DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1212221012
Ders İsmi: Health Legislation and Ethics
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Merve SAVAŞ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Ayşe Nur KOÇAK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; sağlık ve sosyal güvenlik sistemi hakkında temel düzeyde bilgi edinmektir.

Dersin İçeriği: Sağlık ve sosyal güvenlik sistemi hakkında temel kavramlar ve genel bilgiler; Sağlık sistemleri; Sağlık Hizmetlerinin Sunumu; Sağlık alanındaki meslekler ve meslek hakları; Sağlık sisteminde (hastane, medikal ve özel klinikler) dil ve konuşma terapistinin rolü.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sağlık Kavramını öğrenir.
2) Sağlık Sistemleri ve Özelliklerini bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Meslek hak ve rollerini öğrenir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Ders Tanımı ve Genel Bilgiler 1)Polgar, S., & Thomas, S. A. (2011). Introduction to research in the health sciences E-Book. Elsevier Health Sciences. 2)Harris, J. (2006). The value of life: an introduction to medical ethics. Routledge.
2) Sağlık Kavramı ve Sağlık Hizmetleri 1)Polgar, S., & Thomas, S. A. (2011). Introduction to research in the health sciences E-Book. Elsevier Health Sciences. 2)Harris, J. (2006). The value of life: an introduction to medical ethics. Routledge.
3) Sağlık Politikalarında Temel Kavramlar 1)Polgar, S., & Thomas, S. A. (2011). Introduction to research in the health sciences E-Book. Elsevier Health Sciences. 2)Harris, J. (2006). The value of life: an introduction to medical ethics. Routledge.
4) Sağlık Sistemi ve Sosyal Güvenlik Kavramı 1)Polgar, S., & Thomas, S. A. (2011). Introduction to research in the health sciences E-Book. Elsevier Health Sciences. 2)Harris, J. (2006). The value of life: an introduction to medical ethics. Routledge.
5) Temel Sağlık Sistemi Göstergeleri 1)Polgar, S., & Thomas, S. A. (2011). Introduction to research in the health sciences E-Book. Elsevier Health Sciences. 2)Harris, J. (2006). The value of life: an introduction to medical ethics. Routledge.
6) Sağlık Sistemi Karşılaştırması: Avrupa 1)Polgar, S., & Thomas, S. A. (2011). Introduction to research in the health sciences E-Book. Elsevier Health Sciences. 2)Harris, J. (2006). The value of life: an introduction to medical ethics. Routledge.
7) Sağlık Sistemi Karşılaştırması: Avrupa 1)Polgar, S., & Thomas, S. A. (2011). Introduction to research in the health sciences E-Book. Elsevier Health Sciences. 2)Harris, J. (2006). The value of life: an introduction to medical ethics. Routledge.
8) Ara Sınav
9) Sağlık Sistemi Karşılaştırması: Amerika 1)Polgar, S., & Thomas, S. A. (2011). Introduction to research in the health sciences E-Book. Elsevier Health Sciences. 2)Harris, J. (2006). The value of life: an introduction to medical ethics. Routledge.
10) Sağlık Sistemi Karşılaştırması: Küba 1)Polgar, S., & Thomas, S. A. (2011). Introduction to research in the health sciences E-Book. Elsevier Health Sciences. 2)Harris, J. (2006). The value of life: an introduction to medical ethics. Routledge.
11) Türk Sağlık Sistemi 1)Polgar, S., & Thomas, S. A. (2011). Introduction to research in the health sciences E-Book. Elsevier Health Sciences. 2)Harris, J. (2006). The value of life: an introduction to medical ethics. Routledge
12) Temel Sağlık Sistemi Göstergeleri 1)Polgar, S., & Thomas, S. A. (2011). Introduction to research in the health sciences E-Book. Elsevier Health Sciences. 2)Harris, J. (2006). The value of life: an introduction to medical ethics. Routledge
13) Uluslararası Sağlık Kuruluşları 1)Polgar, S., & Thomas, S. A. (2011). Introduction to research in the health sciences E-Book. Elsevier Health Sciences. 2)Harris, J. (2006). The value of life: an introduction to medical ethics. Routledge
14) Meslek Yasaları 1)Polgar, S., & Thomas, S. A. (2011). Introduction to research in the health sciences E-Book. Elsevier Health Sciences. 2)Harris, J. (2006). The value of life: an introduction to medical ethics. Routledge
15) Dil ve Konuşma Terapisti Hak ve Sorumluluklar 1)Polgar, S., & Thomas, S. A. (2011). Introduction to research in the health sciences E-Book. Elsevier Health Sciences. 2)Harris, J. (2006). The value of life: an introduction to medical ethics. Routledge
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1)Polgar, S., & Thomas, S. A. (2011). Introduction to research in the health sciences E-Book. Elsevier Health Sciences.
2)Harris, J. (2006). The value of life: an introduction to medical ethics. Routledge.
Diğer Kaynaklar: 1)Polgar, S., & Thomas, S. A. (2011). Introduction to research in the health sciences E-Book. Elsevier Health Sciences.
2)Harris, J. (2006). The value of life: an introduction to medical ethics. Routledge.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar.
2) Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar.
3) Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar.
4) Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır.
5) Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur.
6) Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
7) Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir.
8) Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar.
9) Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır.
10) Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. 5
2) Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. 5
3) Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. 5
4) Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. 5
5) Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. 5
6) Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. 5
7) Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. 5
8) Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. 5
9) Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. 5
10) Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası /Altı şapka
Grup çalışması ve ödevi
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Ara Sınavlar 1 20
Final 1 20
Toplam İş Yükü 96