İŞLETME (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1314002004
Ders İsmi: Quality Systems and Management
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Department Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Özlem Arzu AZER
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1. Öğrencilerin, modern iş senaryolarında kalitenin bireyler, kuruluşlar, müşteriler, tedarikçiler ve toplum için önemini anlamalarını sağlar
2. Toplam kalite yönetiminin (TKY) temel bileşenlerini ve zorluklarını tanımlayın ve tanımlayın ve kuruluşların TKY dağıtımına nasıl yaklaştığını anlar
3. Tutumların, inançların, davranışların ve etiğin kalite üzerindeki rolünü kabul eder
4. İç ve dış müşteriler arasında ayrım yapın ve kalite algılarını ve müşteri ilişkilerine etkisini ayırt eder
5. Kalite güvencesi ve kalite kontrol arasındaki farkı ayırt eder
6. TKY, Yalın İlkelerin ISO uygulaması gibi farklı kalite iyileştirme stratejilerini ayırt eder.
7. Öğrencilere kalite, üretkenlik ve tedarik zinciri yönetimi ile ilgili etkinlik ve verimlilik ilkelerini tanıtır
8. Etkili iletişim ve davranış biçimlerini anlamanın değerini gösterir
9. Kaliteli araçları kullanarak problem çözmeyi gösterir
Dersin İçeriği: Bu ders kalite kültürlerinde kullanılan kavramları, araçları ve teknikleri, etkin ekip yapılarını, kalitenin ölçülmesini, verimliliği ve işletme yönetimi süreçlerinde rekabet gücünü tanıtır. Kurs liderlik, tedarikçi-müşteri ilişkileri, çalışan bağlılığı, veri toplama ve analizi, üretkenlik, istatistiksel süreç kontrolü ve kalite ve müşteri memnuniyeti ile ilgili diğer konuları birbirine bağlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kaliteyi tanımlayın ve kalite yönetiminin önündeki engelleri tartışır
2) Toplam Kalite Yönetimi İlkelerini tanır
3) Olumlu ilişkiler geliştirmek için müşteriler ve iş arkadaşlarıyla iletişimi etkili bir şekilde kullandırır
4) Katılım ve motivasyonun kalite üzerindeki etkisini anlar
5) Kalite güvencesini ve kalite kontrolünü tanımlayın ve düşük kalite yönetiminin sonuçlarını tanımlar
6) Hata toleranslarını açıklayın ve aşırı kontrol ve düşük kontrol ve standart çalışma prosedürlerinin etkisini mantıklı hale getirin.
7) PUKO ve Yalın araçları kullanarak kalite iyileştirme stratejilerinin temel unsurlarını tartışın.
8) Muayene gerekliliklerini, uygunluk sertifikalarını ve diğer kalite doğrulama araçlarını yorumlayın ve anlayın.
9) Ürün sorumluluğunda ve bireye ve şirkete yönelik maliyetlerde belgeleme, raporlama, teftiş ve denetimin etkisini kabul edin.
10) Problem çözme ve veri toplama için ortak grafik yöntemleri geliştirin ve kullanın.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kalite Yönetiminde Toplam Kalite Yaklaşımı: Organizasyonel Mükemmelliğe Ulaşmak --
2) Kalite ve Küresel Rekabetçilik --
3) Kalite Yönetimi, Etik ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk --
4) kalite Kültürü: Değişen Kalpler, Zihinler ve Tutumlar --
5) Müşteri Memnuniyeti, Elde Tutma ve Bağlılık --
6) Eğitim ve iş İdmanı --
7) İşyerinde Politika, Olumsuzluk ve Çatışmanın Üstesinden Gelmek --
8) Vize sınavı --
9) ISO 9000 ve Toplam Kalite: İlişki --
10) Toplam Kalite Araçlarına Genel Bakış --
11) Kalite Fonksiyonu Dağıtımı --
12) İstatistiksel Proses Kontrolü ile Prosesleri Optimize Etme ve Kontrol Etme --
13) Altı Sigma, Yalın, Yalın Altı Sigma ve Daha Fazlası ile Sürekli İyileştirme Yöntemleri --
14) Kıyaslama --
15) Tam Zamanında/Yalın Üretim --
16) Final sınavı ---

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Quality Management for Organizational Excellence: Introduction to Total Quality, 8th Ed, Author: Goetsch & Davis, ISBN: 978-0-13-379185-3 , Publisher: Prentice Hall
Diğer Kaynaklar: -yok -none.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

5

6

7

8

9

10

11

Program Kazanımları
1) İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur.
2) Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar.
3) İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar.
4) Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır.
5) Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir.
6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler.
7) Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır.
8) İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
9) Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler.
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır.
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder.
12) Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar.
13) Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar.
14) Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur.
2) Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar.
3) İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar.
4) Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır.
5) Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir.
6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler.
7) Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır.
8) İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
9) Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler.
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır.
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder.
12) Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar.
13) Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar.
14) Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 3 48
Ara Sınavlar 1 40 40
Final 1 50 50
Toplam İş Yükü 180