İŞLETME (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1314002008 | ||||||||
Ders İsmi: | Corporate Governance | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Department Elective | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Özlem Arzu AZER | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu kursun amacı, şirket sekreteri veya yönetim profesyonelinin, kurumsal yönetimdeki en iyi uygulamalar konusunda yönetim kuruluna ve diğer paydaşlara baş danışman olarak ve geniş bir yelpazede sistematik uygulama için kolaylaştırıcı olarak hareket etmesi için gerekli olan ileri düzeyde bilgi ve temel becerileri sağlamaktır. organizasyonların. |
Dersin İçeriği: | Ders, bir firmanın değeri için kritik faktörleri inceler. Çünkü hissedarların daha fazla korunması, daha iyi risk azaltma nedeniyle sermaye maliyetini düşürür. Kurumsal yönetim, paydaşlar arasındaki ilişkiyi yönetmek ve kuruluşların stratejik yönünü ve performansını belirlemek ve kontrol etmek için kullanılan mekanizmalar bütünüdür. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kurumsal Yönetim Kodlarının Geliştirilmesi | -- |
2) | mali Yapı ve Kurumsal Yönetim | -- |
3) | Kurumsal Hissedarlar ve Kurumsal Yönetim | -- |
4) | Yönetim Kurulları ve İcracı Olmayan Yöneticilerin Şirketlerin Yönetimindeki Rolü | -- |
5) | Devralmaların Yönetişim Rolü | -- |
6) | Girişimci Firmalarda Yönetişim ve Stratejik Liderlik | -- |
7) | Kurumsal Yönetim: Girişim Kapitalistlerinin ve Satın Almaların Rolü | -- |
8) | ara sınav | -- |
9) | Uluslararası Kurumsal Yönetim | -- |
10) | Stratejik Kontrol ve Kurumsal Yönetim | -- |
11) | Kurumsal Yönetimdeki Değişimi Analiz Etmek | -- |
12) | Geçiş Ekonomilerinde Kurumsal Yönetim | -- |
13) | proje sunumları (1) | -- |
14) | proje sunumları (2) | -- |
15) | kursa genel bakış | -- |
16) | final sınavı | -- |
Ders Notları / Kitaplar: | Corporate Governance, 5th Edition, Robert A. G. Monks, Nell Minow, Wiley Publishing. |
Diğer Kaynaklar: | -yok -none |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur. | |||||||||||||
2) Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar. | |||||||||||||
3) İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar. | |||||||||||||
4) Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır. | |||||||||||||
5) Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||
6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler. | |||||||||||||
7) Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır. | |||||||||||||
8) İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler. | |||||||||||||
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır. | |||||||||||||
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder. | |||||||||||||
12) Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar. | |||||||||||||
13) Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar. | |||||||||||||
14) Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur. | |
2) | Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar. | |
3) | İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar. | |
4) | Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır. | |
5) | Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir. | |
6) | Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler. | |
7) | Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır. | |
8) | İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
9) | Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler. | |
10) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır. | |
11) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder. | |
12) | Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar. | |
13) | Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar. | |
14) | Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur. |
Anlatım | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 180 |