Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı Kurumsal Kaynak Planlama (ERP) sistemlerinin fonksiyonlarını ve faydalarını anlamak için gerekli bilgiyi sağlamaktır. Bu dersin sonunda öğrenciler, bir ERP sisteminin etkilerini ve bir ERP yazılımının iş süreçlerini nasıl entegre ettiğini bir ERP programını kullanarak öğreneceklerdir. |
Dersin İçeriği: |
Kurumsal Kaynak Planlamanın (ERP) gelişimi, ERP ile ilgili temel kavramlar; ERP’nin işletmeler için önemi; ERP sistemlerinin temel modülleri: Üretim planlama, satış ve dağıtım, malzeme yönetimi, finans, insan kaynakları, proje yönetimi; Türkiye’de ve dünyada ERP pazarı; Pazarda mevcut ERP sistemleri; ERP projelerinin yönetimi, ERP projelerinde karşılaşılan zorluklar ve kritik başarı faktörleri, ERP sistemlerinin geleceği, bir ERP sistemi uygulamaları. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Tanıtımı |
DERS KİTABI |
2) |
Kurumsal Kaynak Planlamanın (ERP) gelişimi |
DERS KİTABI |
3) |
ERP ile ilgili temel kavramlar |
DERS KİTABI |
4) |
ERP ile ilgili temel kavramlar |
DERS KİTABI |
5) |
ERP’nin işletmeler için önemi |
DERS KİTABI |
6) |
ERP sistemlerinin temel modülleri: Üretim planlama, satış ve dağıtım |
DERS KİTABI |
7) |
ERP sistemlerinin temel modülleri: Malzeme yönetimi, finans |
DERS KİTABI |
8) |
ARA SINAV |
DERS KİTABI |
9) |
ERP projelerinin yönetimi |
DERS KİTABI |
10) |
ERP projelerinin yönetimi |
DERS KİTABI |
11) |
ERP projelerinde karşılaşılan zorluklar ve kritik başarı faktörleri |
DERS KİTABI |
12) |
ERP sistemlerinin geleceği |
DERS KİTABI |
13) |
Örnek bir ERP sistemi uygulamaları. |
DERS KİTABI |
14) |
Örnek bir ERP sistemi uygulamaları. |
DERS KİTABI |
15) |
Örnek bir ERP sistemi uygulamaları. |
DERS KİTABI |
16) |
FİNAL |
DERS KİTABI |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik (a), fen bilimleri (b) ve endüstri mühendisliği (c) ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi (1) ve bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
|
2) |
Hem bireysel hem de disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. |
5 |
3) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
4) |
Proje yönetimi, risk yönetimi, yenilikçilik ve değişiklik yönetimi, girişimcilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi |
5 |
5) |
Sektörler hakkında farkındalık ve iş planı hazırlama becerisi. |
|
6) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve etik ilkelerine uygun davranma. |
|
7) |
Çağın mühendislik alanına giren sorunları ve mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi. |
|
8) |
Güncel mühendislik uygulamaları ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
9) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
10) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern yöntemler kullanarak tasarlama becerisi. |
|
11) |
Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
12) |
Mühendislik problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama becerisi. |
|
13) |
Türkçe ve İngilizce sözlü, yazılı ve görsel yöntemlerle etkin iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi. |
|
14) |
Benzetim (a), üretim sistemleri (b) yöneylem araştırması (c) ve istatistik (d) gibi sistem entegrasyonunu sağlamaya yönelik uygun analitik ve deneysel yöntemler ile hesaplama yöntemleri konusunda derinine bilgi. |
|
15) |
Gerçek hayat problemlerini yaratıcı şekilde çözmek için insan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren sistemlerin tasarlanması (a) ve iyileştirilmesi (b), amaç ve kriterlerinin tanımlanması (c), analiz edilmesi (d) ve çözüm önerileri geliştirilmesi (e) konularında beceri |
|