Dersin Amacı: |
Tedarik zinciri yönetimi, tasarımı, planlaması ve işleyişi hakkında öğrencileri bilgilendirmek; tedarik zinciri performansını etkileyen temel faktörleri belirlemek ve bu faktörler çerçevesinde tedarik zinciri performansını artırabilecek beceriler kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Tedarik Zincirini Anlama, Tedarik Zinciri Performansı: Stratejik Uyum ve Kapsamı Elde Etme, Tedarik Zinciri Sürücüleri ve Metrikleri, Çevrimiçi Satışlar için Dağıtım Ağları ve Uygulamaları Tasarlama, Tedarik Zincirinde Talep Tahmini, Tedarik Zincirinde Toplu Planlama, Satış ve Operasyon Planlama: Planlama Tedarik Zincirinde Arz ve Talep, Tedarik Zincirinde Koordinasyon, Tedarik Zincirinde Ölçek Ekonomilerini Yönetmek: Döngü Envanteri, Tedarik Zincirinde Belirsizliği Yönetmek: Güvenlik Envanteri, Optimum Ürün Bulunabilirlik Düzeyinin Belirlenmesi, Tedarik Zincirinde Taşıma, Tedarik Zincirinde Bilgi Teknolojisi |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tedarik Zincirini Anlamak |
-- |
2) |
Tedarik Zinciri Performansı: Stratejik Uyum ve Kapsamın Sağlanması |
-- |
3) |
Tedarik Zinciri Sürücüleri ve Metrikleri |
-- |
4) |
e-Business için Dağıtım Ağları ve Uygulamaları Tasarlama |
-- |
5) |
Demand Forecasting in a Supply Chain |
-- |
6) |
Tedarik Zincirinde Toplu Planlama |
-- |
7) |
Satış ve Operasyon Planlaması: Bir Tedarik Zincirinde Arz ve Talebi Planlama |
-- |
8) |
Vize Sınavı Haftası |
-- |
9) |
Tedarik Zincirinde Koordinasyon |
-- |
10) |
Bir Tedarik Zincirinde Ölçek Ekonomilerini Yönetme: Döngü Envanteri |
-- |
11) |
Tedarik Zincirinde Belirsizliği Yönetmek: Güvenlik Envanteri |
-- |
12) |
Optimum Ürün Bulunabilirlik Düzeyinin Belirlenmesi |
-- |
13) |
Tedarik Zincirinde Ulaştırma |
-- |
14) |
Tedarik Zincirinde Bilgi Teknolojileri |
-- |
15) |
Tedarik Zincirinde Sürdürülebilirlik |
-- |
16) |
Final Sınavı Haftası |
-- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur. |
5 |
2) |
Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar. |
4 |
3) |
İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar. |
4 |
4) |
Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır. |
4 |
5) |
Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir. |
4 |
6) |
Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler. |
4 |
7) |
Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır. |
4 |
8) |
İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
4 |
9) |
Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler. |
4 |
10) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır. |
4 |
11) |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder. |
4 |
12) |
Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar. |
5 |
13) |
Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar. |
4 |
14) |
Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur. |
3 |