DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
4 240 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1211211005
Ders İsmi: KBB Hastalıkları ve Ağız Yüz Anomalileri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Merve SAVAŞ
Dersi Veren(ler):


Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Her öğrenci için bu dersin amacı;
Kulak burun boğaz hastalıklarının tanı teşhis ve tedavi yöntemleri hakkında ön fikir edinme, ağız ve yüz anomalilerin ses, işitme ve dinleme üzerine etkileşimlerinin öğretilmesi hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği: KBB Hastalıkları ve Ağız Yüz Anomalilerinin işitme ve konuşma üzerine etkilerinin anlatılması.



Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kulak Burun Boğaz anatomisi hakkında temel kavramları tanımlar.
2) Kulak Burun Boğaz hastalıkları ve bunların işitme, konuşma ve ses üzerine etkilerini genel hataları ile tanımlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kulak değerlendirme metotları: otoskopi; mikroskopi; östaki değerlendirmesi; Resimli Baş ve Boyun Anatomisi, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2018.
2) Dış ve orta kulak hastalıklarının klinik özellikleri; tanı ve tedavi yolları; Resimli Baş ve Boyun Anatomisi, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2018.
3) İç kulak hastalıklarının klinik özellikleri; tanı ve tedavi yolları Resimli Baş ve Boyun Anatomisi, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2018.
4) Kokleaovestibüler hastalıkların klinik özellikleri; tanı ve tedavi yolları Resimli Baş ve Boyun Anatomisi, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2018.
5) Santral işitme sistemi hastalıklarının klinik özellikleri; tanı ve tedavi yolları Resimli Baş ve Boyun Anatomisi, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2018.
6) Burun, nazal sinüsler ve yüz basit anatomi ve fizyolojisi; değerlendirme metotları Resimli Baş ve Boyun Anatomisi, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2018.
7) Ara Sınav Resimli Baş ve Boyun Anatomisi, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2018.
8) Ağız ve farinks, basit anatomi ve fizyolojisi; değerlendirme metotları; hastalık ve tedavi yöntemleri; Resimli Baş ve Boyun Anatomisi, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2018.
9) Larinks basit anatomi-fizyoloji; değerlendirme metotları; hastalık ve tedaviyolları; Resimli Baş ve Boyun Anatomisi, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2018.
10) Boyun: tiroid bezini de içine alacak şekilde basit anatomi-fizyoloji; değerlendirme; hastalık tanı ve tedavi yolları Resimli Baş ve Boyun Anatomisi, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2018.
11) Tükürük bezleri: basit anatomi-fizyoloji, hastalık, tanı ve tedavi yolları. Resimli Baş ve Boyun Anatomisi, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2018.
12) Ağız yüz anomalileri tanı ve tedavi-I Resimli Baş ve Boyun Anatomisi, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2018.
13) Ağız yüz anomalileri tanı ve tedavi-II Resimli Baş ve Boyun Anatomisi, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2018.
14) Genel Tekrar Resimli Baş ve Boyun Anatomisi, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2018.
15) Genel Tekrar Resimli Baş ve Boyun Anatomisi, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2018.
16) Final Sınavı Resimli Baş ve Boyun Anatomisi, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2018.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: YOK
Diğer Kaynaklar: YOK

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Temel sağlık alanı ve dil ve konuşma terapisi meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kendi alanlarında kullanabilme becerisi.
2) Dil, konuşma, ses ve yutma problemlerini saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçme ve uygulama becerisi.
3) Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisi.
4) Bireysel olarak ve ekiplerde etkin biçimde çalışabilme becerisi.
5) Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders almış olması
6) Dil ve konuşma terapisi alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Dil ve konuşma terapisi disiplinine özgü konularda deney/alan çalışması tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi.
10) Dil ve konuşma terapisi alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkında olma.
11) Mesleki etik ve sorumluluk bilinci.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel sağlık alanı ve dil ve konuşma terapisi meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kendi alanlarında kullanabilme becerisi. 4
2) Dil, konuşma, ses ve yutma problemlerini saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçme ve uygulama becerisi. 5
3) Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisi. 5
4) Bireysel olarak ve ekiplerde etkin biçimde çalışabilme becerisi. 5
5) Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders almış olması 4
6) Dil ve konuşma terapisi alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 4
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir yabancı dil bilgisi. 4
8) Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 4
9) Dil ve konuşma terapisi disiplinine özgü konularda deney/alan çalışması tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi. 4
10) Dil ve konuşma terapisi alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkında olma. 5
11) Mesleki etik ve sorumluluk bilinci.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Ara Sınavlar 1 20
Final 1 20
Toplam İş Yükü 110