İŞLETME (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1314002018
Ders İsmi: Strategic Marketing Management
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Department Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Özlem Arzu AZER
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, rekabetçi konumlandırmaya odaklanır ve pazarda üstün performans yaratarak ve sürdürerek bir iş ortamında rekabet avantajı elde etmek için pazarlamada kullanılan süreçlerin derinlemesine tartışmalarını içerir.
Dersin İçeriği: Pazarlama stratejisi formülasyonunda iki temel konuya odaklanarak Pazarlama Stratejisi, Pazarlama Yönetimi ve Stratejik Pazarlama Yönetimi modülleri - hedef pazarların belirlenmesi ve farklı bir avantajın yaratılmasının öğrencilere aktarılmasını içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Küresel Pazarlama kavramını ve kapsamını değerlendirebilir
2) Küresel Pazarlama Çevresini ve Önemini değerlendirebilir
3) Pazar Seçimi ve Pazara Giriş Stratejilerini tanımlayabilir
4) Küresel pazarlama karması kararlarını ve uygulamalarını açıklayabilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pazar Bölümleme ve Hedef Pazar Seçimi ile Pazarı Değerlendirme --
2) Küresel Rekabet Stratejileri --
3) Pazara Giriş Stratejileri ve etkili olan faktörler --
4) Uluslararası Pazarlama Çevresi ve Analizi: Sosyo-Kültürel Çevre --
5) Küresel Pazarlamada Yasal ve Politik Çevre --
6) Küresel Stratejik Pazarlamada Ekonomik Çevre --
7) Küresel Stratejik Pazarlamada Ürün, Marka ve Ambalajlama Stratejileri --
8) Vize Sınavı --
9) Küresel Stratejik Pazarlamada Fiyatlama Stratejileri --
10) Global Dağıtım ve Perakendecilik Stratejileri --
11) Küresel Pazarlama İletişimi Stratejileri --
12) Küresel Pazarlamada Etik ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk --
13) Ülke ve Bölge Sunumları - I --
14) Country and Region Presentations - II --
15) Country and Region Presentations - III --
16) Final Sınavı --

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Marketing Strategy and Competitive Positioning, Hooley- Piercy- Nicoulaud- Rudd- Lee, 7th Edition, Pearson, 2020.
Diğer Kaynaklar: Lecture Notes.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur.
2) Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar.
3) İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar.
4) Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır.
5) Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir.
6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler.
7) Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır.
8) İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
9) Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler.
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır.
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder.
12) Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar.
13) Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar.
14) Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur.
2) Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar.
3) İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar.
4) Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır.
5) Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir.
6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler.
7) Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır.
8) İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
9) Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler.
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır.
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder.
12) Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar.
13) Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar.
14) Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 3 48
Sunum / Seminer 1 20 20
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 180