BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1410121002 | ||||||||
Ders İsmi: | Programlama II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: |
1410111001 - Programlama I | BIM101 - Programlamaya Giriş I 1410111001 - Programlama I | BIM101 - Programlamaya Giriş I | BIM102 - Programlamaya Giriş II 1410111001 - Programlama I | BIM101 - Programlamaya Giriş I | BIM102 - Programlamaya Giriş II |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Recep DURANAY | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Recep DURANAY |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere C++ programlama dilini kullanarak nesne yönelimli programlamanın temel kavramlarını öğretir. |
Dersin İçeriği: | Bu derste öğrenciler C++ programlama ortamını kullanarak nesne yönelimli program geliştirmenin temel prensiplerini öğrenecekler. Dersin konuları içerisinde program tasarımının ve algoritma geliştirme stratejilerinin temelleri, sınıflar, nesneler, veri üyeleri, yöntemler, soyut veri tipleri, operatör yükleme, kalıtım ve çok biçimlilik yer almaktadır. Ders içerisinde ek olarak nesne tasarımında kalıtımın ve çok biçimliliğin uygulanması gibi nesne yönelimli programlama teknikleri de tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | C++ Temellerine Giriş: C’den C++ programlama diline. | C++ Early Objects 10/e, Tony Gaddis, Judy Walters, Godfrey Muganda; Pearson |
2) | Nesne Yönelimli Programlamaya Giriş: Sınıflar, nesneler, üye fonksiyonlar ve veri üyeleri; Lab#1. | C++ Early Objects 10/e, Tony Gaddis, Judy Walters, Godfrey Muganda; Pearson |
3) | Sınıflar: Sınıf alanı, yardımcı fonksiyonlar, kurucular ve bozucular, arkadaş fonksiyonlar ve arkadaş sınıflar, “this” işaretçisi, statik sınıf üyeleri, veri soyutlama ve bilgi gizleme; Lab#2. | C++ Early Objects 10/e, Tony Gaddis, Judy Walters, Godfrey Muganda; Pearson |
4) | Kalıtım I. Bölüm: Kalıtıma giriş, temel sınıflar ve türemiş sınıflar, “protected” üyeler; Lab#3. | C++ How to Program: (Early Objects Version), Global Edition (İngilizce) by Deitel & Deitel |
5) | Kalıtım II. Bölüm: Temel sınıflar ve türemiş sınıflar arasındaki ilişki, “public”, “protected” ve “private” kalıtım; Lab#4. | C++ Early Objects 10/e, Tony Gaddis, Judy Walters, Godfrey Muganda; Pearson |
6) | Kalıtım III. Bölüm: Kalıtım uygulamaları; Lab#5. | C++ Early Objects 10/e, Tony Gaddis, Judy Walters, Godfrey Muganda; Pearson |
7) | Çok Biçimlilik I. Bölüm: Çok biçimliliğe giriş, sanal fonksiyonlar | C++ Early Objects 10/e, Tony Gaddis, Judy Walters, Godfrey Muganda; Pearson |
8) | Ara Sınav | |
9) | Dinamik bağlama, çok biçimlilik örnekleri | C++ How to Program: (Early Objects Version), Global Edition (İngilizce) by Deitel & Deitel |
10) | Çok Biçimlilik II. Bölüm: Soyut sınıflar ve saf sanal fonksiyonlar; Lab#6 | C++ Early Objects 10/e, Tony Gaddis, Judy Walters, Godfrey Muganda; Pearson |
11) | Çok Biçimlilik III. Bölüm: Çok biçimlilik uygulamaları; Lab#7. | C++ How to Program: (Early Objects Version), Global Edition (İngilizce) by Deitel & Deitel |
12) | Operatör Yükleme: Operatör yüklemenin temelleri, sınıf üyeleri olarak operatör fonksiyonlarına karşı küresel fonksiyon | C++ Early Objects 10/e, Tony Gaddis, Judy Walters, Godfrey Muganda; Pearson |
13) | Akış ekleme ve akış çıkarma operatörleri, birli operatörleri yükleme, ikili operatörleri yükleme | C++ Early Objects 10/e, Tony Gaddis, Judy Walters, Godfrey Muganda; Pearson |
14) | Akış Giriş/Çıkış: Akışlar, akış çıkışı, akış girişi | C++ Early Objects 10/e, Tony Gaddis, Judy Walters, Godfrey Muganda; Pearson |
15) | Akış düzenleyicileri; Lab#8 | C++ Early Objects 10/e, Tony Gaddis, Judy Walters, Godfrey Muganda; Pearson |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | C++ Early Objects 10/e, Tony Gaddis, Judy Walters, Godfrey Muganda; Pearson |
Diğer Kaynaklar: | C++ Early Objects 10/e, Tony Gaddis, Judy Walters, Godfrey Muganda; Pearson |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
5 |
4 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) PÇ 1.1) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi | ||||||||||||||||
2) PÇ 1.2) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||||||||
3) PÇ 2.1) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama | ||||||||||||||||
4) PÇ 2.2) Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama | ||||||||||||||||
5) PÇ 2.3) Karmaşık mühendislik problemlerini formüle etme | ||||||||||||||||
6) PÇ 2.4) Karmaşık mühendislik problemlerini çözme becerisi | ||||||||||||||||
7) PÇ 2.5) Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | ||||||||||||||||
8) PÇ 3.1) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | ||||||||||||||||
9) PÇ 3.2) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||||||||||||
10) PÇ 4.1) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme | ||||||||||||||||
11) PÇ 4.2) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi | ||||||||||||||||
12) PÇ 4.3) Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||||||||
13) PÇ 5.1) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi deney tasarlama | ||||||||||||||||
14) PÇ 5.2) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi deney yapma, | ||||||||||||||||
15) PÇ 5.3 ) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi veri toplama | ||||||||||||||||
16) PÇ 5.4) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi sonuçları analiz etme | ||||||||||||||||
17) PÇ 5.5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi yorumlama becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | PÇ 1.1) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi | 5 |
2) | PÇ 1.2) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
3) | PÇ 2.1) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama | |
4) | PÇ 2.2) Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama | |
5) | PÇ 2.3) Karmaşık mühendislik problemlerini formüle etme | |
6) | PÇ 2.4) Karmaşık mühendislik problemlerini çözme becerisi | |
7) | PÇ 2.5) Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | |
8) | PÇ 3.1) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |
9) | PÇ 3.2) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
10) | PÇ 4.1) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme | |
11) | PÇ 4.2) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi | |
12) | PÇ 4.3) Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
13) | PÇ 5.1) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi deney tasarlama | |
14) | PÇ 5.2) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi deney yapma, | |
15) | PÇ 5.3 ) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi veri toplama | |
16) | PÇ 5.4) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi sonuçları analiz etme | |
17) | PÇ 5.5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi yorumlama becerisi |
Ders | |
Laboratuvar | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 10 | % 10 |
Ödev | 10 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 145 |