İŞLETME (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1314211007 | ||||||||
Ders İsmi: | Marketing Management | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Özlem Arzu AZER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Fakhri BAGHİROV |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders çağdaş pazarlama uygulamalarına kapsamlı bir giriş yapmayı amaçlamaktadır. Kurs içeriği iki bölüme ayrılmıştır: İlk bölüm, temel pazarlama kavramlarına ve araçlarına giriş niteliğindedir. Tüketici davranışını, pazar araştırma yöntemlerini ve pazarlama stratejisi tasarımını inceleyeceğiz. İkinci bölüm ise uygulamaya odaklanıyor. Bu bölüm temel olarak pazarlama karmasının dört unsurunu kapsayacaktır: Ürün, fiyat, yer ve tanıtım. |
Dersin İçeriği: | Pazarlama değer sunmakla ilgilidir. Bu, pazarlama yönetimi ve pazarlamanın firma ve toplumdaki rolü hakkında geniş bir anlayış sağlamak için tasarlanmış bir giriş dersidir. Pazarlama yönetiminin özü, alıcılara veya tüketicilere değer sunarak firma için değer yaratmak amacıyla pazarlama sorunlarını değerlendirmek ve çözmektir. Dönem boyunca, çeşitli pazarlama kavramlarını tanıtarak başlayacağız ve pazarın yanı sıra tüketici ihtiyaç ve isteklerini de anlamaya odaklanacağız. Pazarlama ortamı, pazarlama bilgileri ve tüketici davranışları gibi konuları ele alacağız. Ardından müşteri odaklı pazarlama stratejisi tasarlamanın ilkelerini tartışacağız ve stratejik pazarlama, hedefleme, segmentasyon, farklılaştırma ve konumlandırma hakkında bilgi edineceğiz. Son olarak, pazarlamanın 4P'sine (ürün, fiyat, yer, promosyon) özel olarak odaklanarak entegre pazarlama programlarını incelemek ve analiz etmek için tüm bu bilgileri birleştireceğiz. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Pazarlamaya Giriş | |
2) | Pazarlama Stratejileri | |
3) | Tüketici Pazarları ve Satın Alma Davranışları | |
4) | İşletme Pazarları ve İşletme Satınalma Davranışları | |
5) | Pazar Bölümleme. Hedef Pazar ve Konumlandırma | |
6) | Ara Sınav | |
7) | Pazar Araştırması | |
8) | Ürün-Hizmet-Marka | |
9) | Fiyatlandırma | |
10) | Arasınav | |
11) | Pazarlama Kanalları, Perakende ve Toptan Satış | |
12) | Konumlandırma ve Reklam | |
13) | Yeni Ürün Geliştirme | |
14) | Halkla İlişkiler, Satlş ve Promosyon |
Ders Notları / Kitaplar: | Principles of Marketing, 19th edition Published by Pearson (January 12, 2023) © 2024 Philip Kotler Northwestern UniversityGary Armstrong University of North CarolinaSridhar Balasubramanian University of North Carolina Chapel Hill |
Diğer Kaynaklar: | Marketing Management by Philip Kotler, Kevin Lane Keller, and Alexander Chernev |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur. | |||||||||||||
2) Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar. | |||||||||||||
3) İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar. | |||||||||||||
4) Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır. | |||||||||||||
5) Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||
6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler. | |||||||||||||
7) Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır. | |||||||||||||
8) İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler. | |||||||||||||
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır. | |||||||||||||
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder. | |||||||||||||
12) Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar. | |||||||||||||
13) Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar. | |||||||||||||
14) Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur. | 4 |
2) | Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar. | 3 |
3) | İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar. | 1 |
4) | Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır. | 1 |
5) | Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
6) | Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler. | 2 |
7) | Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır. | 2 |
8) | İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
9) | Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler. | 3 |
10) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır. | 3 |
11) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder. | 3 |
12) | Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar. | 4 |
13) | Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar. | 3 |
14) | Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur. | 4 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 180 |