DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1212321002
Ders İsmi: Preclinic Internship-II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 8 4 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Merve SAVAŞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere çeşitli yaşlarda ve alanlardaki dil ve konuşma bozukluklarının terapisinde istenen düzeylerde klinik yeterlilik kazandırma.
Dersin İçeriği: Bu ders, dil, konuşma, ses, yutma ve iletişim bozuklukları olan bireylerin değerlendirilmesi ve terapisinde uygulanan klinik süreçler ve mesleki konuları içerir. Öğrenciler, bu mesleği uygulayabilmek için, bu dönem için belirlenen düzeydeki bilgi ve becerileri kazanmalarına imkan veren deneyimler yaşayacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Dil, konuşma, ses, yutma ve iletişim bozukluklarının doğası, değerlendirilmesi ve terapisine ilişkin ilkeler ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olur.
2) Uygun değerlendirme araçlarını bilir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Terapi öncesi ve terapi sonrası rapor yazabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Terapilere yönelik uygun kısa, orta ve uzun dönem hedefler yazabilir.
2) Uygun müdahale yaklaşımına karar verebilir.
3) Planlanan terapi işlemlerini uygular ve uygun müdahale stratejilerini kullanabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Klinik Uygulama 1. Bishop, D. V., Snowling, M. J., Thompson, P. A., Greenhalgh, T., Catalise‐2 Consortium, Adams, C., ... & house, A. (2017). Phase 2 of CATALISE: A multinational and multidisciplinary Delphi consensus study of problems with language development: Terminology. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 58(10), 1068-1080. 2. Bishop, D. V., Snowling, M. J., Thompson, P. A., Greenhalgh, T., & Catalise Consortium. (2016). CATALISE: A multinational and multidisciplinary Delphi consensus study. Identifying language impairments in children. PLOS one, 11(7), e0158753. 3. Bowen, C. (2014). Children's speech sound disorders. John Wiley & Sons. 4. Introduction to Communication Sciences: A Life Evidence-Based Perspective-6th Edition by Robert Owens; Kimberly Frinella: Kimberly Farinella; Dte Metz, published by Pearson Education, Inc, publication as Pearson
2) Klinik Uygulama 1. Bishop, D. V., Snowling, M. J., Thompson, P. A., Greenhalgh, T., Catalise‐2 Consortium, Adams, C., ... & house, A. (2017). Phase 2 of CATALISE: A multinational and multidisciplinary Delphi consensus study of problems with language development: Terminology. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 58(10), 1068-1080. 2. Bishop, D. V., Snowling, M. J., Thompson, P. A., Greenhalgh, T., & Catalise Consortium. (2016). CATALISE: A multinational and multidisciplinary Delphi consensus study. Identifying language impairments in children. PLOS one, 11(7), e0158753. 3. Bowen, C. (2014). Children's speech sound disorders. John Wiley & Sons. 4. Introduction to Communication Sciences: A Life Evidence-Based Perspective-6th Edition by Robert Owens; Kimberly Frinella: Kimberly Farinella; Dte Metz, published by Pearson Education, Inc, publication as Pearson
3) Klinik Uygulama 1. Bishop, D. V., Snowling, M. J., Thompson, P. A., Greenhalgh, T., Catalise‐2 Consortium, Adams, C., ... & house, A. (2017). Phase 2 of CATALISE: A multinational and multidisciplinary Delphi consensus study of problems with language development: Terminology. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 58(10), 1068-1080. 2. Bishop, D. V., Snowling, M. J., Thompson, P. A., Greenhalgh, T., & Catalise Consortium. (2016). CATALISE: A multinational and multidisciplinary Delphi consensus study. Identifying language impairments in children. PLOS one, 11(7), e0158753. 3. Bowen, C. (2014). Children's speech sound disorders. John Wiley & Sons. 4. Introduction to Communication Sciences: A Life Evidence-Based Perspective-6th Edition by Robert Owens; Kimberly Frinella: Kimberly Farinella; Dte Metz, published by Pearson Education, Inc, publication as Pearson
4) Klinik Uygulama 1. Bishop, D. V., Snowling, M. J., Thompson, P. A., Greenhalgh, T., Catalise‐2 Consortium, Adams, C., ... & house, A. (2017). Phase 2 of CATALISE: A multinational and multidisciplinary Delphi consensus study of problems with language development: Terminology. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 58(10), 1068-1080. 2. Bishop, D. V., Snowling, M. J., Thompson, P. A., Greenhalgh, T., & Catalise Consortium. (2016). CATALISE: A multinational and multidisciplinary Delphi consensus study. Identifying language impairments in children. PLOS one, 11(7), e0158753. 3. Bowen, C. (2014). Children's speech sound disorders. John Wiley & Sons. 4. Introduction to Communication Sciences: A Life Evidence-Based Perspective-6th Edition by Robert Owens; Kimberly Frinella: Kimberly Farinella; Dte Metz, published by Pearson Education, Inc, publication as Pearson
