Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bebeklik çağı gelişimsel dil sorunları |
Effective Practices in Early Childhood Education: Building a Foundation, 2nd Edition by Sue Bredekamp, published by Pearson Education, Inc, publishing as Prentice Hall. |
2) |
Konuşma gecikmesi, özellikleri ve değerlendirmesi |
Effective Practices in Early Childhood Education: Building a Foundation, 2nd Edition by Sue Bredekamp, published by Pearson Education, Inc, publishing as Prentice Hall. |
3) |
Konuşma gecikmesi ve otizm başlangıcının ayırt edilmesi |
Effective Practices in Early Childhood Education: Building a Foundation, 2nd Edition by Sue Bredekamp, published by Pearson Education, Inc, publishing as Prentice Hall. |
4) |
Konuşma gecikmesi ve otizm ayırt edilmesinde kullanılan araçlar |
Effective Practices in Early Childhood Education: Building a Foundation, 2nd Edition by Sue Bredekamp, published by Pearson Education, Inc, publishing as Prentice Hall. |
5) |
Konuşma gecikmesi ve otizm ayırt edilmesinde kullanılan araçların özellikleri |
Effective Practices in Early Childhood Education: Building a Foundation, 2nd Edition by Sue Bredekamp, published by Pearson Education, Inc, publishing as Prentice Hall. |
6) |
CDI, TGE, PEABODY, TIFFALDI testlerinin özellikleri |
Effective Practices in Early Childhood Education: Building a Foundation, 2nd Edition by Sue Bredekamp, published by Pearson Education, Inc, publishing as Prentice Hall. |
7) |
Otizm değerlendirme araçlarının özellikleri |
Effective Practices in Early Childhood Education: Building a Foundation, 2nd Edition by Sue Bredekamp, published by Pearson Education, Inc, publishing as Prentice Hall. |
8) |
Ara Sınav |
Effective Practices in Early Childhood Education: Building a Foundation, 2nd Edition by Sue Bredekamp, published by Pearson Education, Inc, publishing as Prentice Hall. |
9) |
Bilişsel Gelişim ve motor gelişim değerlendirmeleri |
Effective Practices in Early Childhood Education: Building a Foundation, 2nd Edition by Sue Bredekamp, published by Pearson Education, Inc, publishing as Prentice Hall. |
10) |
Özgül dil bozukluğu ve özellikleri |
Effective Practices in Early Childhood Education: Building a Foundation, 2nd Edition by Sue Bredekamp, published by Pearson Education, Inc, publishing as Prentice Hall. |
11) |
Özgül dil bozukluğu değerlendirmesi ve değerlendirme araçları |
Effective Practices in Early Childhood Education: Building a Foundation, 2nd Edition by Sue Bredekamp, published by Pearson Education, Inc, publishing as Prentice Hall. |
12) |
Özgül öğrenme güçlüğü ve yürütücü işlevler |
Effective Practices in Early Childhood Education: Building a Foundation, 2nd Edition by Sue Bredekamp, published by Pearson Education, Inc, publishing as Prentice Hall. |
13) |
Otizm ve yürütücü işlevler |
Effective Practices in Early Childhood Education: Building a Foundation, 2nd Edition by Sue Bredekamp, published by Pearson Education, Inc, publishing as Prentice Hall. |
14) |
Gelişimsel dil bozukluklarında vaka videoları inceleme |
Effective Practices in Early Childhood Education: Building a Foundation, 2nd Edition by Sue Bredekamp, published by Pearson Education, Inc, publishing as Prentice Hall. |
15) |
Gelişimsel dil bozukluklarını değerlendirme sonuçlarına göre raporlama |
Effective Practices in Early Childhood Education: Building a Foundation, 2nd Edition by Sue Bredekamp, published by Pearson Education, Inc, publishing as Prentice Hall. |
16) |
Final Sınavı |
Effective Practices in Early Childhood Education: Building a Foundation, 2nd Edition by Sue Bredekamp, published by Pearson Education, Inc, publishing as Prentice Hall. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. |
5 |
2) |
Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. |
5 |
3) |
Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. |
5 |
4) |
Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. |
5 |
5) |
Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. |
5 |
6) |
Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
5 |
7) |
Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. |
5 |
8) |
Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. |
5 |
9) |
Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. |
5 |
10) |
Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. |
5 |