DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1212421002
Ders İsmi: Counseling in Speech and Language Therapy
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Merve SAVAŞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Her öğrenci için bu dersin amacı; terapi alan bireylerin ve yakınlarına danışmanlık vermeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Ders, Dil ve konuşma bozukluklarının önlenmesi, danışmanlık modelleri ve becerileri, ailelere, öğretmenlere ve hastalara danışmanlık hizmetlerini içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Ailelere danışmanlık verebilir.
2) Öğretmenlere danışmanlık verebilir.
3) Danışmanlık modellerini ve tekniklerini uygulayabilir.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Danışmanlık kavramları ve terimleri Bitter, J. R. (2014). Counseling Children and Their Families Experiencing SSD: Systemic Interventions for Speech-Language Pathologists. Children's Speech Sound Disorders, 127-132. Feldman, H. M., & Messick, C. (2008). Language and speech disorders. Developmental-Behavioral Pediatrics: Evidence and Practice. Philadelphia, PA: Mosby Elsevier, 467-482. Bowen, C. (2014). Children's speech sound disorders. John Wiley & Sons.
2) Dil ve konuşma bozukluklarını önleme Bitter, J. R. (2014). Counseling Children and Their Families Experiencing SSD: Systemic Interventions for Speech-Language Pathologists. Children's Speech Sound Disorders, 127-132. Feldman, H. M., & Messick, C. (2008). Language and speech disorders. Developmental-Behavioral Pediatrics: Evidence and Practice. Philadelphia, PA: Mosby Elsevier, 467-482. Bowen, C. (2014). Children's speech sound disorders. John Wiley & Sons.
3) Danışmanlık modelleri Bitter, J. R. (2014). Counseling Children and Their Families Experiencing SSD: Systemic Interventions for Speech-Language Pathologists. Children's Speech Sound Disorders, 127-132. Feldman, H. M., & Messick, C. (2008). Language and speech disorders. Developmental-Behavioral Pediatrics: Evidence and Practice. Philadelphia, PA: Mosby Elsevier, 467-482. Bowen, C. (2014). Children's speech sound disorders. John Wiley & Sons.
4) Danışmanlık becerileri Bitter, J. R. (2014). Counseling Children and Their Families Experiencing SSD: Systemic Interventions for Speech-Language Pathologists. Children's Speech Sound Disorders, 127-132. Feldman, H. M., & Messick, C. (2008). Language and speech disorders. Developmental-Behavioral Pediatrics: Evidence and Practice. Philadelphia, PA: Mosby Elsevier, 467-482. Bowen, C. (2014). Children's speech sound disorders. John Wiley & Sons.
5) Danışmanların kişisel özellikleri Bitter, J. R. (2014). Counseling Children and Their Families Experiencing SSD: Systemic Interventions for Speech-Language Pathologists. Children's Speech Sound Disorders, 127-132. Feldman, H. M., & Messick, C. (2008). Language and speech disorders. Developmental-Behavioral Pediatrics: Evidence and Practice. Philadelphia, PA: Mosby Elsevier, 467-482. Bowen, C. (2014). Children's speech sound disorders. John Wiley & Sons.
6) Danışmanların teknik özellikleri Bitter, J. R. (2014). Counseling Children and Their Families Experiencing SSD: Systemic Interventions for Speech-Language Pathologists. Children's Speech Sound Disorders, 127-132. Feldman, H. M., & Messick, C. (2008). Language and speech disorders. Developmental-Behavioral Pediatrics: Evidence and Practice. Philadelphia, PA: Mosby Elsevier, 467-482. Bowen, C. (2014). Children's speech sound disorders. John Wiley & Sons.
7) Öğretmenlere danışmanlık Bitter, J. R. (2014). Counseling Children and Their Families Experiencing SSD: Systemic Interventions for Speech-Language Pathologists. Children's Speech Sound Disorders, 127-132. Feldman, H. M., & Messick, C. (2008). Language and speech disorders. Developmental-Behavioral Pediatrics: Evidence and Practice. Philadelphia, PA: Mosby Elsevier, 467-482. Bowen, C. (2014). Children's speech sound disorders. John Wiley & Sons.
8) Ara Sınav Bitter, J. R. (2014). Counseling Children and Their Families Experiencing SSD: Systemic Interventions for Speech-Language Pathologists. Children's Speech Sound Disorders, 127-132. Feldman, H. M., & Messick, C. (2008). Language and speech disorders. Developmental-Behavioral Pediatrics: Evidence and Practice. Philadelphia, PA: Mosby Elsevier, 467-482. Bowen, C. (2014). Children's speech sound disorders. John Wiley & Sons.
9) Ailelere danışmanlık Bitter, J. R. (2014). Counseling Children and Their Families Experiencing SSD: Systemic Interventions for Speech-Language Pathologists. Children's Speech Sound Disorders, 127-132. Feldman, H. M., & Messick, C. (2008). Language and speech disorders. Developmental-Behavioral Pediatrics: Evidence and Practice. Philadelphia, PA: Mosby Elsevier, 467-482. Bowen, C. (2014). Children's speech sound disorders. John Wiley & Sons.
