BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1410111003
Ders İsmi: Mühendisliğe Giriş ve Etik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Çağatay ULUIŞIK
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Recep DURANAY
Prof. Dr. Çağatay ULUIŞIK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Mesleki ve etik sorumluluğun bilincinde olarak, üstlenilen mesleki faaliyetlerde sosyal, ekonomik, politik ve yasal süreçleri değerlendirmelerine yardımcı olacak etik ve mühendislik etiği kavram ve kuramları hakkında öğrencileri bilgilendirmektir. MATLAB'da kullanılan temel bilgisayar programları hakkında temel bilgi ve becerilerin kazanılmasıdır.
Dersin İçeriği: Mühendisliğin medeniyetin gelişimindeki rolü. Mühendislerin toplumsal yaşam ve çevrenin korunması açısından sorumlulukları. Mühendisliğin temel bileşenlerini ve sürekli eğitim ve öğrenmenin önemi. Mühendislikte etik kavramının önemi. Mühendislik hesaplamaları için MATLAB uygulamaları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Tasarım becerisini geliştirir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Mühendislik bakışını geliştirir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Analitik düşünce yapısını geliştirir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mühendisliğin tanımı; mühendisliği diğer alanlardan ayıran temel özellikler ETİK, Prof. Dr. Sevgi İyi, Prof. Dr. Harun Tepe Editörler: Prof. Dr. İoanna Kuçuradi, Dç. Dr. Demet Taşdelen Anadolu Üniversitesi
2) Ahlak ve Etik Teorilerinin Tanımı ETİK, Prof. Dr. Sevgi İyi, Prof. Dr. Harun Tepe Editörler: Prof. Dr. İoanna Kuçuradi, Dç. Dr. Demet Taşdelen Anadolu Üniversitesi
3) Toplumda ve Kurumlarda Etik, Etik Kurallar ETİK, Prof. Dr. Sevgi İyi, Prof. Dr. Harun Tepe Editörler: Prof. Dr. İoanna Kuçuradi, Dç. Dr. Demet Taşdelen Anadolu Üniversitesi
4) Ulusal ve Uluslararası Etik ve Kurumsal Hedefler ETİK, Prof. Dr. Sevgi İyi, Prof. Dr. Harun Tepe Editörler: Prof. Dr. İoanna Kuçuradi, Dç. Dr. Demet Taşdelen Anadolu Üniversitesi
5) Toplum, Teknoloji ve Mühendislik Etiği ETİK, Prof. Dr. Sevgi İyi, Prof. Dr. Harun Tepe Editörler: Prof. Dr. İoanna Kuçuradi, Dç. Dr. Demet Taşdelen Anadolu Üniversitesi
6) MATLAB/Octave programına giriş. Uysal, M., 2004, Matlab ile Matematiksel Uygulamalar, Beta Basın Yayın, (1. Baskı), İstanbul. https://www.mathworks.com/
7) MATLAB/Octave ile lineer denklem sistemlerinin çözümü Uysal, M., 2004, Matlab ile Matematiksel Uygulamalar, Beta Basın Yayın, (1. Baskı), İstanbul. https://www.mathworks.com/
8) Ara sınav
9) MATLAB/Octave ve temel matris bileşenleri Uysal, M., 2004, Matlab ile Matematiksel Uygulamalar, Beta Basın Yayın, (1. Baskı), İstanbul. https://www.mathworks.com/
10) MATLAB/Octave ve istatistik Uysal, M., 2004, Matlab ile Matematiksel Uygulamalar, Beta Basın Yayın, (1. Baskı), İstanbul. https://www.mathworks.com/
11) MATLAB/Octave Sembolik Araç Kutusu kullanımı ve sembolik işlemler Uysal, M., 2004, Matlab ile Matematiksel Uygulamalar, Beta Basın Yayın, (1. Baskı), İstanbul. https://www.mathworks.com/
12) İleri seviye MATLAB/Octave uygulamaları Uysal, M., 2004, Matlab ile Matematiksel Uygulamalar, Beta Basın Yayın, (1. Baskı), İstanbul. www.mathworks.com
13) Mühendis odaları, mühendislerin hak ve sorumlulukları, standartlar, imza yetkisi https://www.tmmob.org.tr/
14) Konuların gözden geçirilmesi
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) PÇ 1.1) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi
2) PÇ 1.2) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
3) PÇ 2.1) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama
4) PÇ 2.2) Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama
5) PÇ 2.3) Karmaşık mühendislik problemlerini formüle etme
6) PÇ 2.4) Karmaşık mühendislik problemlerini çözme becerisi
7) PÇ 2.5) Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
8) PÇ 3.1) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
9) PÇ 3.2) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
10) PÇ 4.1) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme
11) PÇ 4.2) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi
12) PÇ 4.3) Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
13) PÇ 5.1) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi deney tasarlama
14) PÇ 5.2) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi deney yapma,
15) PÇ 5.3 ) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi veri toplama
16) PÇ 5.4) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi sonuçları analiz etme
17) PÇ 5.5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi yorumlama becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) PÇ 1.1) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi
2) PÇ 1.2) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
3) PÇ 2.1) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama
4) PÇ 2.2) Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama
5) PÇ 2.3) Karmaşık mühendislik problemlerini formüle etme
6) PÇ 2.4) Karmaşık mühendislik problemlerini çözme becerisi
7) PÇ 2.5) Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
8) PÇ 3.1) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
9) PÇ 3.2) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
10) PÇ 4.1) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme
11) PÇ 4.2) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi
12) PÇ 4.3) Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
13) PÇ 5.1) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi deney tasarlama 5
14) PÇ 5.2) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi deney yapma,
15) PÇ 5.3 ) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi veri toplama
16) PÇ 5.4) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi sonuçları analiz etme
17) PÇ 5.5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi yorumlama becerisi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ara Sınavlar 2 1 2
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 45