BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1410221004
Ders İsmi: Sayısal Yöntemler
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Recep DURANAY
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Mutlu YILMAZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencinin hesaplama tekniklerini kullanma becerisini artırmak, Sayısal teknikleri ve verilerin yaklaşık ifadesi ve değerlendirmesini tanıtmak, Sayısal hesaplamalarda bilgisayar kullanımını göstermek, Analitik olarak çözülemeyen diferansiyel denklemlerin, hesaplanamayan türev ve integrallerin çözümünü göstermek, Sistemlerin matematik modellenmesini tanıtmak.
Dersin İçeriği: Matlab ile bilimsel hesaplama; Kök bulma; Matris cebiri; Kareleme ve Enterpolasyon; Adi Diferansiyel denklemler; Kısmi Diferansiyel denklemler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) zorlu bir analitik çözümü olabilecek bir matematik problemini çözmek için sayısal bir yöntem seçin
2) Teorik bilgiyi Matlab gibi bilimsel bir hesaplama aracıyla uygulama yapar.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; Analitik çözümü olmayan bir matematik problemini çözmek için yaklaşık bir bilgisayar yöntemi bulur.
2) Kök bulma gibi temel matematik problemlerinde sayısal yöntemler uygular.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilimsel Hesaplama - I text book and Jeffrey R. Chasnov's "Numerical Methods for Engineers" corsera notes
2) Bilimsel Hesaplama - I text book and Jeffrey R. Chasnov's "Numerical Methods for Engineers" corsera notes
3) Kök Bulma - I text book and Jeffrey R. Chasnov's "Numerical Methods for Engineers" corsera notes
4) Kök Bulma - II text book and Jeffrey R. Chasnov's "Numerical Methods for Engineers" corsera notes
5) Matris Cebiri - I text book and Jeffrey R. Chasnov's "Numerical Methods for Engineers" corsera notes
6) Matris Cebiri - II text book and Jeffrey R. Chasnov's "Numerical Methods for Engineers" corsera notes
7) Kareleme ve Enterpolasyon - I text book and Jeffrey R. Chasnov's "Numerical Methods for Engineers" corsera notes
8) Vize text book and Jeffrey R. Chasnov's "Numerical Methods for Engineers" corsera notes
9) Kareleme ve Enterpolasyon - II text book and Jeffrey R. Chasnov's "Numerical Methods for Engineers" corsera notes
10) Adi Diferansiyel Denklemler - I text book and Jeffrey R. Chasnov's "Numerical Methods for Engineers" corsera notes
11) Adi Diferansiyel Denklemler - II text book and Jeffrey R. Chasnov's "Numerical Methods for Engineers" corsera notes
12) Kısmi Diferansiyel Denklemler - I text book and Jeffrey R. Chasnov's "Numerical Methods for Engineers" corsera notes
13) Kısmi Diferansiyel Denklemler - II text book and Jeffrey R. Chasnov's "Numerical Methods for Engineers" corsera notes
14) Kısmi Diferansiyel Denklemler -III text book and Jeffrey R. Chasnov's "Numerical Methods for Engineers" corsera notes
15) Genel Tekrar text book and Jeffrey R. Chasnov's "Numerical Methods for Engineers" corsera notes
16) Final text book and Jeffrey R. Chasnov's "Numerical Methods for Engineers" corsera notes

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) Numerical Methods for Engineers by Jeffrey R. Chasnov (Lecture Notes for coursera)
2) Numerical Methods for Engineers by Steven C. Chapra and Raymand P. Canale, 8/e, McGraw Hill
Diğer Kaynaklar: 1) Numerical Methods for Engineers by Jeffrey R. Chasnov (Lecture Notes for coursera)
2) Numerical Methods for Engineers by Steven C. Chapra and Raymand P. Canale, 8/e, McGraw Hill

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

4

Program Kazanımları
1) PÇ 1.1) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi
2) PÇ 1.2) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
3) PÇ 2.1) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama
4) PÇ 2.2) Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama
5) PÇ 2.3) Karmaşık mühendislik problemlerini formüle etme
6) PÇ 2.4) Karmaşık mühendislik problemlerini çözme becerisi
7) PÇ 2.5) Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
8) PÇ 3.1) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
9) PÇ 3.2) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
10) PÇ 4.1) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme
11) PÇ 4.2) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi
12) PÇ 4.3) Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
13) PÇ 5.1) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi deney tasarlama
14) PÇ 5.2) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi deney yapma,
15) PÇ 5.3 ) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi veri toplama
16) PÇ 5.4) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi sonuçları analiz etme
17) PÇ 5.5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi yorumlama becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) PÇ 1.1) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi
2) PÇ 1.2) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
3) PÇ 2.1) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama
4) PÇ 2.2) Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama
5) PÇ 2.3) Karmaşık mühendislik problemlerini formüle etme
6) PÇ 2.4) Karmaşık mühendislik problemlerini çözme becerisi
7) PÇ 2.5) Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
8) PÇ 3.1) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
9) PÇ 3.2) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
10) PÇ 4.1) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme
11) PÇ 4.2) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi
12) PÇ 4.3) Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 5
13) PÇ 5.1) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi deney tasarlama
14) PÇ 5.2) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi deney yapma,
15) PÇ 5.3 ) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi veri toplama
16) PÇ 5.4) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi sonuçları analiz etme
17) PÇ 5.5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi yorumlama becerisi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Laboratuvar
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 15
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 20
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 3 30
Ödevler 54 2 108
Ara Sınavlar 2 10 20
Final 1 14 14
Toplam İş Yükü 200