10) Etkili görüşme teknikleri Bitter, J. R. (2014). Counseling Children and Their Families Experiencing SSD: Systemic Interventions for Speech-Language Pathologists. Children's Speech Sound Disorders, 127-132. Feldman, H. M., & Messick, C. (2008). Language and speech disorders. Developmental-Behavioral Pediatrics: Evidence and Practice. Philadelphia, PA: Mosby Elsevier, 467-482. Bowen, C. (2014). Children's speech sound disorders. John Wiley & Sons.
11) Çocuğa danışmanlık Bitter, J. R. (2014). Counseling Children and Their Families Experiencing SSD: Systemic Interventions for Speech-Language Pathologists. Children's Speech Sound Disorders, 127-132. Feldman, H. M., & Messick, C. (2008). Language and speech disorders. Developmental-Behavioral Pediatrics: Evidence and Practice. Philadelphia, PA: Mosby Elsevier, 467-482. Bowen, C. (2014). Children's speech sound disorders. John Wiley & Sons.
12) Aile çalışmalarının takibi Bitter, J. R. (2014). Counseling Children and Their Families Experiencing SSD: Systemic Interventions for Speech-Language Pathologists. Children's Speech Sound Disorders, 127-132. Feldman, H. M., & Messick, C. (2008). Language and speech disorders. Developmental-Behavioral Pediatrics: Evidence and Practice. Philadelphia, PA: Mosby Elsevier, 467-482. Bowen, C. (2014). Children's speech sound disorders. John Wiley & Sons.
13) Psikolojik danışmanlık Bitter, J. R. (2014). Counseling Children and Their Families Experiencing SSD: Systemic Interventions for Speech-Language Pathologists. Children's Speech Sound Disorders, 127-132. Feldman, H. M., & Messick, C. (2008). Language and speech disorders. Developmental-Behavioral Pediatrics: Evidence and Practice. Philadelphia, PA: Mosby Elsevier, 467-482. Bowen, C. (2014). Children's speech sound disorders. John Wiley & Sons.
14) Psikolojik danışmanlık Bitter, J. R. (2014). Counseling Children and Their Families Experiencing SSD: Systemic Interventions for Speech-Language Pathologists. Children's Speech Sound Disorders, 127-132. Feldman, H. M., & Messick, C. (2008). Language and speech disorders. Developmental-Behavioral Pediatrics: Evidence and Practice. Philadelphia, PA: Mosby Elsevier, 467-482. Bowen, C. (2014). Children's speech sound disorders. John Wiley & Sons.
15) Psikolojik danışmanlık Bitter, J. R. (2014). Counseling Children and Their Families Experiencing SSD: Systemic Interventions for Speech-Language Pathologists. Children's Speech Sound Disorders, 127-132. Feldman, H. M., & Messick, C. (2008). Language and speech disorders. Developmental-Behavioral Pediatrics: Evidence and Practice. Philadelphia, PA: Mosby Elsevier, 467-482. Bowen, C. (2014). Children's speech sound disorders. John Wiley & Sons.
16) Final Sınavı Bitter, J. R. (2014). Counseling Children and Their Families Experiencing SSD: Systemic Interventions for Speech-Language Pathologists. Children's Speech Sound Disorders, 127-132. Feldman, H. M., & Messick, C. (2008). Language and speech disorders. Developmental-Behavioral Pediatrics: Evidence and Practice. Philadelphia, PA: Mosby Elsevier, 467-482. Bowen, C. (2014). Children's speech sound disorders. John Wiley & Sons.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bitter, J. R. (2014). Counseling Children and Their Families Experiencing SSD: Systemic Interventions for Speech-Language Pathologists. Children's Speech Sound Disorders, 127-132.
Feldman, H. M., & Messick, C. (2008). Language and speech disorders. Developmental-Behavioral Pediatrics: Evidence and Practice. Philadelphia, PA: Mosby Elsevier, 467-482.
Bowen, C. (2014). Children's speech sound disorders. John Wiley & Sons.
Diğer Kaynaklar: Bitter, J. R. (2014). Counseling Children and Their Families Experiencing SSD: Systemic Interventions for Speech-Language Pathologists. Children's Speech Sound Disorders, 127-132.
Feldman, H. M., & Messick, C. (2008). Language and speech disorders. Developmental-Behavioral Pediatrics: Evidence and Practice. Philadelphia, PA: Mosby Elsevier, 467-482.
Bowen, C. (2014). Children's speech sound disorders. John Wiley & Sons.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar.
2) Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar.
3) Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar.
4) Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır.
5) Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur.
6) Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
7) Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir.
8) Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar.
9) Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır.
10) Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. 5
2) Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. 5
3) Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. 5
4) Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. 5
5) Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. 5
6) Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. 5
7) Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. 5
8) Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. 5
9) Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. 5
10) Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Ara Sınavlar 1 20
Final 1 20
Toplam İş Yükü 68