ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1411111007
Ders İsmi: Programming I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Adem ÖZYAVAŞ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Adem ÖZYAVAŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders hiç programlama tecrübesi olmayan öğrenciler için tasarlanmıştır. Ders prosedürel programlamanın temel kavramlarını ve giriş düzeyinde nesne-yönelimli programlamanın temellerini öğretir. Konular algoritmalar ve problem çözme, veri türleri, denetim yapıları, fonksiyonlar, diziler, kütükler, ve program the mechanics of çalıştırma, sınama ve hataları bulma başlıklarını içerir. Ders aynı zamanda hesaplamanın tarihi ve sosyal bağlamına girişi de kapsar.
Dersin İçeriği: C/C++ dilinde değişkenler, sabitler, ifadeler, seçme, mantıksal işleçler ve anahtarlama (switch), while döngüsü, for ve do-while döngüsü, Stringler ve girdi başarısızlığı, kütükler, fonksiyonlar, diziler, referans ile arguman iletme, ve vektörler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Geliştirilen algoritmaları C/C++ diliyle gerçekleştirme
2) C programlama dilinde kodları analiz edebileceklerdir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Basit problemleri çözmek için algoritma geliştirme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Öğrenci, karar yapıları, döngüler ve fonksiyonlar içeren C programları tasarlar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Programlamaya giriş Ders kitabı
2) Sözlüksel elemanlar, operatörler ve C sistemi; Temel veri tipleri; LAB#1. Ders kitabı
3) Akış kontrolü Kısım I: Operatörler, ifadeler ve ikili cebir kavramları; if, ifelse ve switch komutları; LAB#2. Ders Kitabı
4) Akış kontrolü Kısım II: for, while, dowhile, break, continue ve goto komutları; LAB#3. Ders kitabı
5) Fonksiyonlar Kısım I: Bildirim, tanımlama, imza, ön ürün, başlatma, başlık kavramları, geri dönüş komutları; LAB#4. Ders kitabı
6) Fonksiyonlar Kısım II: Değer ile çağırma, kapsam, depolama sınıfları, özyineleme kavramları, özyinelemeli fonksiyonlar; LAB#5. Ders kitabı
7) Diziler ve işaretçiler Kısım I: Diziler, ilklendirmek, işaretçiler, referans kullanarak çağırma, dinamik bellek yönetimi kavramları. Ders kitabı
8) ARA SINAV Ders kitabı
9) Diziler ve işaretçiler Kısım II: Diziler, çok boyutlu diziler ve işaretçi dizileri kavramı, ana programa verilecek bağımsız değişkenler; LAB#6. Ders kitabı
10) Dizi ve işaretçi uygulamaları; LAB#7. Ders Kitabı
11) Yapılar Kısım I: Basit yapıların bildirimleri ve uygulamaları Ders kitabı
12) Yapılar Kısım II: Yapı dizilerini kullanmak ve yapı kullanan gelişmiş uygulamalar geliştirmek; LAB#8. Ders kitabı
13) Göstergeçler Ders kitabı
14) Göstergeçler Ders kitabı
15) Dosya açılım modları ve Dosyaya giriş ve çıkış işlemleri Ders kitabı
16) Final Ders kitabı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: C++ programming : From Program Analysis to Program design 8. basım. By D. S. Malik
Diğer Kaynaklar: C++ ile programlama by Deitel & Deitel (Palme Yayınevi) - dokuzuncu baskıdan çeviri

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

Program Kazanımları
1) Matematik (a), fen bilimleri (b) ve endüstri mühendisliği (c) ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi (1) ve bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Hem bireysel hem de disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
3) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
4) Proje yönetimi, risk yönetimi, yenilikçilik ve değişiklik yönetimi, girişimcilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
5) Sektörler hakkında farkındalık ve iş planı hazırlama becerisi.
6) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve etik ilkelerine uygun davranma.
7) Çağın mühendislik alanına giren sorunları ve mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi.
8) Güncel mühendislik uygulamaları ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
9) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
10) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern yöntemler kullanarak tasarlama becerisi.
11) Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
12) Mühendislik problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama becerisi.
13) Türkçe ve İngilizce sözlü, yazılı ve görsel yöntemlerle etkin iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi.
14) Benzetim (a), üretim sistemleri (b) yöneylem araştırması (c) ve istatistik (d) gibi sistem entegrasyonunu sağlamaya yönelik uygun analitik ve deneysel yöntemler ile hesaplama yöntemleri konusunda derinine bilgi.
15) Gerçek hayat problemlerini yaratıcı şekilde çözmek için insan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren sistemlerin tasarlanması (a) ve iyileştirilmesi (b), amaç ve kriterlerinin tanımlanması (c), analiz edilmesi (d) ve çözüm önerileri geliştirilmesi (e) konularında beceri

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik (a), fen bilimleri (b) ve endüstri mühendisliği (c) ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi (1) ve bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 4
2) Hem bireysel hem de disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
3) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
4) Proje yönetimi, risk yönetimi, yenilikçilik ve değişiklik yönetimi, girişimcilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
5) Sektörler hakkında farkındalık ve iş planı hazırlama becerisi.
6) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve etik ilkelerine uygun davranma.
7) Çağın mühendislik alanına giren sorunları ve mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi.
8) Güncel mühendislik uygulamaları ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 5
9) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 5
10) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern yöntemler kullanarak tasarlama becerisi.
11) Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
12) Mühendislik problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama becerisi.
13) Türkçe ve İngilizce sözlü, yazılı ve görsel yöntemlerle etkin iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi.
14) Benzetim (a), üretim sistemleri (b) yöneylem araştırması (c) ve istatistik (d) gibi sistem entegrasyonunu sağlamaya yönelik uygun analitik ve deneysel yöntemler ile hesaplama yöntemleri konusunda derinine bilgi.
15) Gerçek hayat problemlerini yaratıcı şekilde çözmek için insan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren sistemlerin tasarlanması (a) ve iyileştirilmesi (b), amaç ve kriterlerinin tanımlanması (c), analiz edilmesi (d) ve çözüm önerileri geliştirilmesi (e) konularında beceri

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Ödev
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 10 % 5
Ödev 3 % 15
Ara Sınavlar 1 % 20
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 14 2 28
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 145