Dersin Amacı: |
Bu ders hiç programlama tecrübesi olmayan öğrenciler için tasarlanmıştır. Ders prosedürel programlamanın temel kavramlarını ve giriş düzeyinde nesne-yönelimli programlamanın temellerini öğretir. Konular algoritmalar ve problem çözme, veri türleri, denetim yapıları, fonksiyonlar, diziler, kütükler, ve program the mechanics of çalıştırma, sınama ve hataları bulma başlıklarını içerir. Ders aynı zamanda hesaplamanın tarihi ve sosyal bağlamına girişi de kapsar. |
Dersin İçeriği: |
C/C++ dilinde değişkenler, sabitler, ifadeler, seçme, mantıksal işleçler ve anahtarlama (switch), while döngüsü, for ve do-while döngüsü, Stringler ve girdi başarısızlığı, kütükler, fonksiyonlar, diziler, referans ile arguman iletme, ve vektörler. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Programlamaya giriş |
Ders kitabı |
2) |
Sözlüksel elemanlar, operatörler ve C sistemi; Temel veri tipleri; LAB#1. |
Ders kitabı |
3) |
Akış kontrolü Kısım I: Operatörler, ifadeler ve ikili cebir kavramları; if, ifelse ve switch komutları; LAB#2. |
Ders Kitabı |
4) |
Akış kontrolü Kısım II: for, while, dowhile, break, continue ve goto komutları; LAB#3. |
Ders kitabı |
5) |
Fonksiyonlar Kısım I: Bildirim, tanımlama, imza, ön ürün, başlatma, başlık kavramları, geri dönüş komutları; LAB#4. |
Ders kitabı |
6) |
Fonksiyonlar Kısım II: Değer ile çağırma, kapsam, depolama sınıfları, özyineleme kavramları, özyinelemeli fonksiyonlar; LAB#5. |
Ders kitabı |
7) |
Diziler ve işaretçiler Kısım I: Diziler, ilklendirmek, işaretçiler, referans kullanarak çağırma, dinamik bellek yönetimi kavramları. |
Ders kitabı |
8) |
ARA SINAV |
Ders kitabı |
9) |
Diziler ve işaretçiler Kısım II: Diziler, çok boyutlu diziler ve işaretçi dizileri kavramı, ana programa verilecek bağımsız değişkenler; LAB#6. |
Ders kitabı |
10) |
Dizi ve işaretçi uygulamaları; LAB#7. |
Ders Kitabı |
11) |
Yapılar Kısım I: Basit yapıların bildirimleri ve uygulamaları |
Ders kitabı |
12) |
Yapılar Kısım II: Yapı dizilerini kullanmak ve yapı kullanan gelişmiş uygulamalar geliştirmek; LAB#8. |
Ders kitabı |
13) |
Göstergeçler |
Ders kitabı |
14) |
Göstergeçler |
Ders kitabı |
15) |
Dosya açılım modları ve Dosyaya giriş ve çıkış işlemleri |
Ders kitabı |
16) |
Final |
Ders kitabı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik (a), fen bilimleri (b) ve endüstri mühendisliği (c) ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi (1) ve bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
4 |
2) |
Hem bireysel hem de disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. |
|
3) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
4) |
Proje yönetimi, risk yönetimi, yenilikçilik ve değişiklik yönetimi, girişimcilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi |
|
5) |
Sektörler hakkında farkındalık ve iş planı hazırlama becerisi. |
|
6) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve etik ilkelerine uygun davranma. |
|
7) |
Çağın mühendislik alanına giren sorunları ve mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi. |
|
8) |
Güncel mühendislik uygulamaları ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
5 |
9) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
5 |
10) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern yöntemler kullanarak tasarlama becerisi. |
|
11) |
Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
12) |
Mühendislik problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama becerisi. |
|
13) |
Türkçe ve İngilizce sözlü, yazılı ve görsel yöntemlerle etkin iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi. |
|
14) |
Benzetim (a), üretim sistemleri (b) yöneylem araştırması (c) ve istatistik (d) gibi sistem entegrasyonunu sağlamaya yönelik uygun analitik ve deneysel yöntemler ile hesaplama yöntemleri konusunda derinine bilgi. |
|
15) |
Gerçek hayat problemlerini yaratıcı şekilde çözmek için insan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren sistemlerin tasarlanması (a) ve iyileştirilmesi (b), amaç ve kriterlerinin tanımlanması (c), analiz edilmesi (d) ve çözüm önerileri geliştirilmesi (e) konularında beceri |
|