Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yutma bozukluklarının tanımı, prevelansı ve ekip çalışması |
DYSPHAGIA; Clinical Management in Adults and Children. Michael E. Groher, PHD, FASHA, Michael A. Crary, PHD, FASHA, Elsevier. |
2) |
Normal yutmanın anatomi ve fizyoloji |
DYSPHAGIA; Clinical Management in Adults and Children. Michael E. Groher, PHD, FASHA, Michael A. Crary, PHD, FASHA, Elsevier. |
3) |
Yutmayı etkileyen medikal durumlar |
DYSPHAGIA; Clinical Management in Adults and Children. Michael E. Groher, PHD, FASHA, Michael A. Crary, PHD, FASHA, Elsevier. |
4) |
Çocuklarda yutma bozukluğu |
DYSPHAGIA; Clinical Management in Adults and Children. Michael E. Groher, PHD, FASHA, Michael A. Crary, PHD, FASHA, Elsevier. |
5) |
Yetişkinlerde ve yaşlılarda yutma bozuklukları |
DYSPHAGIA; Clinical Management in Adults and Children. Michael E. Groher, PHD, FASHA, Michael A. Crary, PHD, FASHA, Elsevier. |
6) |
Klinik değerlendirme |
DYSPHAGIA; Clinical Management in Adults and Children. Michael E. Groher, PHD, FASHA, Michael A. Crary, PHD, FASHA, Elsevier. |
7) |
Servikal oskültasyon, |
DYSPHAGIA; Clinical Management in Adults and Children. Michael E. Groher, PHD, FASHA, Michael A. Crary, PHD, FASHA, Elsevier. |
8) |
Ara sınav |
DYSPHAGIA; Clinical Management in Adults and Children. Michael E. Groher, PHD, FASHA, Michael A. Crary, PHD, FASHA, Elsevier. |
9) |
Fiberoptik endoskopik yutma değerlendirmesi,
|
DYSPHAGIA; Clinical Management in Adults and Children. Michael E. Groher, PHD, FASHA, Michael A. Crary, PHD, FASHA, Elsevier. |
10) |
Ultrason |
DYSPHAGIA; Clinical Management in Adults and Children. Michael E. Groher, PHD, FASHA, Michael A. Crary, PHD, FASHA, Elsevier. |
11) |
Videofloroskopi |
DYSPHAGIA; Clinical Management in Adults and Children. Michael E. Groher, PHD, FASHA, Michael A. Crary, PHD, FASHA, Elsevier. |
12) |
Tedavi yaklaşımları |
DYSPHAGIA; Clinical Management in Adults and Children. Michael E. Groher, PHD, FASHA, Michael A. Crary, PHD, FASHA, Elsevier. |
13) |
Zor vakalar, vaka incelemeleri |
DYSPHAGIA; Clinical Management in Adults and Children. Michael E. Groher, PHD, FASHA, Michael A. Crary, PHD, FASHA, Elsevier. |
14) |
Rapor yazma, kısa ve uzun dönem tedavi amaçlar |
DYSPHAGIA; Clinical Management in Adults and Children. Michael E. Groher, PHD, FASHA, Michael A. Crary, PHD, FASHA, Elsevier. |
15) |
Olgu Sunumu |
DYSPHAGIA; Clinical Management in Adults and Children. Michael E. Groher, PHD, FASHA, Michael A. Crary, PHD, FASHA, Elsevier. |
16) |
Final Sınavı |
DYSPHAGIA; Clinical Management in Adults and Children. Michael E. Groher, PHD, FASHA, Michael A. Crary, PHD, FASHA, Elsevier. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. |
5 |
2) |
Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. |
5 |
3) |
Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. |
5 |
4) |
Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. |
5 |
5) |
Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. |
5 |
6) |
Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
5 |
7) |
Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. |
5 |
8) |
Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. |
5 |
9) |
Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. |
5 |
10) |
Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. |
5 |