BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1410211001 | ||||||||
Ders İsmi: | Veri Yapıları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Ali ÇİVRİL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. Ali ÇİVRİL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersi başarı ile tamamlayabilen öğrenciler 1. Bilgisayar Bilimi/Mühendisliği’nde karşılaşılan problemleri çözmek için farklı veri yapılarını kullanmanın gerekliliği ve önemini anlamış olacak 2. Temel veri yapılarını ve algoritmaları ve bunların implementasyonunu bilecek 3. Veri yapıları ve algoritmalar bilgisiyle çeşitli problemleri çözebilecek 4. Bu problemlere bulunan çözümleri C++’da yazabilecektir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders C++’ta bilgisayar bilimi ve mühendisliğinde kullanılan temel veri yapılarıyla problem çözme tekniklerini ve temel algoritmik yöntemleri konu edinmektedir. Ders girişte algoritma analizi ve verimliliğinden, sıralama algoritmalarından bahseder. Konu edinilen veri yapıları arasında bağlı listeler, yığıtlar, kuyruklar, ağaçlar, yığınlar, çırpı tabloları ve çizgeler vardır. Çizgeler üzerindeki temel algoritmalardan, böl-ve-fethet yönteminden ve dinamik programlamadan da bahsedilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Algoritma Analizi, O Notasyonu | Çölkesen Bölüm 5, Weiss Chapter 2 |
1) | ||
2) | Sıralama Algoritmaları | Çölkesen Bölüm 6, Weiss Chapter 7 |
3) | Sıralama Algoritmaları, Arama Algoritmaları | Çölkesen Bölüm 6, Bölüm 7, Weiss Chapter 7 |
4) | Bağlantılı Listeler | Çölkesen Bölüm 8, Weiss Chapter 3 |
5) | Bağlantılı Listeler | Çölkesen Bölüm 8, Weiss Chapter 3 |
6) | Yığınlar | Çölkesen Bölüm 9, Weiss Chapter 3 |
7) | Kuyruklar | Çölkesen Bölüm 9, Weiss Chapter 3 |
8) | ARA SINAV | |
9) | Ağaçlar | Çölkesen Bölüm 10, Weiss Chapter 4 |
10) | Ağaçlar | Çölkesen Bölüm 10, Weiss Chapter 4 |
11) | Bellek Yığınları ve Kümeleme Sıralaması | Çölkesen Bölüm 6.6, Weiss Chapter 6 |
12) | Çırpı Tabloları | Çölkesen Bölüm 7.4, Weiss Chapter 5 |
13) | Çizge Algoritmaları | Çölkesen Bölüm 12, 13, Weiss Chapter 9 |
14) | Çizge Algoritmaları | Çölkesen Bölüm 12, 13, Weiss Chapter 9 |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Tavsiye) Veri Yapıları ve Algoritmalar, Toros Rifat Çölkesen, Papatya Yayıncılık. (Tavsiye) Data Structures and Algorithm Analysis in C++, 4th Edition, Mark Allen Weiss, Pearson. (Tavsiye) C++ How to Program, 10th Edition (Global Edition), Paul Deitel-Harvey Deitel, Pearson. |
Diğer Kaynaklar: | Tavsiye) Veri Yapıları ve Algoritmalar, Toros Rifat Çölkesen, Papatya Yayıncılık. (Tavsiye) Data Structures and Algorithm Analysis in C++, 4th Edition, Mark Allen Weiss, Pearson. (Tavsiye) C++ How to Program, 10th Edition (Global Edition), Paul Deitel-Harvey Deitel, Pearson. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) PÇ 1.1) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi | ||||||||||||||||
2) PÇ 1.2) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||||||||
3) PÇ 2.1) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama | ||||||||||||||||
4) PÇ 2.2) Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama | ||||||||||||||||
5) PÇ 2.3) Karmaşık mühendislik problemlerini formüle etme | ||||||||||||||||
6) PÇ 2.4) Karmaşık mühendislik problemlerini çözme becerisi | ||||||||||||||||
7) PÇ 2.5) Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | ||||||||||||||||
8) PÇ 3.1) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | ||||||||||||||||
9) PÇ 3.2) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||||||||||||
10) PÇ 4.1) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme | ||||||||||||||||
11) PÇ 4.2) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi | ||||||||||||||||
12) PÇ 4.3) Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||||||||
13) PÇ 5.1) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi deney tasarlama | ||||||||||||||||
14) PÇ 5.2) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi deney yapma, | ||||||||||||||||
15) PÇ 5.3 ) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi veri toplama | ||||||||||||||||
16) PÇ 5.4) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi sonuçları analiz etme | ||||||||||||||||
17) PÇ 5.5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi yorumlama becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | PÇ 1.1) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi | |
2) | PÇ 1.2) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
3) | PÇ 2.1) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama | |
4) | PÇ 2.2) Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama | |
5) | PÇ 2.3) Karmaşık mühendislik problemlerini formüle etme | |
6) | PÇ 2.4) Karmaşık mühendislik problemlerini çözme becerisi | |
7) | PÇ 2.5) Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 5 |
8) | PÇ 3.1) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |
9) | PÇ 3.2) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
10) | PÇ 4.1) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme | |
11) | PÇ 4.2) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi | |
12) | PÇ 4.3) Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
13) | PÇ 5.1) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi deney tasarlama | |
14) | PÇ 5.2) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi deney yapma, | |
15) | PÇ 5.3 ) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi veri toplama | |
16) | PÇ 5.4) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi sonuçları analiz etme | |
17) | PÇ 5.5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi yorumlama becerisi |
Ders | |
Ödev | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 3 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 151 |