5) Klinik Uygulama 1. Bishop, D. V., Snowling, M. J., Thompson, P. A., Greenhalgh, T., Catalise‐2 Consortium, Adams, C., ... & house, A. (2017). Phase 2 of CATALISE: A multinational and multidisciplinary Delphi consensus study of problems with language development: Terminology. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 58(10), 1068-1080. 2. Bishop, D. V., Snowling, M. J., Thompson, P. A., Greenhalgh, T., & Catalise Consortium. (2016). CATALISE: A multinational and multidisciplinary Delphi consensus study. Identifying language impairments in children. PLOS one, 11(7), e0158753. 3. Bowen, C. (2014). Children's speech sound disorders. John Wiley & Sons. 4. Introduction to Communication Sciences: A Life Evidence-Based Perspective-6th Edition by Robert Owens; Kimberly Frinella: Kimberly Farinella; Dte Metz, published by Pearson Education, Inc, publication as Pearson
6) Klinik Uygulama 1. Bishop, D. V., Snowling, M. J., Thompson, P. A., Greenhalgh, T., Catalise‐2 Consortium, Adams, C., ... & house, A. (2017). Phase 2 of CATALISE: A multinational and multidisciplinary Delphi consensus study of problems with language development: Terminology. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 58(10), 1068-1080. 2. Bishop, D. V., Snowling, M. J., Thompson, P. A., Greenhalgh, T., & Catalise Consortium. (2016). CATALISE: A multinational and multidisciplinary Delphi consensus study. Identifying language impairments in children. PLOS one, 11(7), e0158753. 3. Bowen, C. (2014). Children's speech sound disorders. John Wiley & Sons. 4. Introduction to Communication Sciences: A Life Evidence-Based Perspective-6th Edition by Robert Owens; Kimberly Frinella: Kimberly Farinella; Dte Metz, published by Pearson Education, Inc, publication as Pearson
7) Klinik Uygulama 1. Bishop, D. V., Snowling, M. J., Thompson, P. A., Greenhalgh, T., Catalise‐2 Consortium, Adams, C., ... & house, A. (2017). Phase 2 of CATALISE: A multinational and multidisciplinary Delphi consensus study of problems with language development: Terminology. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 58(10), 1068-1080. 2. Bishop, D. V., Snowling, M. J., Thompson, P. A., Greenhalgh, T., & Catalise Consortium. (2016). CATALISE: A multinational and multidisciplinary Delphi consensus study. Identifying language impairments in children. PLOS one, 11(7), e0158753. 3. Bowen, C. (2014). Children's speech sound disorders. John Wiley & Sons. 4. Introduction to Communication Sciences: A Life Evidence-Based Perspective-6th Edition by Robert Owens; Kimberly Frinella: Kimberly Farinella; Dte Metz, published by Pearson Education, Inc, publication as Pearson
8) Ara Sınav 1. Bishop, D. V., Snowling, M. J., Thompson, P. A., Greenhalgh, T., Catalise‐2 Consortium, Adams, C., ... & house, A. (2017). Phase 2 of CATALISE: A multinational and multidisciplinary Delphi consensus study of problems with language development: Terminology. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 58(10), 1068-1080. 2. Bishop, D. V., Snowling, M. J., Thompson, P. A., Greenhalgh, T., & Catalise Consortium. (2016). CATALISE: A multinational and multidisciplinary Delphi consensus study. Identifying language impairments in children. PLOS one, 11(7), e0158753. 3. Bowen, C. (2014). Children's speech sound disorders. John Wiley & Sons. 4. Introduction to Communication Sciences: A Life Evidence-Based Perspective-6th Edition by Robert Owens; Kimberly Frinella: Kimberly Farinella; Dte Metz, published by Pearson Education, Inc, publication as Pearson
9) Klinik Uygulama 1. Bishop, D. V., Snowling, M. J., Thompson, P. A., Greenhalgh, T., Catalise‐2 Consortium, Adams, C., ... & house, A. (2017). Phase 2 of CATALISE: A multinational and multidisciplinary Delphi consensus study of problems with language development: Terminology. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 58(10), 1068-1080. 2. Bishop, D. V., Snowling, M. J., Thompson, P. A., Greenhalgh, T., & Catalise Consortium. (2016). CATALISE: A multinational and multidisciplinary Delphi consensus study. Identifying language impairments in children. PLOS one, 11(7), e0158753. 3. Bowen, C. (2014). Children's speech sound disorders. John Wiley & Sons. 4. Introduction to Communication Sciences: A Life Evidence-Based Perspective-6th Edition by Robert Owens; Kimberly Frinella: Kimberly Farinella; Dte Metz, published by Pearson Education, Inc, publication as Pearson
