Dersin Amacı: |
İşletmelerin her departmanında gerekli olan yönetim tekniklerini ve uygulamalarını bilmek ve beceri kazandırmak |
Dersin İçeriği: |
İşletme ve yönetimle ilgili kavramlar, Yönetim biliminin doğuşu ve tarihsel gelişim süreci, Klasik Yönetim düşüncesi ve örgüt teorisi, Neo Klasik Yönetim Düşüncesi ve örgüt teorisi, İnsan İlişkileri hareketi, Yönetim fonksiyonları; Planlama, örgütleme, yürütme fonksiyon, Yönetim Fonksiyonları; koordinasyon, denetim ve eğitim fonksiyonu, Yeni yönetim teknikleri; Amaçlara göre yönetim, İstisnalarla yönetim, Kalite çemberleri, Yeni yönetim teknikleri; Stratejik yönetim, Hoshin yönetimi, amaçlar, sonuçlar ve ödüllerle yönetim, Yeni yönetim Teknikleri, açık defter yönetimi, Benchmarking, Değişim mühendisliği, Çalışanların yetkilendirilmesi, Organizasyon kavramı,tanımı,önemi. Örgüt kavramı, Organizasyonel yapı unsurları, örgütsel yapı modelleri, örgüt şemaları, Yeni organizasyon model ve teknikleri; Öğrenen organizasyonlar, Yalın organizasyonlar |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İşletme ve yönetimle ilgili kavramlar |
ders notları |
2) |
Yönetim biliminin doğuşu ve tarihsel gelişim süreci |
ders notları |
3) |
Klasik Yönetim düşüncesi ve örgüt teorisi |
ders notları |
4) |
Neo Klasik Yönetim Düşüncesi ve örgüt teorisi |
ders notları |
5) |
İnsan İlişkileri hareketi |
ders notları |
6) |
Yönetim fonksiyonları; Planlama, örgütleme, yürütme fonksiyonu |
ders notları |
7) |
Yönetim Fonksiyonları; koordinasyon, denetim ve eğitim fonksiyonu |
ders notları |
8) |
ara sınav |
ders notları |
9) |
Yeni yönetim teknikleri;Amaçlara göre yönetim,İstisnalarla yönetim,Kalite çemberleri, |
ders notları |
10) |
Yeni yönetim teknikleri; Stratejik yönetim, Hoshin yönetimi, amaçlar,sonuçlar ve ödüllerle yönetim |
ders notları |
11) |
Yeni yönetim Teknikleri, açık defter yönetimi,Benchmarking, Değişim mühendisliği, Çalışanların yetkilendirilmesi |
ders notları |
12) |
Organizasyon kavramı,tanımı,önemi. Örgüt kavramı |
ders notları |
13) |
Organizasyonel yapı unsurları,örgütsel yapı modelleri, örgüt şemaları |
ders notları |
14) |
Yeni organizasyon model ve teknikleri; Öğrenen organizasyonlar, Yalın organizasyonlar |
ders notları |
15) |
Yeni organizasyon model ve teknikleri; Öğrenen organizasyonlar, Yalın organizasyonlar |
ders notları |
16) |
final |
ders notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik (a), fen bilimleri (b) ve endüstri mühendisliği (c) ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi (1) ve bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
|
2) |
Hem bireysel hem de disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. |
|
3) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
4) |
Proje yönetimi, risk yönetimi, yenilikçilik ve değişiklik yönetimi, girişimcilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi |
|
5) |
Sektörler hakkında farkındalık ve iş planı hazırlama becerisi. |
|
6) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve etik ilkelerine uygun davranma. |
|
7) |
Çağın mühendislik alanına giren sorunları ve mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi. |
5 |
8) |
Güncel mühendislik uygulamaları ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
5 |
9) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
10) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern yöntemler kullanarak tasarlama becerisi. |
|
11) |
Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
12) |
Mühendislik problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama becerisi. |
|
13) |
Türkçe ve İngilizce sözlü, yazılı ve görsel yöntemlerle etkin iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi. |
|
14) |
Benzetim (a), üretim sistemleri (b) yöneylem araştırması (c) ve istatistik (d) gibi sistem entegrasyonunu sağlamaya yönelik uygun analitik ve deneysel yöntemler ile hesaplama yöntemleri konusunda derinine bilgi. |
|
15) |
Gerçek hayat problemlerini yaratıcı şekilde çözmek için insan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren sistemlerin tasarlanması (a) ve iyileştirilmesi (b), amaç ve kriterlerinin tanımlanması (c), analiz edilmesi (d) ve çözüm önerileri geliştirilmesi (e) konularında beceri |
|