Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Başlangıç ve Kapsam Tanımı |
Pressman R., Software Engineering, 8th ed. (2014), Mc Graw Hill.
Sommerville I., Software Engineering, 10th ed. (2015), Pearson
Larman C., Applying UML and Patterns, 2nd ed. (2002), Prentice Hall.
Kalıpsız Oya, Yazılım Mühendisliği, (1993), İ.Ü. Yayını |
2) |
Yazılım geliştirme süreçlerine giriş |
Pressman R., Software Engineering, 8th ed. (2014), Mc Graw Hill.
Sommerville I., Software Engineering, 10th ed. (2015), Pearson
Larman C., Applying UML and Patterns, 2nd ed. (2002), Prentice Hall.
Kalıpsız Oya, Yazılım Mühendisliği, (1993), İ.Ü. Yayını |
3) |
Yazılım Proje Planlama |
|
3) |
Yeni teknolojiler üzerine tartışma, yazılım geliştirme ve it yönetimi üzerine etkilerini değerlendirme |
Pressman R., Software Engineering, 8th ed. (2014), Mc Graw Hill.
Sommerville I., Software Engineering, 10th ed. (2015), Pearson
Larman C., Applying UML and Patterns, 2nd ed. (2002), Prentice Hall.
Kalıpsız Oya, Yazılım Mühendisliği, (1993), İ.Ü. Yayını |
4) |
Yıl boyunca kullanılacak projenin seçilimi, öğrencilerle ne tür bir projenin bu derste kullanılacağının belirlenmesi, gruplara ayrılıp workshop yapılması |
Pressman R., Software Engineering, 8th ed. (2014), Mc Graw Hill.
Sommerville I., Software Engineering, 10th ed. (2015), Pearson
Larman C., Applying UML and Patterns, 2nd ed. (2002), Prentice Hall.
Kalıpsız Oya, Yazılım Mühendisliği, (1993), İ.Ü. Yayını |
7) |
Yazılım Projesinin Gerçekleştirilmesi |
Pressman R., Software Engineering, 8th ed. (2014), Mc Graw Hill.
Sommerville I., Software Engineering, 10th ed. (2015), Pearson
Larman C., Applying UML and Patterns, 2nd ed. (2002), Prentice Hall.
Kalıpsız Oya, Yazılım Mühendisliği, (1993), İ.Ü. Yayını |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Yazılım Mühendisliği Ölçümü |
Pressman R., Software Engineering, 8th ed. (2014), Mc Graw Hill.
Sommerville I., Software Engineering, 10th ed. (2015), Pearson
Larman C., Applying UML and Patterns, 2nd ed. (2002), Prentice Hall.
Kalıpsız Oya, Yazılım Mühendisliği, (1993), İ.Ü. Yayını |
10) |
Ölçüm Taahhüdünün Oluşturulması ve Sürdürülmesi |
Pressman R., Software Engineering, 8th ed. (2014), Mc Graw Hill.
Sommerville I., Software Engineering, 10th ed. (2015), Pearson
Larman C., Applying UML and Patterns, 2nd ed. (2002), Prentice Hall.
Kalıpsız Oya, Yazılım Mühendisliği, (1993), İ.Ü. Yayını |
11) |
Ölçüm Sürecini Planlayın |
Pressman R., Software Engineering, 8th ed. (2014), Mc Graw Hill.
Sommerville I., Software Engineering, 10th ed. (2015), Pearson
Larman C., Applying UML and Patterns, 2nd ed. (2002), Prentice Hall.
Kalıpsız Oya, Yazılım Mühendisliği, (1993), İ.Ü. Yayını |
12) |
Ölçüm İşlemini Gerçekleştirin |
Pressman R., Software Engineering, 8th ed. (2014), Mc Graw Hill.
Sommerville I., Software Engineering, 10th ed. (2015), Pearson
Larman C., Applying UML and Patterns, 2nd ed. (2002), Prentice Hall.
Kalıpsız Oya, Yazılım Mühendisliği, (1993), İ.Ü. Yayını |
13) |
Yazılım Mühendisliği Yönetim Araçları |
Pressman R., Software Engineering, 8th ed. (2014), Mc Graw Hill.
Sommerville I., Software Engineering, 10th ed. (2015), Pearson
Larman C., Applying UML and Patterns, 2nd ed. (2002), Prentice Hall.
Kalıpsız Oya, Yazılım Mühendisliği, (1993), İ.Ü. Yayını |
14) |
Yazılım mühendisliği yönetim araçlarını kullanın |
Pressman R., Software Engineering, 8th ed. (2014), Mc Graw Hill.
Sommerville I., Software Engineering, 10th ed. (2015), Pearson
Larman C., Applying UML and Patterns, 2nd ed. (2002), Prentice Hall.
Kalıpsız Oya, Yazılım Mühendisliği, (1993), İ.Ü. Yayını |
15) |
İnceleme ve Değerlendirme |
Pressman R., Software Engineering, 8th ed. (2014), Mc Graw Hill.
Sommerville I., Software Engineering, 10th ed. (2015), Pearson
Larman C., Applying UML and Patterns, 2nd ed. (2002), Prentice Hall.
Kalıpsız Oya, Yazılım Mühendisliği, (1993), İ.Ü. Yayını |
16) |
Final |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplamavla ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi; bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi |
4 |
2) |
Yazılım mühendisliği ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, algoritmik ve yazılımsal problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. |
5 |
3) |
Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi |
|
4) |
Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi; karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. |
5 |
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve
modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. |
|
6) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. |
|
7) |
Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
|
8) |
Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi; hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. |
|
9) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi |
|
10) |
Bireysel çalışma becerisi. |
|
11) |
Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi. |
5 |
12) |
Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi |
|
13) |
Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. |
|
14) |
Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. |
|