Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ebeveyn tanımlanması
|
Güvenli Annelik Eğitim ve Danışmanlık Beceri Rehberi - Anahit M. Coşkun - Nobel Tıp
|
2) |
Kültürlerarası ebeveynliğe bakış
|
Güvenli Annelik Eğitim ve Danışmanlık Beceri Rehberi - Anahit M. Coşkun - Nobel Tıp
|
3) |
Ebeveynliğe hazırlık; fiziksel, psiko-sosyal, ekonomik hazırlık
|
Güvenli Annelik Eğitim ve Danışmanlık Beceri Rehberi - Anahit M. Coşkun - Nobel Tıp
|
4) |
Ebeveynliğe hazırlık; fiziksel, psiko-sosyal, ekonomik hazırlık
|
Güvenli Annelik Eğitim ve Danışmanlık Beceri Rehberi - Anahit M. Coşkun - Nobel Tıp
|
5) |
Doğum ve doğum sonu dönem nörofizyolojik değişimler
|
Güvenli Annelik Eğitim ve Danışmanlık Beceri Rehberi - Anahit M. Coşkun - Nobel Tıp
|
6) |
Doğum ve doğum sonu dönem nörofizyolojik değişimler
|
Güvenli Annelik Eğitim ve Danışmanlık Beceri Rehberi - Anahit M. Coşkun - Nobel Tıp
|
7) |
Ara Sınav
|
|
8) |
Doğum sonu dönem psiko-sosyal değişimler ve yeni yaşama uyum
|
Güvenli Annelik Eğitim ve Danışmanlık Beceri Rehberi - Anahit M. Coşkun - Nobel Tıp
|
9) |
Yenidoğan bebek ve özellikleri
|
Güvenli Annelik Eğitim ve Danışmanlık Beceri Rehberi - Anahit M. Coşkun - Nobel Tıp
|
10) |
Yenidoğan ve bebeklik dönemi temel sorunları ve temel bakım uygulamaları
|
Güvenli Annelik Eğitim ve Danışmanlık Beceri Rehberi - Anahit M. Coşkun - Nobel Tıp
|
11) |
Anal dönem ve tuvalet eğitimi
|
Güvenli Annelik Eğitim ve Danışmanlık Beceri Rehberi - Anahit M. Coşkun - Nobel Tıp
|
12) |
Fallik dönem ve özellikleri, çocuğun eğitimi
|
Güvenli Annelik Eğitim ve Danışmanlık Beceri Rehberi - Anahit M. Coşkun - Nobel Tıp
|
13) |
Oyun çocuğu ve oyunun önemi
|
Güvenli Annelik Eğitim ve Danışmanlık Beceri Rehberi - Anahit M. Coşkun - Nobel Tıp
|
14) |
Kardeş kıskançlığı ve çocuğa yaklaşım
|
Güvenli Annelik Eğitim ve Danışmanlık Beceri Rehberi - Anahit M. Coşkun - Nobel Tıp
|
15) |
Yemek yemeyen çocuklar ve anneleri
|
Güvenli Annelik Eğitim ve Danışmanlık Beceri Rehberi - Anahit M. Coşkun - Nobel Tıp
|
16) |
Okul çocuğu ve adolesanlara yaklaşım
|
Güvenli Annelik Eğitim ve Danışmanlık Beceri Rehberi - Anahit M. Coşkun - Nobel Tıp
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ebelik disiplini ile ilgili rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. |
5 |
2) |
Ebelik uygulamalarında sorunları saptama, tanımlama, karar verme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. |
5 |
3) |
Gebelik, doğum, doğum sonrası kadın ve yenidoğanın bakımı ile ilgili sorunları anlama, yorumlama ve bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisine sahiptir. |
5 |
4) |
Bireysel olarak disiplin içinde ve disiplinler arası güçlü iletişim ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. |
|
5) |
Eğitim programında en az iki alan dışı ders alır. |
|
6) |
Ebelik mesleği ile ilgili güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir |
|
8) |
Bireysel ve mesleki gelişimde bilimsel ve sosyal projelerde görev alır , bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. |
5 |
9) |
Ebelik disiplini ile ilgili çalışma tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisine sahiptir. |
5 |
10) |
Ebelik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
4 |
11) |
Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek hak temelli ve birey merkezli bakım sunar. |
4 |