Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Motor konuşma bozuklukları ile ilgili temel kavramlar |
1)Torun, Ş. (2014) Beyin ve Dil İşlevsel Anatomi. İzlenim Sanat Yayınevi. İstanbul
2)Caruso, A.J. & Strand, E.A. (1999) Clinical Management of Motor Speech Disoders in Children. Thieme. ABD
3)Duffy, J. R. (2013) Motor Speech Disorders Substrates, Differential Diagnosis, and Management. 3. Basım. Elsevier. ABD
4)Workinger, M. S. (2005).Cerebral Palsy Resource Guide for Speech-Language Pathologists. Delmar Cengage Learning. ABD
|
2) |
Motor konuşmanın nörolojisi |
1)Torun, Ş. (2014) Beyin ve Dil İşlevsel Anatomi. İzlenim Sanat Yayınevi. İstanbul
2)Caruso, A.J. & Strand, E.A. (1999) Clinical Management of Motor Speech Disoders in Children. Thieme. ABD
3)Duffy, J. R. (2013) Motor Speech Disorders Substrates, Differential Diagnosis, and Management. 3. Basım. Elsevier. ABD
4)Workinger, M. S. (2005).Cerebral Palsy Resource Guide for Speech-Language Pathologists. Delmar Cengage Learning. ABD
|
3) |
Duyusal beceriler ve özellikleri |
1)Torun, Ş. (2014) Beyin ve Dil İşlevsel Anatomi. İzlenim Sanat Yayınevi. İstanbul
2)Caruso, A.J. & Strand, E.A. (1999) Clinical Management of Motor Speech Disoders in Children. Thieme. ABD
3)Duffy, J. R. (2013) Motor Speech Disorders Substrates, Differential Diagnosis, and Management. 3. Basım. Elsevier. ABD
4)Workinger, M. S. (2005).Cerebral Palsy Resource Guide for Speech-Language Pathologists. Delmar Cengage Learning. ABD
|
4) |
Dizartri Türleri – Flaksid, Spastik D. |
1)Torun, Ş. (2014) Beyin ve Dil İşlevsel Anatomi. İzlenim Sanat Yayınevi. İstanbul
2)Caruso, A.J. & Strand, E.A. (1999) Clinical Management of Motor Speech Disoders in Children. Thieme. ABD
3)Duffy, J. R. (2013) Motor Speech Disorders Substrates, Differential Diagnosis, and Management. 3. Basım. Elsevier. ABD
4)Workinger, M. S. (2005).Cerebral Palsy Resource Guide for Speech-Language Pathologists. Delmar Cengage Learning. ABD
|
5) |
Dizartri Türleri – Ataksik, Hipokinetik D. |
1)Torun, Ş. (2014) Beyin ve Dil İşlevsel Anatomi. İzlenim Sanat Yayınevi. İstanbul
2)Caruso, A.J. & Strand, E.A. (1999) Clinical Management of Motor Speech Disoders in Children. Thieme. ABD
3)Duffy, J. R. (2013) Motor Speech Disorders Substrates, Differential Diagnosis, and Management. 3. Basım. Elsevier. ABD
4)Workinger, M. S. (2005).Cerebral Palsy Resource Guide for Speech-Language Pathologists. Delmar Cengage Learning. ABD
|
6) |
Dizartri Türleri – Hiperkinetik, Tek Taraflı Üst Motor Nöron D. |
1)Torun, Ş. (2014) Beyin ve Dil İşlevsel Anatomi. İzlenim Sanat Yayınevi. İstanbul
2)Caruso, A.J. & Strand, E.A. (1999) Clinical Management of Motor Speech Disoders in Children. Thieme. ABD
3)Duffy, J. R. (2013) Motor Speech Disorders Substrates, Differential Diagnosis, and Management. 3. Basım. Elsevier. ABD
4)Workinger, M. S. (2005).Cerebral Palsy Resource Guide for Speech-Language Pathologists. Delmar Cengage Learning. ABD
|
7) |
Konuşma Apraksisi – Gelişimsel ve Edinilmiş |
1)Torun, Ş. (2014) Beyin ve Dil İşlevsel Anatomi. İzlenim Sanat Yayınevi. İstanbul
2)Caruso, A.J. & Strand, E.A. (1999) Clinical Management of Motor Speech Disoders in Children. Thieme. ABD
3)Duffy, J. R. (2013) Motor Speech Disorders Substrates, Differential Diagnosis, and Management. 3. Basım. Elsevier. ABD
4)Workinger, M. S. (2005).Cerebral Palsy Resource Guide for Speech-Language Pathologists. Delmar Cengage Learning. ABD
|
8) |
Ara Sınavlar |
|
9) |
Serebral Palsi |
1)Torun, Ş. (2014) Beyin ve Dil İşlevsel Anatomi. İzlenim Sanat Yayınevi. İstanbul
2)Caruso, A.J. & Strand, E.A. (1999) Clinical Management of Motor Speech Disoders in Children. Thieme. ABD
3)Duffy, J. R. (2013) Motor Speech Disorders Substrates, Differential Diagnosis, and Management. 3. Basım. Elsevier. ABD