10) Klinik Uygulama 1. Bishop, D. V., Snowling, M. J., Thompson, P. A., Greenhalgh, T., Catalise‐2 Consortium, Adams, C., ... & house, A. (2017). Phase 2 of CATALISE: A multinational and multidisciplinary Delphi consensus study of problems with language development: Terminology. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 58(10), 1068-1080. 2. Bishop, D. V., Snowling, M. J., Thompson, P. A., Greenhalgh, T., & Catalise Consortium. (2016). CATALISE: A multinational and multidisciplinary Delphi consensus study. Identifying language impairments in children. PLOS one, 11(7), e0158753. 3. Bowen, C. (2014). Children's speech sound disorders. John Wiley & Sons. 4. Introduction to Communication Sciences: A Life Evidence-Based Perspective-6th Edition by Robert Owens; Kimberly Frinella: Kimberly Farinella; Dte Metz, published by Pearson Education, Inc, publication as Pearson
11) Klinik Uygulama 1. Bishop, D. V., Snowling, M. J., Thompson, P. A., Greenhalgh, T., Catalise‐2 Consortium, Adams, C., ... & house, A. (2017). Phase 2 of CATALISE: A multinational and multidisciplinary Delphi consensus study of problems with language development: Terminology. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 58(10), 1068-1080. 2. Bishop, D. V., Snowling, M. J., Thompson, P. A., Greenhalgh, T., & Catalise Consortium. (2016). CATALISE: A multinational and multidisciplinary Delphi consensus study. Identifying language impairments in children. PLOS one, 11(7), e0158753. 3. Bowen, C. (2014). Children's speech sound disorders. John Wiley & Sons. 4. Introduction to Communication Sciences: A Life Evidence-Based Perspective-6th Edition by Robert Owens; Kimberly Frinella: Kimberly Farinella; Dte Metz, published by Pearson Education, Inc, publication as Pearson
12) Klinik Uygulama 1. Bishop, D. V., Snowling, M. J., Thompson, P. A., Greenhalgh, T., Catalise‐2 Consortium, Adams, C., ... & house, A. (2017). Phase 2 of CATALISE: A multinational and multidisciplinary Delphi consensus study of problems with language development: Terminology. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 58(10), 1068-1080. 2. Bishop, D. V., Snowling, M. J., Thompson, P. A., Greenhalgh, T., & Catalise Consortium. (2016). CATALISE: A multinational and multidisciplinary Delphi consensus study. Identifying language impairments in children. PLOS one, 11(7), e0158753. 3. Bowen, C. (2014). Children's speech sound disorders. John Wiley & Sons. 4. Introduction to Communication Sciences: A Life Evidence-Based Perspective-6th Edition by Robert Owens; Kimberly Frinella: Kimberly Farinella; Dte Metz, published by Pearson Education, Inc, publication as Pearson
13) Klinik Uygulama 1. Bishop, D. V., Snowling, M. J., Thompson, P. A., Greenhalgh, T., Catalise‐2 Consortium, Adams, C., ... & house, A. (2017). Phase 2 of CATALISE: A multinational and multidisciplinary Delphi consensus study of problems with language development: Terminology. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 58(10), 1068-1080. 2. Bishop, D. V., Snowling, M. J., Thompson, P. A., Greenhalgh, T., & Catalise Consortium. (2016). CATALISE: A multinational and multidisciplinary Delphi consensus study. Identifying language impairments in children. PLOS one, 11(7), e0158753. 3. Bowen, C. (2014). Children's speech sound disorders. John Wiley & Sons. 4. Introduction to Communication Sciences: A Life Evidence-Based Perspective-6th Edition by Robert Owens; Kimberly Frinella: Kimberly Farinella; Dte Metz, published by Pearson Education, Inc, publication as Pearson
14) Klinik Uygulama 1. Bishop, D. V., Snowling, M. J., Thompson, P. A., Greenhalgh, T., Catalise‐2 Consortium, Adams, C., ... & house, A. (2017). Phase 2 of CATALISE: A multinational and multidisciplinary Delphi consensus study of problems with language development: Terminology. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 58(10), 1068-1080. 2. Bishop, D. V., Snowling, M. J., Thompson, P. A., Greenhalgh, T., & Catalise Consortium. (2016). CATALISE: A multinational and multidisciplinary Delphi consensus study. Identifying language impairments in children. PLOS one, 11(7), e0158753. 3. Bowen, C. (2014). Children's speech sound disorders. John Wiley & Sons. 4. Introduction to Communication Sciences: A Life Evidence-Based Perspective-6th Edition by Robert Owens; Kimberly Frinella: Kimberly Farinella; Dte Metz, published by Pearson Education, Inc, publication as Pearson
