İŞLETME (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1314411003
Ders İsmi: Supply Chain Management and Logistics
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Özlem Arzu AZER
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tedarik zinciri yönetimi, tasarımı, planlaması ve işleyişi hakkında öğrencileri bilgilendirmek; tedarik zinciri performansını etkileyen temel faktörleri belirlemek ve bu faktörler çerçevesinde tedarik zinciri performansını artırabilecek beceriler kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Tedarik Zincirini Anlama, Tedarik Zinciri Performansı: Stratejik Uyum ve Kapsamı Elde Etme, Tedarik Zinciri Sürücüleri ve Metrikleri, Çevrimiçi Satışlar için Dağıtım Ağları ve Uygulamaları Tasarlama, Tedarik Zincirinde Talep Tahmini, Tedarik Zincirinde Toplu Planlama, Satış ve Operasyon Planlama: Planlama Tedarik Zincirinde Arz ve Talep, Tedarik Zincirinde Koordinasyon, Tedarik Zincirinde Ölçek Ekonomilerini Yönetmek: Döngü Envanteri, Tedarik Zincirinde Belirsizliği Yönetmek: Güvenlik Envanteri, Optimum Ürün Bulunabilirlik Düzeyinin Belirlenmesi, Tedarik Zincirinde Taşıma, Tedarik Zincirinde Bilgi Teknolojisi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Tedarik Zinciri ve Tedarik Zinciri Performansını Anlayın
2) Online Satış için Dağıtım Ağları ve Uygulamaları Tasarlayın
3) Tedarik Zinciri ve Lojistik Sistemlerinde Koordinasyon Yapma
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tedarik Zincirini Anlamak --
2) Tedarik Zinciri Performansı: Stratejik Uyum ve Kapsamın Sağlanması --
3) Tedarik Zinciri Sürücüleri ve Metrikleri --
4) e-Business için Dağıtım Ağları ve Uygulamaları Tasarlama --
5) Demand Forecasting in a Supply Chain --
6) Tedarik Zincirinde Toplu Planlama --
7) Satış ve Operasyon Planlaması: Bir Tedarik Zincirinde Arz ve Talebi Planlama --
8) Vize Sınavı Haftası --
9) Tedarik Zincirinde Koordinasyon --
10) Bir Tedarik Zincirinde Ölçek Ekonomilerini Yönetme: Döngü Envanteri --
11) Tedarik Zincirinde Belirsizliği Yönetmek: Güvenlik Envanteri --
12) Optimum Ürün Bulunabilirlik Düzeyinin Belirlenmesi --
13) Tedarik Zincirinde Ulaştırma --
14) Tedarik Zincirinde Bilgi Teknolojileri --
15) Tedarik Zincirinde Sürdürülebilirlik --
16) Final Sınavı Haftası --

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Supply Chain Management: Strategy, Planning, and Operation, Global Edition, 6th Edition
Sunil Chopra, Peter Meindl Pearson 2015
Diğer Kaynaklar: Supply Chain Management: Strategy, Planning, and Operation, Global Edition, 6th Edition
Sunil Chopra, Peter Meindl Pearson 2015

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur.
2) Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar.
3) İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar.
4) Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır.
5) Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir.
6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler.
7) Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır.
8) İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
9) Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler.
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır.
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder.
12) Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar.
13) Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar.
14) Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur. 5
2) Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar. 4
3) İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar. 4
4) Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır. 4
5) Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir. 4
6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler. 4
7) Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır. 4
8) İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
9) Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler. 4
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır. 4
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder. 4
12) Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar. 5
13) Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar. 4
14) Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Quiz 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 3 48
Ara Sınavlar 1 40 40
Final 1 50 50
Toplam İş Yükü 180