İŞLETME (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1314221002
Ders İsmi: Entrepreneurship
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Özlem Arzu AZER
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Nusret Erhan MUTLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amaçları:
- Girişimcilikle ilgili fenomenlerin, konuların ve sorunların kapsamı, kapsamı ve karmaşıklığı hakkında bir farkındalık geliştirmek,
- Belirli yapısal düzenlemelerin ve sistemlerin girişimciliği kolaylaştırmasının muhtemel olduğu koşullara ilişkin iç görüler geliştirmek,
- Bir iş fırsatı geliştirmede girişimcilerin rolünü anlamak,
- Bir fikri sağlam bir iş fırsatına dönüştürmek için gereken temel görevleri ve kararları öğrenmek,
- İş fırsatını tanımlamak için iş planlarının nasıl oluşturulduğunu öğretmektir.
Dersin İçeriği: Ders, çalışma ortamında yeni bir girişimi başarıyla başlatma ve yürütmeyle ilgili yönetim zorluklarını tanımlar. Bu derste, kuruluşlarda yenilikçi düşünceyi ve girişimci davranışı teşvik eden bir dizi yaklaşım ve tekniği tanıtacağız. Teorik yaklaşımlar ve gerçek örnekler, teknolojik ve organizasyonel sistemlerin nasıl bir "girişimci zihniyetin" temel bileşenleri olduğunu göstermektedir. Bu derste ayrıca bir organizasyon içinde girişimcilik anlamına gelen iç girişimcilik kavramı da ele alınacaktır. Odak noktası, organizasyonlar içinde (ve arasında) yeniliği ve girişimciliği teşvik eden taktikler ve stratejiler olacaktır. Konu, hem yeni hem de yerleşik firmalar için kritik başarı faktörlerini ve ayrıca organizasyonlar arası faaliyetlerin pazarları ve fırsatları nasıl şekillendirdiğini vurgulayacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) girişimcilik sürecini, ana bileşenlerini ve bu bileşenler arasındaki ilişkiyi anlamak,
2) girişimcilik fırsatlarını tanır ve değerlendirir,
3) ekip oluşturma, organizasyon, kaynak edinme ve yönetme dahil olmak üzere girişim oluşturma sürecini anlamak,
4) bir iş planı oluşturmak için temel gereksinimlerin ve bunun nasıl yazılacağının farkında olun.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Girişimcilik ve Girişimcilik İle İlgili Kavramlar, Girişimciliğin Tarihçesi --
2) Girişimcinin Özellikleri, Girişimcilik ve Kültür --
3) Girişimcilik Türleri, Girişimsel Karar Verme Süreci ve Girişimciliği Etkileyen Faktörler, Girişimciliğin Avantaj ve Dezavantajları, Girişimcilikte Başarı Faktörleri --
4) Girişimciliğin Ekonomik Gelişmedeki Rolü, Dünyada ve Türkiye'de Girişimcilik --
5) Yenilik ve Yaratıcılık --
6) İş Fikri Geliştirme, İş Fikri Geliştirme Yöntemleri --
7) Ara Sınav --
8) Girişimcilik Süreçleri ve Yapılabilirlik --
9) İş Modeli --
10) İş Modeli Uygulama --
11) İş Planı --
12) Networking, Asansör Konuşması --
13) Sunum Hazırlama Teknikleri, Yatırımcı Sunumu Hazırlama --
14) Sunumlar
15) Final Sınavı --

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders İçi Dökümanlar
(Lecture Notes)
Diğer Kaynaklar: "Girişimcilik", Prof. Dr. Arzu Ülgen Aydınlık, Beta Yayınları, 2016.
"Girişimcilik", Prof. Dr. Seyhun Doğan, İstanbul Üniversitesi, 2015.
"Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi", Orhan Küçük, Seçkin Kitabevi, 2010.
"Entrepreneurship", "Robert D. Hisrich - Michael P. Peters - Dean A. Shepherd, 2017.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur.
2) Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar.
3) İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar.
4) Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır.
5) Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir.
6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler.
7) Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır.
8) İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
9) Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler.
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır.
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder.
12) Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar.
13) Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar.
14) Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur.
2) Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar. 5
3) İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar.
4) Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır. 5
5) Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir.
6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler.
7) Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır.
8) İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
9) Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler.
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır.
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder.
12) Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar.
13) Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar.
14) Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 40
Ara Sınavlar 1 % 5
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 55
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 3 48
Proje 1 20 20
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 180