EBELİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1213321008 | ||||||||
Ders İsmi: | Ebelikte Öğretim Yöntemleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Yeliz YILDIRIM VARIŞOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. Meserret ASLAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere, eğitim-öğretim sürecinin tüm basamaklarını öğretmek ve onları eğitici rolüne hazırlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin amacı öğrencilere, eğitim-öğretim sürecinin tüm basamaklarını öğretmek ve onları eğitici rolüne hazırlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | "Dersin tanıtımı Eğitim-öğretim, öğrenmenin tanımı, Eğitim-öğretimin ebelikteki yeri, önemi " | "Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul. Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014. Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015." |
2) | "Öğretim ilke ve yaklaşımları Eğitimi etkileyen faktörler Öğrenmeye hazır bulunuşluk Eğitici Özellikleri Eğitim ortamı " | "Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul. Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014. Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015." |
3) | "Eğitim-öğretim-öğrenme alan ve teorileri " | "Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul. Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014. Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015." |
4) | "Eğitim- Öğretim süreci basamakları a. Eğitim-öğretim gereksiniminin belirlenmesi. Klinik uygulamaların önemi ve özellikleri b. Hedeflerin belirlenmesi (bilişsel, duyuşsal, psikomotor hedefler yazma) " | "Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul. Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014. Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015." |
5) | " Öğretim yöntemleri" | "Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul. Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014. Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015." |
6) | "Öğretim araç-gereçleri " | "Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul. Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014. Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015." |
7) | Ara Sınav | |
8) | "Öğretimde ölçme-değerlendirme " | "Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul. Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014. Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015." |
9) | "Öğretimde ölçme-değerlendirme " | "Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul. Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014. Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015." |
10) | "Eğitim programı/müfredat, öğretim programı, ders programı özellikleri " | "Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul. Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014. Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015." |
11) | "Sağlık eğitimi: Birey, aile, toplum eğitimi (Hasta-sağlıklı) " | "Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul. Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014. Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015." |
12) | "Sağlık eğitimi: Birey, aile, toplum eğitimi (Hasta-sağlıklı) " | "Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul. Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014. Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015." |
13) | "Profesyonel Eğitim (Sürekli Eğitim, Hizmetiçi Eğitim, Oryantasyon programı) " | "Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul. Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014. Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015." |
14) | "Profesyonel Eğitim (Sürekli Eğitim, Hizmetiçi Eğitim, Oryantasyon programı) " | "Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul. Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014. Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015." |
15) | Değişen ve Gelişen Öğrenme ve Eğitim Metodları (Yapay zeka, sanal gerçeklik ve simulasyon) | "Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul. Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014. Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015." |
16) | Dersin Değerlendirmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | "Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul. Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014. Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015." |
Diğer Kaynaklar: | "Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul. Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014. Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015." |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Ebelik disiplini ile ilgili rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | ||||||||||
2) Ebelik uygulamalarında sorunları saptama, tanımlama, karar verme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. | ||||||||||
3) Gebelik, doğum, doğum sonrası kadın ve yenidoğanın bakımı ile ilgili sorunları anlama, yorumlama ve bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisine sahiptir. | ||||||||||
4) Bireysel olarak disiplin içinde ve disiplinler arası güçlü iletişim ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | ||||||||||
5) Eğitim programında en az iki alan dışı ders alır. | ||||||||||
6) Ebelik mesleği ile ilgili güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. | ||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir | ||||||||||
8) Bireysel ve mesleki gelişimde bilimsel ve sosyal projelerde görev alır , bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | ||||||||||
9) Ebelik disiplini ile ilgili çalışma tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisine sahiptir. | ||||||||||
10) Ebelik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçlarının farkındadır. | ||||||||||
11) Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek hak temelli ve birey merkezli bakım sunar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ebelik disiplini ile ilgili rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | 5 |
2) | Ebelik uygulamalarında sorunları saptama, tanımlama, karar verme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. | 5 |
3) | Gebelik, doğum, doğum sonrası kadın ve yenidoğanın bakımı ile ilgili sorunları anlama, yorumlama ve bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisine sahiptir. | |
4) | Bireysel olarak disiplin içinde ve disiplinler arası güçlü iletişim ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | |
5) | Eğitim programında en az iki alan dışı ders alır. | |
6) | Ebelik mesleği ile ilgili güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir | 5 |
8) | Bireysel ve mesleki gelişimde bilimsel ve sosyal projelerde görev alır , bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | |
9) | Ebelik disiplini ile ilgili çalışma tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisine sahiptir. | 5 |
10) | Ebelik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçlarının farkındadır. | 5 |
11) | Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek hak temelli ve birey merkezli bakım sunar. | 5 |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 5 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Ödevler | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 97 |