İŞLETME (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1314211007
Ders İsmi: Marketing Management
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Özlem Arzu AZER
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Fakhri BAGHİROV
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders çağdaş pazarlama uygulamalarına kapsamlı bir giriş yapmayı amaçlamaktadır. Kurs içeriği iki bölüme ayrılmıştır: İlk bölüm, temel pazarlama kavramlarına ve araçlarına giriş niteliğindedir. Tüketici davranışını, pazar araştırma yöntemlerini ve pazarlama stratejisi tasarımını inceleyeceğiz. İkinci bölüm ise uygulamaya odaklanıyor. Bu bölüm temel olarak pazarlama karmasının dört unsurunu kapsayacaktır: Ürün, fiyat, yer ve tanıtım.
Dersin İçeriği: Pazarlama değer sunmakla ilgilidir. Bu, pazarlama yönetimi ve pazarlamanın firma ve toplumdaki rolü hakkında geniş bir anlayış sağlamak için tasarlanmış bir giriş dersidir. Pazarlama yönetiminin özü, alıcılara veya tüketicilere değer sunarak firma için değer yaratmak amacıyla pazarlama sorunlarını değerlendirmek ve çözmektir. Dönem boyunca, çeşitli pazarlama kavramlarını tanıtarak başlayacağız ve pazarın yanı sıra tüketici ihtiyaç ve isteklerini de anlamaya odaklanacağız. Pazarlama ortamı, pazarlama bilgileri ve tüketici davranışları gibi konuları ele alacağız. Ardından müşteri odaklı pazarlama stratejisi tasarlamanın ilkelerini tartışacağız ve stratejik pazarlama, hedefleme, segmentasyon, farklılaştırma ve konumlandırma hakkında bilgi edineceğiz. Son olarak, pazarlamanın 4P'sine (ürün, fiyat, yer, promosyon) özel olarak odaklanarak entegre pazarlama programlarını incelemek ve analiz etmek için tüm bu bilgileri birleştireceğiz.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Temel pazarlama araçları, kavramları ve terminolojisinde yeterlilik kazanmak.
2) Pazarlama alanıyla bağlantılı iş terimlerini ve kavramlarını uygun şekilde tanımlamak ve ifade etmek
3) Planlama sürecinde ürünün, fiyatlandırmanın, yerin ve tutundurmanın öneminin farkına varmak.
4) Karmaşık iş durumlarını analiz etmek için temel kavramları ve teorileri uygulamak.
5) Belirli iş zorluklarını çözmek için pazarlama kavramlarını, araçlarını ve tekniklerini kullanmak.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pazarlamaya Giriş
2) Pazarlama Stratejileri
3) Tüketici Pazarları ve Satın Alma Davranışları
4) İşletme Pazarları ve İşletme Satınalma Davranışları
5) Pazar Bölümleme. Hedef Pazar ve Konumlandırma
6) Ara Sınav
7) Pazar Araştırması
8) Ürün-Hizmet-Marka
9) Fiyatlandırma
10) Arasınav
11) Pazarlama Kanalları, Perakende ve Toptan Satış
12) Konumlandırma ve Reklam
13) Yeni Ürün Geliştirme
14) Halkla İlişkiler, Satlş ve Promosyon

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Principles of Marketing, 19th edition
Published by Pearson (January 12, 2023) © 2024
Philip Kotler Northwestern UniversityGary Armstrong University of North CarolinaSridhar Balasubramanian University of North Carolina Chapel Hill
Diğer Kaynaklar: Marketing Management by Philip Kotler, Kevin Lane Keller, and Alexander Chernev

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur.
2) Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar.
3) İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar.
4) Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır.
5) Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir.
6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler.
7) Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır.
8) İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
9) Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler.
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır.
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder.
12) Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar.
13) Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar.
14) Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur. 4
2) Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar. 3
3) İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar. 1
4) Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır. 1
5) Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir. 3
6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler. 2
7) Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır. 2
8) İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
9) Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler. 3
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır. 3
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder. 3
12) Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar. 4
13) Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar. 3
14) Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 2 % 20
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 3 48
Ara Sınavlar 1 40 40
Final 1 50 50
Toplam İş Yükü 180