Dersin Amacı: |
Bu ders ile öğrenciye mühendislik mesleğinin bir parçası olduğunu fark ettirmek esas amaçtır. Bu ders ve devamı olan eğitimle sürdürülebilir, adaletli paylaşımlarla ve bunu amaçlayan meslek topluluklara işbirliği içinde mesleki bir bakış açısı ve buna yönelik kimliğinizi geliştireceksiniz. Bu ders, mühendislik mesleğini genel olarak tanıtacak ve mühendisliğin sosyo-teknik ve disiplinler arası yapısını vurgulayacaktır. Dersin konuları öğrencilerin şunları yapmasını sağlayacaktır: mesleki davranışları ayırt etme ve uygulama; sözlü, yazılı ve grafiksel stiller dahil olmak üzere akademik ve profesyonel bağlamlara uygun bir tarzda iletişim ve etkileşim kurmayı, problem formülasyonundan tüm yaşam döngüsü boyunca mühendislik yaklaşımını açıklamak; mühendislik problemlerinin çözümü için fikirler ve çözüm alternatifleri üretmek ve değerlendirmek; önerilen mühendislik çözümlerini sürdürülebilirlik, ekonomik, çevresel ve sosyal hususlar açısından eleştirel olarak değerlendirmek; ve temel proje yönetimi stratejilerini ve süreçlerini uygular. Bu konular dâhinde, çeşitli ekip ve proje tabanlı öğrenme etkinlikleri aracılığıyla keşfedilecektir. |
Dersin İçeriği: |
Ders içeriği, temel mühendislik kavramlarını, mühendisliğe genel bakış açısı, Derin disiplin bilgisi ve entelektüel genişlik, yaratıcı ve eleştirel düşünme ve problem çözme, multidisipliner çalışmalar, takım çalışması ve iletişim becerileri, Profesyonellik ve liderliğe hazır olma, Kültürlerarası ve etik yeterlilik,Kişisel farkındalık ve duygusal zekâ
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Büyük proje için ayrıntılı kaynaklar, piyasaya sürüldüğünde Avustralya Sınır Tanımayan Mühendisler ilk yıl mücadelesi web sitesinde yer alacaktır.
Önerilen Kaynaklar
Dandy, G.C., Daniell, T.M., Foley, B.A. ve Warner, R.F. (2017) Mühendislik Sistemlerinin Planlanması ve Tasarımı. Üçüncü baskı. CRC Press, ISBN 9781351230674.
|
Diğer Kaynaklar: |
Dandy, G.C., Daniell, T.M., Foley, B.A. and Warner, R.F. (2017) Planning and Design of Engineering Systems. Third Edition. CRC Press, ISBN 9781351230674.
Dowling, D.G., Carew, A., and Hadgraft, R.G. (2013) Engineering your future : an Australasian guide. Second Edition. John Wiley
& Sons Australia, Milton, Qld.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik (a), fen bilimleri (b) ve endüstri mühendisliği (c) ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi (1) ve bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
2 |
2) |
Hem bireysel hem de disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. |
2 |
3) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
2 |
4) |
Proje yönetimi, risk yönetimi, yenilikçilik ve değişiklik yönetimi, girişimcilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi |
2 |
5) |
Sektörler hakkında farkındalık ve iş planı hazırlama becerisi. |
2 |
6) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve etik ilkelerine uygun davranma. |
2 |
7) |
Çağın mühendislik alanına giren sorunları ve mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi. |
3 |
8) |
Güncel mühendislik uygulamaları ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
2 |
9) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
3 |
10) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern yöntemler kullanarak tasarlama becerisi. |
2 |
11) |
Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
2 |
12) |
Mühendislik problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama becerisi. |
2 |
13) |
Türkçe ve İngilizce sözlü, yazılı ve görsel yöntemlerle etkin iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi. |
2 |
14) |
Benzetim (a), üretim sistemleri (b) yöneylem araştırması (c) ve istatistik (d) gibi sistem entegrasyonunu sağlamaya yönelik uygun analitik ve deneysel yöntemler ile hesaplama yöntemleri konusunda derinine bilgi. |
2 |
15) |
Gerçek hayat problemlerini yaratıcı şekilde çözmek için insan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren sistemlerin tasarlanması (a) ve iyileştirilmesi (b), amaç ve kriterlerinin tanımlanması (c), analiz edilmesi (d) ve çözüm önerileri geliştirilmesi (e) konularında beceri |
2 |