.tr/
4. https://www.cdc.gov.tr/
5. https://www.healthychildren.org/
6. Pediatri Hemşireliği. CONK Z, BAŞBAKKAL Z, BALYILMAZ H, BOLIŞIK B.(ed). Akademisyen Kitapevi. 2013
|
14) |
Dersin Değerlendirilmesi |
1. Ajjan N. Bağışıklama. (Türkay FR ed). Pasteur Merieux Cannaught. 3. Baskı.
2. https://www.saglik.gov.tr/
3. https://www.who.gov.tr/
4. https://www.cdc.gov.tr/
5. https://www.healthychildren.org/
6. Pediatri Hemşireliği. CONK Z, BAŞBAKKAL Z, BALYILMAZ H, BOLIŞIK B.(ed). Akademisyen Kitapevi. 2013
|
15) |
FİNAL |
1. Ajjan N. Bağışıklama. (Türkay FR ed). Pasteur Merieux Cannaught. 3. Baskı.
2. https://www.saglik.gov.tr/
3. https://www.who.gov.tr/
4. https://www.cdc.gov.tr/
5. https://www.healthychildren.org/
6. Pediatri Hemşireliği. CONK Z, BAŞBAKKAL Z, BALYILMAZ H, BOLIŞIK B.(ed). Akademisyen Kitapevi. 2013
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ebelik disiplini ile ilgili rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. |
|
2) |
Ebelik uygulamalarında sorunları saptama, tanımlama, karar verme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. |
|
3) |
Gebelik, doğum, doğum sonrası kadın ve yenidoğanın bakımı ile ilgili sorunları anlama, yorumlama ve bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisine sahiptir. |
|
4) |
Bireysel olarak disiplin içinde ve disiplinler arası güçlü iletişim ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. |
|
5) |
Eğitim programında en az iki alan dışı ders alır. |
|
6) |
Ebelik mesleği ile ilgili güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir |
|
8) |
Bireysel ve mesleki gelişimde bilimsel ve sosyal projelerde görev alır , bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. |
|
9) |
Ebelik disiplini ile ilgili çalışma tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisine sahiptir. |
|
10) |
Ebelik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
|
11) |
Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek hak temelli ve birey merkezli bakım sunar. |
|