4)Workinger, M. S. (2005).Cerebral Palsy Resource Guide for Speech-Language Pathologists. Delmar Cengage Learning. ABD
|
10) |
Motor konuşma bozukluklarında değerlendirme |
1)Torun, Ş. (2014) Beyin ve Dil İşlevsel Anatomi. İzlenim Sanat Yayınevi. İstanbul
2)Caruso, A.J. & Strand, E.A. (1999) Clinical Management of Motor Speech Disoders in Children. Thieme. ABD
3)Duffy, J. R. (2013) Motor Speech Disorders Substrates, Differential Diagnosis, and Management. 3. Basım. Elsevier. ABD
4)Workinger, M. S. (2005).Cerebral Palsy Resource Guide for Speech-Language Pathologists. Delmar Cengage Learning. ABD
|
11) |
Motor konuşma bozukluklarında değerlendirme |
1)Torun, Ş. (2014) Beyin ve Dil İşlevsel Anatomi. İzlenim Sanat Yayınevi. İstanbul
2)Caruso, A.J. & Strand, E.A. (1999) Clinical Management of Motor Speech Disoders in Children. Thieme. ABD
3)Duffy, J. R. (2013) Motor Speech Disorders Substrates, Differential Diagnosis, and Management. 3. Basım. Elsevier. ABD
4)Workinger, M. S. (2005).Cerebral Palsy Resource Guide for Speech-Language Pathologists. Delmar Cengage Learning. ABD
|
12) |
Motor konuşma bozukluklarında Terapi Yöntemleri (Geleneksel Yöntemler) |
1)Torun, Ş. (2014) Beyin ve Dil İşlevsel Anatomi. İzlenim Sanat Yayınevi. İstanbul
2)Caruso, A.J. & Strand, E.A. (1999) Clinical Management of Motor Speech Disoders in Children. Thieme. ABD
3)Duffy, J. R. (2013) Motor Speech Disorders Substrates, Differential Diagnosis, and Management. 3. Basım. Elsevier. ABD
4)Workinger, M. S. (2005).Cerebral Palsy Resource Guide for Speech-Language Pathologists. Delmar Cengage Learning. ABD
|
13) |
Dizartride Kullanılan Terapi Yöntemleri |
1)Torun, Ş. (2014) Beyin ve Dil İşlevsel Anatomi. İzlenim Sanat Yayınevi. İstanbul
2)Caruso, A.J. & Strand, E.A. (1999) Clinical Management of Motor Speech Disoders in Children. Thieme. ABD
3)Duffy, J. R. (2013) Motor Speech Disorders Substrates, Differential Diagnosis, and Management. 3. Basım. Elsevier. ABD
4)Workinger, M. S. (2005).Cerebral Palsy Resource Guide for Speech-Language Pathologists. Delmar Cengage Learning. ABD
|
14) |
Aprakside Kullanılan Terapi Yöntemleri |
1)Torun, Ş. (2014) Beyin ve Dil İşlevsel Anatomi. İzlenim Sanat Yayınevi. İstanbul
2)Caruso, A.J. & Strand, E.A. (1999) Clinical Management of Motor Speech Disoders in Children. Thieme. ABD
3)Duffy, J. R. (2013) Motor Speech Disorders Substrates, Differential Diagnosis, and Management. 3. Basım. Elsevier. ABD
4)Workinger, M. S. (2005).Cerebral Palsy Resource Guide for Speech-Language Pathologists. Delmar Cengage Learning. ABD
|
15) |
Aprakside Kullanılan Terapi Yöntemleri |
1)Torun, Ş. (2014) Beyin ve Dil İşlevsel Anatomi. İzlenim Sanat Yayınevi. İstanbul
2)Caruso, A.J. & Strand, E.A. (1999) Clinical Management of Motor Speech Disoders in Children. Thieme. ABD
3)Duffy, J. R. (2013) Motor Speech Disorders Substrates, Differential Diagnosis, and Management. 3. Basım. Elsevier. ABD
4)Workinger, M. S. (2005).Cerebral Palsy Resource Guide for Speech-Language Pathologists. Delmar Cengage Learning. ABD
|
16) |
Finaller |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. |
5 |
2) |
Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. |
5 |
3) |
Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. |
5 |
4) |
Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. |
5 |
5) |
Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. |
5 |
6) |
Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
5 |
7) |
Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. |
5 |
8) |
Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. |
5 |
9) |
Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. |
5 |
10) |
Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. |
4 |