BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1410121010 | ||||||||
Ders İsmi: | Lineer Cebir | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Esengül SALTÜRK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Recep DURANAY |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Lineer denklem sistemlerini ve bazı çözüm metotlarını tanıtmak. |
Dersin İçeriği: | Vektörler ve lineer kombinasyonlar Lineer denklem sistemleri Vektör uzayları, alt uzaylar Ortogonal matrisler Determinantlar Öz değerler, Öz vektörler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Vektörler ve lineer kombinasyonlar. Matris cebirine giriş. | Ders kitabı |
2) | Lineer denklemler. İndirgeme. Matris cebiri. Ters matris. | Ders kitabı |
3) | Ters matris (devam). LU çarpımı. Permütasyon matrisleri. | Ders kitabı |
4) | Vektör uzayları. Alt uzaylar. Sıfır uzayı. Tam çözüm. | Ders kitabı |
5) | Lineer bağımsızlık, taban ve boyut. Dört önemli alt uzay. | Ders kitabı |
6) | Dört önemli alt uzay (devam). | Ders kitabı |
7) | Ortogonal matrisler. Genel tekrar. | Ders kitabı |
8) | Ara Sınav 1 | |
9) | İzdüşüm matrisi. En küçük kareler yaklaşımı. | Ders kitabı |
11) | Determinant. Eş çarpan (kofaktör). | Ders kitabı |
12) | Cramer Metodu. Ara Sınav 2 | Ders kitabı |
13) | Öz değer. Öz vektör. | Ders kitabı |
14) | Köşegenleştirme. Diferansiyel denklem sistemleri. | Ders kitabı |
15) | Diferansiyel denklem sistemleri (devam.). Simetrik matrisler. Pozitif tanımlı matrisler. | Ders kitabı |
Ders Notları / Kitaplar: | Textbook: G. Strang, Introduction to Linear Algebra, 5th Edition, Wellesley Cambridge, 2016, ISBN : 978-09802327-7-6. |
Diğer Kaynaklar: | Textbook: G. Strang, Introduction to Linear Algebra, 5th Edition, Wellesley Cambridge, 2016, ISBN : 978-09802327-7-6. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
5 |
4 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) PÇ 1.1) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi | ||||||||||||||||
2) PÇ 1.2) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||||||||
3) PÇ 2.1) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama | ||||||||||||||||
4) PÇ 2.2) Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama | ||||||||||||||||
5) PÇ 2.3) Karmaşık mühendislik problemlerini formüle etme | ||||||||||||||||
6) PÇ 2.4) Karmaşık mühendislik problemlerini çözme becerisi | ||||||||||||||||
7) PÇ 2.5) Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | ||||||||||||||||
8) PÇ 3.1) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | ||||||||||||||||
9) PÇ 3.2) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||||||||||||
10) PÇ 4.1) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme | ||||||||||||||||
11) PÇ 4.2) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi | ||||||||||||||||
12) PÇ 4.3) Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||||||||
13) PÇ 5.1) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi deney tasarlama | ||||||||||||||||
14) PÇ 5.2) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi deney yapma, | ||||||||||||||||
15) PÇ 5.3 ) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi veri toplama | ||||||||||||||||
16) PÇ 5.4) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi sonuçları analiz etme | ||||||||||||||||
17) PÇ 5.5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi yorumlama becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | PÇ 1.1) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi | 5 |
2) | PÇ 1.2) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | 5 |
3) | PÇ 2.1) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama | 4 |
4) | PÇ 2.2) Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama | 4 |
5) | PÇ 2.3) Karmaşık mühendislik problemlerini formüle etme | 4 |
6) | PÇ 2.4) Karmaşık mühendislik problemlerini çözme becerisi | 4 |
7) | PÇ 2.5) Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | |
8) | PÇ 3.1) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |
9) | PÇ 3.2) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
10) | PÇ 4.1) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme | |
11) | PÇ 4.2) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi | |
12) | PÇ 4.3) Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
13) | PÇ 5.1) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi deney tasarlama | |
14) | PÇ 5.2) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi deney yapma, | |
15) | PÇ 5.3 ) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi veri toplama | |
16) | PÇ 5.4) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi sonuçları analiz etme | |
17) | PÇ 5.5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi yorumlama becerisi |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ödev | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 60 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 151 |