BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1410211009 | ||||||||
Ders İsmi: | Diferansiyal Denklemler | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Recep DURANAY | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Recep DURANAY Dr.Öğr.Üyesi Mutlu YILMAZ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Matematiksel düşünceyi geliştirmek ve Matematik, fizik ve mühendislikte karşılaşılan problemleri çözebilmek. |
Dersin İçeriği: | Birinci mertebeden adi diferensiyel denklemler, (homojen ve homojen olmayan durumlar, direkt integrasyon,integral çarpanları, yerine koyma). İkinci mertebeden adi diferensiyel denklemler (parametrelerin değişimi, mertebe indirgeme). Laplace dönüşümleri ve uygulamaları. İkinci mertebeden lineer diferensiyel denklemlerin kuvvet serisi çözümleri, Frobenius metodu. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş (Temel tanımlar, diferensiyel denklemlerin sınıflandırılması), Ayrılabilir denklemler, Homojen denklemler | ders kitabı |
2) | 1. DERECEDEN DİFERANSİYEL DENKLEMLER | DERS KİTABI |
4) | Değişkenlere ayrılabilen diferansiyel denklemler, Homojen diferansiyel denklem çözümleri | ders kitabı |
5) | Tam diferansiyel denklemler | ders kitabı |
6) | Tam diferansiyel denklemler için integrasyon çarpanı, Aynı zamanda homojen ve tam diferansiyel denklem olan diferansiyel denklemler, Lineer diferansiyel denklemler | ders kitabı |
7) | Bernoulli Diferansiyel Denklemi, Riccati Diferansiyel Denklemi | ders kitabı |
8) | Ara Sınav 1 | ders kitabı |
9) | Clairaut Diferansiyel denklemi, Lagrange diferansiyel denklemi | ders kitabı |
10) | Yüksek mertebeden diferansiyel denklemler | ders kitabı |
11) | Bağımlı değişkeni ve ilk k. mertebe kadar türevleri bulunmayan diferansiyel denklemler | ders kitabı |
12) | İkinci dereceden sabit katsayılı diferansiyel denklemler | ders kitabı |
13) | n. dereceden sabit katsayılı diferansiyel denklemler, Euler diferansiyel denklemi | ders kitabı |
14) | Diferansiyel denklem sistemleri | ders kitabı |
15) | Final | ders kitabı |
Ders Notları / Kitaplar: | W. Boyce and R. DiPrima, Elementary Di_erential Equations and Boundary Value Problems, 9th Ed., Wiley (2009) |
Diğer Kaynaklar: | Okutman notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) PÇ 1.1) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi | ||||||||||||||||
2) PÇ 1.2) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||||||||
3) PÇ 2.1) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama | ||||||||||||||||
4) PÇ 2.2) Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama | ||||||||||||||||
5) PÇ 2.3) Karmaşık mühendislik problemlerini formüle etme | ||||||||||||||||
6) PÇ 2.4) Karmaşık mühendislik problemlerini çözme becerisi | ||||||||||||||||
7) PÇ 2.5) Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | ||||||||||||||||
8) PÇ 3.1) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | ||||||||||||||||
9) PÇ 3.2) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||||||||||||
10) PÇ 4.1) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme | ||||||||||||||||
11) PÇ 4.2) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi | ||||||||||||||||
12) PÇ 4.3) Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||||||||
13) PÇ 5.1) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi deney tasarlama | ||||||||||||||||
14) PÇ 5.2) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi deney yapma, | ||||||||||||||||
15) PÇ 5.3 ) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi veri toplama | ||||||||||||||||
16) PÇ 5.4) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi sonuçları analiz etme | ||||||||||||||||
17) PÇ 5.5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi yorumlama becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | PÇ 1.1) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi | |
2) | PÇ 1.2) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
3) | PÇ 2.1) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama | |
4) | PÇ 2.2) Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama | |
5) | PÇ 2.3) Karmaşık mühendislik problemlerini formüle etme | |
6) | PÇ 2.4) Karmaşık mühendislik problemlerini çözme becerisi | |
7) | PÇ 2.5) Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | |
8) | PÇ 3.1) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |
9) | PÇ 3.2) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 5 |
10) | PÇ 4.1) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme | |
11) | PÇ 4.2) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi | |
12) | PÇ 4.3) Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
13) | PÇ 5.1) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi deney tasarlama | |
14) | PÇ 5.2) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi deney yapma, | |
15) | PÇ 5.3 ) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi veri toplama | |
16) | PÇ 5.4) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi sonuçları analiz etme | |
17) | PÇ 5.5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi yorumlama becerisi |
Ders | |
Ödev | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 162 |