İŞLETME (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1314002011
Ders İsmi: Sales Management
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Department Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Özlem Arzu AZER
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin sonunda öğrenciler şunları yapabilmelidir:

• İlişki satışına dahil olan süreçleri ve unsurları anlar.
• İlişkisel satış ve satış yönetiminde etik davranışın önemine ilişkin bir anlayış sergiler.
• Bir satış sunumunun özelliklerini anladığını gösterir.
• Müzakere sürecini, kapanış yöntemlerini ve zaman ve bölge yönetimini anlar.
• İşe alım, satış eğitimi, ücretlendirme ve teşvikler ile performans değerlendirmesindeki kilit konuları belirler.
Dersin İçeriği: Bu ders, öğrencilere işletmelerin müşteri kazanmak ve işlerini büyütmek için ihtiyaç duyduğu bilgi ve becerileri sağlamaya odaklanır. İletişim teknikleri, kariyer planlaması, satış stratejileri ve taktikleri ile satış görevleri, sorumlulukları ve sorunları yer almaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Satış faaliyetlerinin analizini, planlanmasını, uygulanmasını ve kontrolünü anlamak ve uygulamak.
2) satış gücünü belirlemek, strateji tasarlamak, işe almak, seçmek, eğitmek, denetlemek ve değerlendirmek.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş Satış Yönetimine Giriş -
2) Bir Pazarlama Planını Hayata Geçirmek -
3) Satış Hedefleri Belirleme -
4) Müşterilere Satış: Satın Alma Davranışını ve Kararları Anlamak -
5) Müşterilere Satış: İletişim ve Satış Sunumları -
6) Müşterilere Satış: İtirazları ve Müzakereleri Ele Alma -
7) Kendi Satış Planınızı Geliştirmek -
8) Ara sınav -
9) Talep Yaratma: Ticari Promosyonlar -
10) Talep Yaratma: Tüketici Promosyonları -
11) Talep Yaratma: Tüketici Promosyonları -
12) Satış Planlama ve Tahmin -
13) Satış Gücünü Motive Etmek -
14) Satışta Etik -
15) Final sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sales and Distribution Management by Krishna K. Havaldar and Vasant M. Cavale
Diğer Kaynaklar: Fundamentals of Selling: Customers for Life through Service, 9th Edition, by Charles M. Futrell

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur.
2) Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar.
3) İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar.
4) Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır.
5) Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir.
6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler.
7) Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır.
8) İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
9) Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler.
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır.
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder.
12) Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar.
13) Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar.
14) Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur.
2) Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar.
3) İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar.
4) Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır.
5) Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir.
6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler.
7) Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır.
8) İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
9) Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler.
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır.
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder.
12) Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar.
13) Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar.
14) Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 3 48
Ara Sınavlar 1 40 40
Final 1 50 50
Toplam İş Yükü 180