DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1212411005
Ders İsmi: Project Management I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 2 1 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Merve SAVAŞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Her öğrenci için bu dersin amacı; bir çalışmayı danışmanı ile birlikte baştan sona kadar ilerletebilmektir.
Dersin İçeriği: Bir araştırmanın planlama, veri toplama, sonuçlandırma basamaklarını ve seminer şeklinde sunumunu içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Konu seçimini yapabilir.
2) Literatür taraması yapabilir.
3) Araştırmanın sonuçlarını yorumlayabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Öğrencilerin ilgi duyduğu konular saptanır. Robson, C. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri: Gerçek dünya araştırması. Anı Yayıncılık.
2) Belirlenen konulardan bir konu seçilir ve literatür taranır. Robson, C. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri: Gerçek dünya araştırması. Anı Yayıncılık.
3) Giriş ve amaçlar yazılır. Robson, C. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri: Gerçek dünya araştırması. Anı Yayıncılık.
4) Alanyazın derlemesi için kaynaklar belirlenir. Robson, C. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri: Gerçek dünya araştırması. Anı Yayıncılık.
5) Araştırma yöntemine göre deney ve kontrol grubu belirlenir. Robson, C. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri: Gerçek dünya araştırması. Anı Yayıncılık.
6) Araştırmanın yürütülmesi için öğrenciye zaman verilir. Robson, C. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri: Gerçek dünya araştırması. Anı Yayıncılık.
7) İlk veriler toplanır. Robson, C. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri: Gerçek dünya araştırması. Anı Yayıncılık.
8) Ara Sınav Robson, C. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri: Gerçek dünya araştırması. Anı Yayıncılık.
9) Veriler yorumlanarak sonuçlar yazılır. Robson, C. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri: Gerçek dünya araştırması. Anı Yayıncılık.
10) Tartışma için zaman tanınır. Robson, C. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri: Gerçek dünya araştırması. Anı Yayıncılık.
11) Kaynakların yazımı için zaman tanınır. Robson, C. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri: Gerçek dünya araştırması. Anı Yayıncılık.
12) Danışman çalışmayı değerlendirir ve yorumlarını yazar. Robson, C. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri: Gerçek dünya araştırması. Anı Yayıncılık.
13) Danışman ve öğrenci yorumları tartışır. Robson, C. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri: Gerçek dünya araştırması. Anı Yayıncılık.
14) Son düzeltmeler yapılır. Robson, C. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri: Gerçek dünya araştırması. Anı Yayıncılık.
15) Onaylama yapılır. Robson, C. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri: Gerçek dünya araştırması. Anı Yayıncılık.
16) Final Sınavı Robson, C. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri: Gerçek dünya araştırması. Anı Yayıncılık.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Robson, C. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri: Gerçek dünya araştırması. Anı Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar: Robson, C. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri: Gerçek dünya araştırması. Anı Yayıncılık.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar.
2) Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar.
3) Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar.
4) Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır.
5) Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur.
6) Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
7) Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir.
8) Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar.
9) Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır.
10) Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. 5
2) Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. 5
3) Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. 5
4) Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. 5
5) Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. 5
6) Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. 5
7) Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. 5
8) Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. 5
9) Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. 5
10) Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Bireysel Proje
Sunum
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 88