Dersin Amacı: |
Bu ders, öğrencilerde eğitim ve öğretimle ilgili ilke ve yöntemleri; bireylerin, grupların, toplumun ve çalışanların sağlık, hastalık ve mesleki yönden öğrenme gereksinimlerini değerlendirme, eğitim/öğretim sürecini planlama, uygulama ve izlemeye yönelik bilgi, beceri ve tutum kazandırmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, eğitim-öğretim kavramı, öğrenme teorileri, eğitim süreci, öğrenme amaç ve hedefleri, eğitim-öğretim yöntem, araç ve gereçleri, değerlendirme süreci, sağlık alanında eğitimin önemi, eğitici rolü, bireyler, gruplar ve toplumun sağlıkla ilgili öğrenme gereksiniminin belirlenmesi, profesyonel eğitim, sağlık eğitimi, hizmet içi eğitim konularını içerir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
"Dersin tanıtımı, Eğitim-öğretim ve önemi "
|
"Sağlık Bilimlerinde Yapay Zeka (Türkçe) Kağıt Kapak – 1 Ekim 2019
Skills-Based Health Education 2nd Edition by Mary Connolly 2018
Theoretical Foundations of Health Education and Health Promotion 3rd Edition by Manoj Sharma 2016"
|
2) |
"Eğitim-öğretim kavramı, Eğitim öğretim teorileri Eğitim öğretim ilkeleri,Öğretim süreci "
|
"Sağlık Bilimlerinde Yapay Zeka (Türkçe) Kağıt Kapak – 1 Ekim 2019
Skills-Based Health Education 2nd Edition by Mary Connolly 2018
Theoretical Foundations of Health Education and Health Promotion 3rd Edition by Manoj Sharma 2016"
|
3) |
Öğrenme Gereksinimlerinin Belirlenmesi
|
"Sağlık Bilimlerinde Yapay Zeka (Türkçe) Kağıt Kapak – 1 Ekim 2019
Skills-Based Health Education 2nd Edition by Mary Connolly 2018
Theoretical Foundations of Health Education and Health Promotion 3rd Edition by Manoj Sharma 2016"
|
4) |
Eğitimin Planlanması ve Programlanması
|
"Sağlık Bilimlerinde Yapay Zeka (Türkçe) Kağıt Kapak – 1 Ekim 2019
Skills-Based Health Education 2nd Edition by Mary Connolly 2018
Theoretical Foundations of Health Education and Health Promotion 3rd Edition by Manoj Sharma 2016"
|
5) |
"Sağlık Eğitimi, Sağlık eğitimi ve sağlık inanç modeli "
|
"Sağlık Bilimlerinde Yapay Zeka (Türkçe) Kağıt Kapak – 1 Ekim 2019
Skills-Based Health Education 2nd Edition by Mary Connolly 2018
Theoretical Foundations of Health Education and Health Promotion 3rd Edition by Manoj Sharma 2016"
|
6) |
"Sağlıklı/ hasta birey eğitimi "
|
"Sağlık Bilimlerinde Yapay Zeka (Türkçe) Kağıt Kapak – 1 Ekim 2019
Skills-Based Health Education 2nd Edition by Mary Connolly 2018
Theoretical Foundations of Health Education and Health Promotion 3rd Edition by Manoj Sharma 2016"
|
7) |
Ara Sınav
|
|
8) |
Amaç ve hedeflerin oluşturulması (Bilişsel-duyuşsal ve psikomotor hedefler)
|
"Sağlık Bilimlerinde Yapay Zeka (Türkçe) Kağıt Kapak – 1 Ekim 2019
Skills-Based Health Education 2nd Edition by Mary Connolly 2018
Theoretical Foundations of Health Education and Health Promotion 3rd Edition by Manoj Sharma 2016"
|
9) |
"Eğitim/öğretim yöntemleri "
|
"Sağlık Bilimlerinde Yapay Zeka (Türkçe) Kağıt Kapak – 1 Ekim 2019
Skills-Based Health Education 2nd Edition by Mary Connolly 2018
Theoretical Foundations of Health Education and Health Promotion 3rd Edition by Manoj Sharma 2016"
|
10) |
"Eğitimin değerlendirilmesi "
|
"Sağlık Bilimlerinde Yapay Zeka (Türkçe) Kağıt Kapak – 1 Ekim 2019
Skills-Based Health Education 2nd Edition by Mary Connolly 2018
Theoretical Foundations of Health Education and Health Promotion 3rd Edition by Manoj Sharma 2016"
|
11) |
"Eğitim Araç Gereçleri- Materyal Geliştirme "
|
"Sağlık Bilimlerinde Yapay Zeka (Türkçe) Kağıt Kapak – 1 Ekim 2019
Skills-Based Health Education 2nd Edition by Mary Connolly 2018
Theoretical Foundations of Health Education and Health Promotion 3rd Edition by Manoj Sharma 2016"
|
12) |
"Eğitim Araç Gereçleri- Materyal Geliştirme "
|
"Sağlık Bilimlerinde Yapay Zeka (Türkçe) Kağıt Kapak – 1 Ekim 2019
Skills-Based Health Education 2nd Edition by Mary Connolly 2018
Theoretical Foundations of Health Education and Health Promotion 3rd Edition by Manoj Sharma 2016"
|
13) |
"Eğitim Araç Gereçleri- Materyal Geliştirme "
|
"Sağlık Bilimlerinde Yapay Zeka (Türkçe) Kağıt Kapak – 1 Ekim 2019
Skills-Based Health Education 2nd Edition by Mary Connolly 2018
Theoretical Foundations of Health Education and Health Promotion 3rd Edition by Manoj Sharma 2016"
|
14) |
"İnteraktif öğretim yöntemleri "
|
"Sağlık Bilimlerinde Yapay Zeka (Türkçe) Kağıt Kapak – 1 Ekim 2019
Skills-Based Health Education 2nd Edition by Mary Connolly 2018
Theoretical Foundations of Health Education and Health Promotion 3rd Edition by Manoj Sharma 2016"
|
15) |
Sağlık Eğitiminde Teknoloji Kullanımı |
"Sağlık Bilimlerinde Yapay Zeka (Türkçe) Kağıt Kapak – 1 Ekim 2019
Skills-Based Health Education 2nd Edition by Mary Connolly 2018
Theoretical Foundations of Health Education and Health Promotion 3rd Edition by Manoj Sharma 2016"
|
16) |
Dersin Değerlendirilmesi
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ebelik disiplini ile ilgili rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. |
5 |
2) |
Ebelik uygulamalarında sorunları saptama, tanımlama, karar verme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. |
5 |
3) |
Gebelik, doğum, doğum sonrası kadın ve yenidoğanın bakımı ile ilgili sorunları anlama, yorumlama ve bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisine sahiptir. |
4 |
4) |
Bireysel olarak disiplin içinde ve disiplinler arası güçlü iletişim ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. |
|
5) |
Eğitim programında en az iki alan dışı ders alır. |
|
6) |
Ebelik mesleği ile ilgili güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir |
|
8) |
Bireysel ve mesleki gelişimde bilimsel ve sosyal projelerde görev alır , bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. |
4 |
9) |
Ebelik disiplini ile ilgili çalışma tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisine sahiptir. |
4 |
10) |
Ebelik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
|
11) |
Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek hak temelli ve birey merkezli bakım sunar. |
|