İŞLETME (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1314321006
Ders İsmi: Leadership and Change Management
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Özlem Arzu AZER
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Orhan SEZGİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı:
- Merkezi değişim yönetimi yaklaşımlarının ve liderlik teorilerinin özelliklerini betimlemek,
- öğrencilere bir organizasyondaki organizasyonel değişim sürecinin sistematik bir analizinde bu dersin temel kavramlarını uygulama becerisi kazandırmak,
- organizasyonel bir ortamda bir değişim vizyonunu formüle etmek ve etkili bir şekilde iletmek.
Dersin İçeriği: Liderlik ve değişim yönetimi kursu, öğrencileri profesyonel ortamda insanları ve ekipleri yönetmeye yönelik bilgi ve becerilerle donatmak için tasarlanmıştır. Ders, öğrencilerin gelecekte işlerini yaparken ihtiyaç duyacakları liderlik becerileri ve özellikleri üzerinde durur. Bu ders, hem kamu hem de özel sektörde örgütsel değişimin pratik konusunu değişim yönetimi ve liderlik ile ilişkilendirir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Örgütsel, yönetsel ve liderlik sorunlarını ve olanaklarını anlamak ve değerlendirmek,
2) Profesyonel ortamda değişikliklere yol açabilecek durumları belirlemek ve bunların etkilerini nasıl kontrol edeceğinizi öğrenmek,
3) Karmaşık bir organizasyon içinde bir değişiklik uygulandığında riskleri ve fırsatları değerlendirin,
4) Müzakerenin temel kavramlarını bilir ve uygular,
5) Liderlik becerilerini ve özelliklerini ve bunların belirli durumlarda nasıl kullanılacağını belirleyin.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Liderliğin Doğası ---
2) Yönetsel İşin Doğası ---
3) Etkili Liderlik Davranışı ---
4) Değişime ve İnovasyona Öncülük Etmek --
5) Participative Leadership and Empowerment --
6) Liderlik Özellikleri ve Becerileri --
7) Durumsallık Teorileri ve Uyarlanabilir Liderlik --
8) Vize Sınavı --
9) Güç ve Etki Taktikleri --
10) Ekiplerde ve Karar Gruplarında Liderlik --
11) Örgütlerde Stratejik Liderlik --
12) Karizmatik ve Dönüşümcü Liderlik --
13) Etik, Hizmetkar, Manevi ve Otantik Liderlik --
14) Kültürlerarası Liderlik ve Çeşitlilik --
15) Liderlik Becerilerini Geliştirmek --
16) Final Sınavı --

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yukl, Gary: Leadership in Organizations, 8th Edition. Pearson.
ISBN - 13: 978-0132771863
Diğer Kaynaklar: Hughes, Ginnett Curphy: Leadership, Enhancing The Lessons of Experience, 4th Edition, McGraw-Hill

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur.
2) Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar.
3) İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar.
4) Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır.
5) Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir.
6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler.
7) Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır.
8) İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
9) Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler.
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır.
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder.
12) Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar.
13) Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar.
14) Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur. 5
2) Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar. 5
3) İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar. 4
4) Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır. 5
5) Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir. 5
6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler. 5
7) Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır. 5
8) İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
9) Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler. 5
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır. 5
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder. 5
12) Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar. 5
13) Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar. 5
14) Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 3 48
Proje 1 20 20
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 180