15) Klinik Uygulama 1. Bishop, D. V., Snowling, M. J., Thompson, P. A., Greenhalgh, T., Catalise‐2 Consortium, Adams, C., ... & house, A. (2017). Phase 2 of CATALISE: A multinational and multidisciplinary Delphi consensus study of problems with language development: Terminology. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 58(10), 1068-1080. 2. Bishop, D. V., Snowling, M. J., Thompson, P. A., Greenhalgh, T., & Catalise Consortium. (2016). CATALISE: A multinational and multidisciplinary Delphi consensus study. Identifying language impairments in children. PLOS one, 11(7), e0158753. 3. Bowen, C. (2014). Children's speech sound disorders. John Wiley & Sons. 4. Introduction to Communication Sciences: A Life Evidence-Based Perspective-6th Edition by Robert Owens; Kimberly Frinella: Kimberly Farinella; Dte Metz, published by Pearson Education, Inc, publication as Pearson
16) Final Sınavı 1. Bishop, D. V., Snowling, M. J., Thompson, P. A., Greenhalgh, T., Catalise‐2 Consortium, Adams, C., ... & house, A. (2017). Phase 2 of CATALISE: A multinational and multidisciplinary Delphi consensus study of problems with language development: Terminology. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 58(10), 1068-1080. 2. Bishop, D. V., Snowling, M. J., Thompson, P. A., Greenhalgh, T., & Catalise Consortium. (2016). CATALISE: A multinational and multidisciplinary Delphi consensus study. Identifying language impairments in children. PLOS one, 11(7), e0158753. 3. Bowen, C. (2014). Children's speech sound disorders. John Wiley & Sons. 4. Introduction to Communication Sciences: A Life Evidence-Based Perspective-6th Edition by Robert Owens; Kimberly Frinella: Kimberly Farinella; Dte Metz, published by Pearson Education, Inc, publication as Pearson

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Bishop, D. V., Snowling, M. J., Thompson, P. A., Greenhalgh, T., Catalise‐2 Consortium, Adams, C., ... & house, A. (2017). Phase 2 of CATALISE: A multinational and multidisciplinary Delphi consensus study of problems with language development: Terminology. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 58(10), 1068-1080.
2. Bishop, D. V., Snowling, M. J., Thompson, P. A., Greenhalgh, T., & Catalise Consortium. (2016). CATALISE: A multinational and multidisciplinary Delphi consensus study. Identifying language impairments in children. PLOS one, 11(7), e0158753.
3. Bowen, C. (2014). Children's speech sound disorders. John Wiley & Sons.
4. Introduction to Communication Sciences: A Life Evidence-Based Perspective-6th Edition by Robert Owens; Kimberly Frinella: Kimberly Farinella; Dte Metz, published by Pearson Education, Inc, publication as Pearson
Diğer Kaynaklar: 1. Bishop, D. V., Snowling, M. J., Thompson, P. A., Greenhalgh, T., Catalise‐2 Consortium, Adams, C., ... & house, A. (2017). Phase 2 of CATALISE: A multinational and multidisciplinary Delphi consensus study of problems with language development: Terminology. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 58(10), 1068-1080.
2. Bishop, D. V., Snowling, M. J., Thompson, P. A., Greenhalgh, T., & Catalise Consortium. (2016). CATALISE: A multinational and multidisciplinary Delphi consensus study. Identifying language impairments in children. PLOS one, 11(7), e0158753.
3. Bowen, C. (2014). Children's speech sound disorders. John Wiley & Sons.
4. Introduction to Communication Sciences: A Life Evidence-Based Perspective-6th Edition by Robert Owens; Kimberly Frinella: Kimberly Farinella; Dte Metz, published by Pearson Education, Inc, publication as Pearson

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

6

4

Program Kazanımları
1) Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar.
2) Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar.
3) Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar.
4) Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır.
5) Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur.
6) Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
7) Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir.
8) Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar.
9) Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır.
10) Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. 5
2) Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. 5
3) Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. 5
4) Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. 5
5) Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. 5
6) Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. 5
7) Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. 5
8) Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. 5
9) Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. 5
10) Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Uygulama
Gözlem
Raporlama
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Uygulama 14 56
Ara Sınavlar 1 40
Final 1 40
Toplam İş Yükü 136