Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Afazi ve Stroke
|
1)Beyin ve Dil-İşlevsel Nöroanatomi, Şükrü TORUN, Detay Yayıncılık, 2018.
2)Davranış Nörolojisi: Beyin-Davranış İlişkilerinin Organizasyon Prensipleri, Sendromları ve Hastalıkları, Oğuz TANRIDAĞ, Nobel Tıp Kitabevleri, 2020. |
2) |
Afazinin tarihsel gelişimi ve kuramlar I
|
1)Beyin ve Dil-İşlevsel Nöroanatomi, Şükrü TORUN, Detay Yayıncılık, 2018.
2)Davranış Nörolojisi: Beyin-Davranış İlişkilerinin Organizasyon Prensipleri, Sendromları ve Hastalıkları, Oğuz TANRIDAĞ, Nobel Tıp Kitabevleri, 2020. |
3) |
Afazinin tarihsel gelişimi ve kuramlar II
|
1)Beyin ve Dil-İşlevsel Nöroanatomi, Şükrü TORUN, Detay Yayıncılık, 2018.
2)Davranış Nörolojisi: Beyin-Davranış İlişkilerinin Organizasyon Prensipleri, Sendromları ve Hastalıkları, Oğuz TANRIDAĞ, Nobel Tıp Kitabevleri, 2020.
|
4) |
Afazi sınıflamaları |
1)Beyin ve Dil-İşlevsel Nöroanatomi, Şükrü TORUN, Detay Yayıncılık, 2018.
2)Davranış Nörolojisi: Beyin-Davranış İlişkilerinin Organizasyon Prensipleri, Sendromları ve Hastalıkları, Oğuz TANRIDAĞ, Nobel Tıp Kitabevleri, 2020.
|
5) |
Global afazi
|
1)Beyin ve Dil-İşlevsel Nöroanatomi, Şükrü TORUN, Detay Yayıncılık, 2018.
2)Davranış Nörolojisi: Beyin-Davranış İlişkilerinin Organizasyon Prensipleri, Sendromları ve Hastalıkları, Oğuz TANRIDAĞ, Nobel Tıp Kitabevleri, 2020.
|
6) |
Broca afazisi
|
1)Beyin ve Dil-İşlevsel Nöroanatomi, Şükrü TORUN, Detay Yayıncılık, 2018.
2)Davranış Nörolojisi: Beyin-Davranış İlişkilerinin Organizasyon Prensipleri, Sendromları ve Hastalıkları, Oğuz TANRIDAĞ, Nobel Tıp Kitabevleri, 2020.
|
7) |
Wernicke afazisi |
1)Beyin ve Dil-İşlevsel Nöroanatomi, Şükrü TORUN, Detay Yayıncılık, 2018.
2)Davranış Nörolojisi: Beyin-Davranış İlişkilerinin Organizasyon Prensipleri, Sendromları ve Hastalıkları, Oğuz TANRIDAĞ, Nobel Tıp Kitabevleri, 2020.
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Kondüksiyon afazisi ve Anomik afazi |
1)Beyin ve Dil-İşlevsel Nöroanatomi, Şükrü TORUN, Detay Yayıncılık, 2018.
2)Davranış Nörolojisi: Beyin-Davranış İlişkilerinin Organizasyon Prensipleri, Sendromları ve Hastalıkları, Oğuz TANRIDAĞ, Nobel Tıp Kitabevleri, 2020.
|
10) |
Transkortikal afaziler
|
1)Beyin ve Dil-İşlevsel Nöroanatomi, Şükrü TORUN, Detay Yayıncılık, 2018.
2)Davranış Nörolojisi: Beyin-Davranış İlişkilerinin Organizasyon Prensipleri, Sendromları ve Hastalıkları, Oğuz TANRIDAĞ, Nobel Tıp Kitabevleri, 2020.
|
11) |
Diğer afazi sendromları |
1)Beyin ve Dil-İşlevsel Nöroanatomi, Şükrü TORUN, Detay Yayıncılık, 2018.
2)Davranış Nörolojisi: Beyin-Davranış İlişkilerinin Organizasyon Prensipleri, Sendromları ve Hastalıkları, Oğuz TANRIDAĞ, Nobel Tıp Kitabevleri, 2020.
|
12) |
Sağ beyin hasarı dil özellikleri
|
1)Beyin ve Dil-İşlevsel Nöroanatomi, Şükrü TORUN, Detay Yayıncılık, 2018.
2)Davranış Nörolojisi: Beyin-Davranış İlişkilerinin Organizasyon Prensipleri, Sendromları ve Hastalıkları, Oğuz TANRIDAĞ, Nobel Tıp Kitabevleri, 2020.
|
13) |
Travmatik beyin hasarı dil ve biliş özellikleri
|
1)Beyin ve Dil-İşlevsel Nöroanatomi, Şükrü TORUN, Detay Yayıncılık, 2018.
2)Davranış Nörolojisi: Beyin-Davranış İlişkilerinin Organizasyon Prensipleri, Sendromları ve Hastalıkları, Oğuz TANRIDAĞ, Nobel Tıp Kitabevleri, 2020.
|
14) |
Nörodejeneratif hastalıklarda dil bozuklukları
|
1)Beyin ve Dil-İşlevsel Nöroanatomi, Şükrü TORUN, Detay Yayıncılık, 2018.
2)Davranış Nörolojisi: Beyin-Davranış İlişkilerinin Organizasyon Prensipleri, Sendromları ve Hastalıkları, Oğuz TANRIDAĞ, Nobel Tıp Kitabevleri, 2020.
|
15) |
Afazide dil ve bilişsel özellikler
|
1)Beyin ve Dil-İşlevsel Nöroanatomi, Şükrü TORUN, Detay Yayıncılık, 2018.
2)Davranış Nörolojisi: Beyin-Davranış İlişkilerinin Organizasyon Prensipleri, Sendromları ve Hastalıkları, Oğuz TANRIDAĞ, Nobel Tıp Kitabevleri, 2020.
|
16) |
Final |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. |
3 |
2) |
Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. |
4 |
3) |
Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. |
4 |
4) |
Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. |
4 |
5) |
Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. |
4 |
6) |
Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
4 |
7) |
Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. |
5 |
8) |
Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. |
5 |
9) |
Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. |
5 |
10) |
Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. |
5 |