YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
4 240 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 48,52

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1413311003
Ders İsmi: Software Engineering Management
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
3 0 0 3 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Adem ÖZYAVAŞ
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yazılım geliştirme süreçlerini gelişen yeni teknolojilerle birlikte, kalite, çıktı ve talep odaklı anlatmak. Yeni süreç yaklaşımları ve sektörel yeniliklerin anlatılması
Dersin İçeriği: Yazılım geliştirme süreçleri
- Analiz toplama, tasarım, modelleme , geliştirme , test, deployment ve sürdürülebilirlik

Yeni teknolojiler
- Yapay zeka
- Çevik yönetim
- UML ve Model Tasarım
- Test süreçleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Yazılım geliştirme süreçlerine ve yeni teknoloji iyileştirmelerine iş ve reel sektör beklentileri uyumlu hale getirilecek.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Başlangıç ​​ve Kapsam Tanımı Pressman R., Software Engineering, 8th ed. (2014), Mc Graw Hill. Sommerville I., Software Engineering, 10th ed. (2015), Pearson Larman C., Applying UML and Patterns, 2nd ed. (2002), Prentice Hall. Kalıpsız Oya, Yazılım Mühendisliği, (1993), İ.Ü. Yayını
2) Yazılım geliştirme süreçlerine giriş Pressman R., Software Engineering, 8th ed. (2014), Mc Graw Hill. Sommerville I., Software Engineering, 10th ed. (2015), Pearson Larman C., Applying UML and Patterns, 2nd ed. (2002), Prentice Hall. Kalıpsız Oya, Yazılım Mühendisliği, (1993), İ.Ü. Yayını
3) Yazılım Proje Planlama
3) Yeni teknolojiler üzerine tartışma, yazılım geliştirme ve it yönetimi üzerine etkilerini değerlendirme Pressman R., Software Engineering, 8th ed. (2014), Mc Graw Hill. Sommerville I., Software Engineering, 10th ed. (2015), Pearson Larman C., Applying UML and Patterns, 2nd ed. (2002), Prentice Hall. Kalıpsız Oya, Yazılım Mühendisliği, (1993), İ.Ü. Yayını
4) Yıl boyunca kullanılacak projenin seçilimi, öğrencilerle ne tür bir projenin bu derste kullanılacağının belirlenmesi, gruplara ayrılıp workshop yapılması Pressman R., Software Engineering, 8th ed. (2014), Mc Graw Hill. Sommerville I., Software Engineering, 10th ed. (2015), Pearson Larman C., Applying UML and Patterns, 2nd ed. (2002), Prentice Hall. Kalıpsız Oya, Yazılım Mühendisliği, (1993), İ.Ü. Yayını
7) Yazılım Projesinin Gerçekleştirilmesi Pressman R., Software Engineering, 8th ed. (2014), Mc Graw Hill. Sommerville I., Software Engineering, 10th ed. (2015), Pearson Larman C., Applying UML and Patterns, 2nd ed. (2002), Prentice Hall. Kalıpsız Oya, Yazılım Mühendisliği, (1993), İ.Ü. Yayını
8) Ara Sınav
9) Yazılım Mühendisliği Ölçümü Pressman R., Software Engineering, 8th ed. (2014), Mc Graw Hill. Sommerville I., Software Engineering, 10th ed. (2015), Pearson Larman C., Applying UML and Patterns, 2nd ed. (2002), Prentice Hall. Kalıpsız Oya, Yazılım Mühendisliği, (1993), İ.Ü. Yayını
10) Ölçüm Taahhüdünün Oluşturulması ve Sürdürülmesi Pressman R., Software Engineering, 8th ed. (2014), Mc Graw Hill. Sommerville I., Software Engineering, 10th ed. (2015), Pearson Larman C., Applying UML and Patterns, 2nd ed. (2002), Prentice Hall. Kalıpsız Oya, Yazılım Mühendisliği, (1993), İ.Ü. Yayını
11) Ölçüm Sürecini Planlayın Pressman R., Software Engineering, 8th ed. (2014), Mc Graw Hill. Sommerville I., Software Engineering, 10th ed. (2015), Pearson Larman C., Applying UML and Patterns, 2nd ed. (2002), Prentice Hall. Kalıpsız Oya, Yazılım Mühendisliği, (1993), İ.Ü. Yayını
12) Ölçüm İşlemini Gerçekleştirin Pressman R., Software Engineering, 8th ed. (2014), Mc Graw Hill. Sommerville I., Software Engineering, 10th ed. (2015), Pearson Larman C., Applying UML and Patterns, 2nd ed. (2002), Prentice Hall. Kalıpsız Oya, Yazılım Mühendisliği, (1993), İ.Ü. Yayını
13) Yazılım Mühendisliği Yönetim Araçları Pressman R., Software Engineering, 8th ed. (2014), Mc Graw Hill. Sommerville I., Software Engineering, 10th ed. (2015), Pearson Larman C., Applying UML and Patterns, 2nd ed. (2002), Prentice Hall. Kalıpsız Oya, Yazılım Mühendisliği, (1993), İ.Ü. Yayını
14) Yazılım mühendisliği yönetim araçlarını kullanın Pressman R., Software Engineering, 8th ed. (2014), Mc Graw Hill. Sommerville I., Software Engineering, 10th ed. (2015), Pearson Larman C., Applying UML and Patterns, 2nd ed. (2002), Prentice Hall. Kalıpsız Oya, Yazılım Mühendisliği, (1993), İ.Ü. Yayını
15) İnceleme ve Değerlendirme Pressman R., Software Engineering, 8th ed. (2014), Mc Graw Hill. Sommerville I., Software Engineering, 10th ed. (2015), Pearson Larman C., Applying UML and Patterns, 2nd ed. (2002), Prentice Hall. Kalıpsız Oya, Yazılım Mühendisliği, (1993), İ.Ü. Yayını
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: UML Tasarım Aşamaları

Large Language model, OpenAI, ChatGPT

Api Management

Test Processes
Diğer Kaynaklar: UML Design Processes
Large Language model, OpenAI, ChatGPT

Api Management

Test Processes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplamavla ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi; bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi
2) Yazılım mühendisliği ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, algoritmik ve yazılımsal problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
3) Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi
4) Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi; karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.
6) Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.
7) Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
8) Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi; hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık.
9) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi
10) Bireysel çalışma becerisi.
11) Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
12) Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi
13) Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.
14) Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplamavla ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi; bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi 4
2) Yazılım mühendisliği ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, algoritmik ve yazılımsal problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. 5
3) Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi
4) Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi; karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. 5
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.
6) Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.
7) Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
8) Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi; hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık.
9) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi
10) Bireysel çalışma becerisi.
11) Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi. 5
12) Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi
13) Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.
14) Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Projeler 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Uygulama 1 15 15
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 3 30 90
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 163