Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
The topics that students are interested in are determined. |
Robson, C. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri: Gerçek dünya araştırması. Anı Yayıncılık. |
2) |
A topic is selected from the determined topics and the literature is scanned. |
Robson, C. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri: Gerçek dünya araştırması. Anı Yayıncılık. |
3) |
Introduction and objectives are written. |
Robson, C. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri: Gerçek dünya araştırması. Anı Yayıncılık. |
4) |
Sources are determined for the compilation of the literature. |
Robson, C. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri: Gerçek dünya araştırması. Anı Yayıncılık. |
5) |
Experimental and control groups are determined according to the research method. |
Robson, C. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri: Gerçek dünya araştırması. Anı Yayıncılık. |
6) |
Time is given to the student to carry out the research. |
Robson, C. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri: Gerçek dünya araştırması. Anı Yayıncılık. |
7) |
Initial data are collected. |
Robson, C. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri: Gerçek dünya araştırması. Anı Yayıncılık. |
8) |
Midterm |
Robson, C. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri: Gerçek dünya araştırması. Anı Yayıncılık. |
9) |
The data are interpreted and the results are written. |
Robson, C. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri: Gerçek dünya araştırması. Anı Yayıncılık. |
10) |
Time is allowed for discussion. |
Robson, C. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri: Gerçek dünya araştırması. Anı Yayıncılık. |
11) |
Time is allowed for the writing of references. |
Robson, C. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri: Gerçek dünya araştırması. Anı Yayıncılık. |
12) |
The consultant evaluates the work and comments are written |
Robson, C. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri: Gerçek dünya araştırması. Anı Yayıncılık. |
13) |
Consultant and student discuss comments. |
Robson, C. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri: Gerçek dünya araştırması. Anı Yayıncılık. |
14) |
Final corrections are made. |
Robson, C. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri: Gerçek dünya araştırması. Anı Yayıncılık. |
15) |
Confirmation is done. |
Robson, C. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri: Gerçek dünya araştırması. Anı Yayıncılık. |
16) |
Final Exam |
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Defines, recognizes and uses the necessary equipment to evaluate language, speech, voice and swallowing disorders. Makes the necessary applications for language and speech disorders. |
5 |
2) |
Makes the necessary evaluations, definitions and planning by using theoretical and applied concepts and principles related to the field of speech and language therapy. |
5 |
3) |
It considers and respects individual differences, beliefs, customs and traditions. |
5 |
4) |
Applies the knowledge and skills learned in the field of speech and language therapy within the framework of ethical principles, changes the practice when necessary and ends the process. |
5 |
5) |
It contributes to the production of health policies in accordance with the changing and diversifying health needs of the society in the field of language and speech therapy, and takes initiatives to protect public health. |
5 |
6) |
It organizes services in the field of speech and language therapy effectively and adequately, manages and analyzes the business processes necessary for the continuity and development of quality and organizational function, and produces solutions in line with information and evidence against problems. |
5 |
7) |
It carries out professional and academic studies independently by using its knowledge and works in cooperation with other professional groups working in this field and takes responsibility. |
5 |
8) |
Participates in research and project applications in the field of speech and language therapy by following technological developments. |
5 |
9) |
It determines the differences and needs of individuals in daily life, the ways of meeting these needs and their daily activities and determines the practices that will increase the quality of life in this direction and takes part in the regulations. |
5 |
10) |
It fulfills all the responsibilities required by its professional performance, combines and integrates its knowledge and practices in the field of language and speech therapy and adopts lifelong learning. |
5 |