EBELİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1213321008
Ders İsmi: Ebelikte Öğretim Yöntemleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Yeliz YILDIRIM VARIŞOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Meserret ASLAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere, eğitim-öğretim sürecinin tüm basamaklarını öğretmek ve onları eğitici rolüne hazırlamaktır.

Dersin İçeriği: Bu dersin amacı öğrencilere, eğitim-öğretim sürecinin tüm basamaklarını öğretmek ve onları eğitici rolüne hazırlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Eğitim, öğretim, kavramlarını, öğrenme teorileri ve yaklaşımlarını açıklar
2) Eğitim ilkeleri ve etkileyen faktörleri açıklar.
3) Eğitim-öğretim süreci basamaklarını bilir.
4) Bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alana yönelik hedefler/sonuçlar yazar.
5) Eğitim yöntemleri ve araç-gereçlerini bilir.
6) Klinik eğitimin önemini ve ilkelerini tartışır.
7) Sürekli eğitimin önemini tartışır
8) Eğitim- Öğretim sürecinde yapay zeka, sanal gerçeklik ve simulasyon uygulamalarının işleyiş temellerini bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) "Dersin tanıtımı Eğitim-öğretim, öğrenmenin tanımı, Eğitim-öğretimin ebelikteki yeri, önemi " "Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul. Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014. Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015."
2) "Öğretim ilke ve yaklaşımları Eğitimi etkileyen faktörler Öğrenmeye hazır bulunuşluk Eğitici Özellikleri Eğitim ortamı " "Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul. Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014. Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015."
3) "Eğitim-öğretim-öğrenme alan ve teorileri " "Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul. Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014. Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015."
4) "Eğitim- Öğretim süreci basamakları a. Eğitim-öğretim gereksiniminin belirlenmesi. Klinik uygulamaların önemi ve özellikleri b. Hedeflerin belirlenmesi (bilişsel, duyuşsal, psikomotor hedefler yazma) " "Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul. Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014. Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015."
5) " Öğretim yöntemleri" "Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul. Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014. Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015."
6) "Öğretim araç-gereçleri " "Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul. Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014. Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015."
7) Ara Sınav
8) "Öğretimde ölçme-değerlendirme " "Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul. Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014. Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015."
9) "Öğretimde ölçme-değerlendirme " "Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul. Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014. Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015."
10) "Eğitim programı/müfredat, öğretim programı, ders programı özellikleri " "Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul. Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014. Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015."
11) "Sağlık eğitimi: Birey, aile, toplum eğitimi (Hasta-sağlıklı) " "Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul. Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014. Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015."
12) "Sağlık eğitimi: Birey, aile, toplum eğitimi (Hasta-sağlıklı) " "Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul. Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014. Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015."
13) "Profesyonel Eğitim (Sürekli Eğitim, Hizmetiçi Eğitim, Oryantasyon programı) " "Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul. Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014. Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015."
14) "Profesyonel Eğitim (Sürekli Eğitim, Hizmetiçi Eğitim, Oryantasyon programı) " "Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul. Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014. Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015."
15) Değişen ve Gelişen Öğrenme ve Eğitim Metodları (Yapay zeka, sanal gerçeklik ve simulasyon) "Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul. Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014. Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015."
16) Dersin Değerlendirmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul.
Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014.
Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015."
Diğer Kaynaklar: "Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim, Nobel Tıp Kitabevi, 2011, İstanbul.
Sönmez V. Öğretim İlke ve Yöntemleri, 7. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2014.
Arslan S., Kuzu Kurban N.(editörler) Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Anı Yayıncılık, Ankara, 2015."

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Ebelik disiplini ile ilgili rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
2) Ebelik uygulamalarında sorunları saptama, tanımlama, karar verme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular.
3) Gebelik, doğum, doğum sonrası kadın ve yenidoğanın bakımı ile ilgili sorunları anlama, yorumlama ve bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisine sahiptir.
4) Bireysel olarak disiplin içinde ve disiplinler arası güçlü iletişim ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
5) Eğitim programında en az iki alan dışı ders alır.
6) Ebelik mesleği ile ilgili güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir.
7) Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir
8) Bireysel ve mesleki gelişimde bilimsel ve sosyal projelerde görev alır , bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
9) Ebelik disiplini ile ilgili çalışma tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisine sahiptir.
10) Ebelik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçlarının farkındadır.
11) Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek hak temelli ve birey merkezli bakım sunar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ebelik disiplini ile ilgili rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. 5
2) Ebelik uygulamalarında sorunları saptama, tanımlama, karar verme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. 5
3) Gebelik, doğum, doğum sonrası kadın ve yenidoğanın bakımı ile ilgili sorunları anlama, yorumlama ve bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisine sahiptir.
4) Bireysel olarak disiplin içinde ve disiplinler arası güçlü iletişim ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
5) Eğitim programında en az iki alan dışı ders alır.
6) Ebelik mesleği ile ilgili güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir.
7) Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir 5
8) Bireysel ve mesleki gelişimde bilimsel ve sosyal projelerde görev alır , bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
9) Ebelik disiplini ile ilgili çalışma tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisine sahiptir. 5
10) Ebelik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçlarının farkındadır. 5
11) Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek hak temelli ve birey merkezli bakım sunar. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 5
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 1 16
Ödevler 2 2 4
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 97