DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1212411001
Ders İsmi: Basic Imaging and Analysis Methods in SLT
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Merve SAVAŞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: "Her öğrenci için bu dersin amacı;
Görüntüleme tekniklerini (BT, MRG vb.) öğrenmektir."
Dersin İçeriği: Ders, görüntüme yöntemlerini ve özellikle yutmada dinamik olarak ekip çalışmasını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Görüntüleme ve analiz kavramlarını açıklayabilir.
2) Dil ve konuşma bozukluklarının değerlendirilmesinde kullanılan temel görüntüleme ve analiz yöntemlerini öğrenir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Veri toplama, değerlendirme ve tanı yaklaşımı yapılandırma ilkelerini kavrar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Klinik yaklaşım döngüsü ve aşamaları Prof. Dr. Atadan Tunacı. Temel Radyoloji. Nobel Tıp Kitabevleri ve ders notları
2) Veri toplama ve değerlendirmede gerekliler Prof. Dr. Atadan Tunacı. Temel Radyoloji. Nobel Tıp Kitabevleri ve ders notları
3) Tanı için planlama ve yapılandırma Prof. Dr. Atadan Tunacı. Temel Radyoloji. Nobel Tıp Kitabevleri ve ders notları
4) Geliştirme ve uygulama Prof. Dr. Atadan Tunacı. Temel Radyoloji. Nobel Tıp Kitabevleri ve ders notları
5) Tanısal yaklaşımın tasarım süreci Prof. Dr. Atadan Tunacı. Temel Radyoloji. Nobel Tıp Kitabevleri ve ders notları
6) Objektif görüntüleme ve analiz araçlarının seçilmesi Prof. Dr. Atadan Tunacı. Temel Radyoloji. Nobel Tıp Kitabevleri ve ders notları
7) Tanı kategorileri Prof. Dr. Atadan Tunacı. Temel Radyoloji. Nobel Tıp Kitabevleri ve ders notları
8) Ara Sınav Prof. Dr. Atadan Tunacı. Temel Radyoloji. Nobel Tıp Kitabevleri ve ders notları
9) Ses ve rezonans değerlendirmede teknik ilkeler Prof. Dr. Atadan Tunacı. Temel Radyoloji. Nobel Tıp Kitabevleri ve ders notları
10) Videolaringostroboskopi ve stroboskopi Prof. Dr. Atadan Tunacı. Temel Radyoloji. Nobel Tıp Kitabevleri ve ders notları
11) Yutma değerlendirmesinde görüntüleme yöntemleri Prof. Dr. Atadan Tunacı. Temel Radyoloji. Nobel Tıp Kitabevleri ve ders notları
12) Yutmada Fiberoptik Endoskopik Değerlendirme Prof. Dr. Atadan Tunacı. Temel Radyoloji. Nobel Tıp Kitabevleri ve ders notları
13) EMG ve EEG Prof. Dr. Atadan Tunacı. Temel Radyoloji. Nobel Tıp Kitabevleri ve ders notları
14) Nörogörüntüleme yöntemleri Prof. Dr. Atadan Tunacı. Temel Radyoloji. Nobel Tıp Kitabevleri ve ders notları
15) Görüntüleme ve analiz birimlerinde gözlem Prof. Dr. Atadan Tunacı. Temel Radyoloji. Nobel Tıp Kitabevleri ve ders notları
16) Final Sınavı Prof. Dr. Atadan Tunacı. Temel Radyoloji. Nobel Tıp Kitabevleri ve ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Prof. Dr. Atadan Tunacı. Temel Radyoloji. Nobel Tıp Kitabevleri ve ders notları
Diğer Kaynaklar: Prof. Dr. Atadan Tunacı. Temel Radyoloji. Nobel Tıp Kitabevleri ve ders notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

Program Kazanımları
1) Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar.
2) Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar.
3) Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar.
4) Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır.
5) Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur.
6) Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
7) Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir.
8) Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar.
9) Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır.
10) Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. 5
2) Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. 5
3) Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. 5
4) Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. 5
5) Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. 5
6) Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. 5
7) Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. 5
8) Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. 5
9) Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. 5
10) Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 68