Dersin Amacı: |
1) Farmakolojinin Temel Kavramlarını öğretmek
2) Dil ve Konuşma Bozukluklarına sebep olan hastalıkları öğretmek
3) Hastalıkların tedavisinde kullanılan ilaçları öğretmek
4) Kullanılan ilaçların sıklıkla karşılaşılan yan etkilerini öğretmek
5) Dil ve Konuşma Bozukluklarına tedavi yaklaşımlarını öğretmek |
Dersin İçeriği: |
Bu ders; 1) Farmakolojiye giriş,2) İlaç uygulama yolları,3) Farmakokinetik (Absorpsiyon),4) Farmakokinetik (Dağılım),5) Farmakokinetik (Metabolizma),6) Farmakokinetik (Atılım),7) Doz-Konsantrasyon-Etki İlişkisi,8)İlaçların etki mekanizması,9)İlaçların etkisini değiştiren faktörler,10) Afazi ve Dizartri,11)Dudak Damak Yarıkları,12) Otizm ve Dil ve Konuşma Terapistinin Rolü,13) Farmakovijilans,14) Farmakogenetik; konularını içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Farmakolojiye giriş |
Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
2) |
İlaç uygulama yolları |
Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
3) |
Farmakokinetik (Absorpsiyon) |
Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
4) |
Farmakokinetik (Dağılım) |
Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
5) |
Farmakokinetik (Metabolizma) |
Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
6) |
Farmakokinetik (Atılım) |
Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
7) |
Doz-Konsantrasyon-Etki İlişkisi |
Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
8) |
Ara sınav |
Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
9) |
İlaçların etki mekanizması |
Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
10) |
İlaçların etkisini değiştiren faktörler |
Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
11) |
Afazi ve Dizartri |
Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
12) |
Farmakogenetik |
Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
13) |
Dudak Damak Yarıkları |
Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
14) |
Otizm ve Dil ve Konuşma Terapistinin Rolü |
Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
15) |
Farmakovijilans |
Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
16) |
Final |
Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. |
|
2) |
Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. |
|
3) |
Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. |
|
4) |
Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. |
|
5) |
Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. |
|
6) |
Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
|
7) |
Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. |
|
8) |
Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. |
|
9) |
Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. |
|
10) |
Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. |
|