İŞLETME (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1314211005
Ders İsmi: Research Methods for Social Sciences
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Özlem Arzu AZER
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Fakhri BAGHİROV
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders katılımcıların, bir araştırma sorusunu formüle etmenin ilk aşamalarından veri toplama, analiz ve sonuçların etik sunumuna kadar bilimsel araştırma süreci hakkında kapsamlı bir anlayış kazanmalarını sağlar. Dersin sonunda öğrenciler akademik, mesleki veya kurumsal ortamlarda bilimsel araştırmaları etkili bir şekilde planlamak, yürütmek ve raporlamak için gereken bilgi ve becerilere sahip olacaklardır.
Dersin İçeriği: Bu ders, öğrencileri çeşitli alanlarda etkili araştırmalar yürütmek için gerekli temel kavram ve yöntemlerle donatmak için tasarlanmıştır. Birkaç aşamaya ayrılan bu ders, bilimsel araştırma yöntemlerine girişle başlar, ardından araştırma planlama, önemli araştırma yöntemleri oluşturma, çeşitli araştırma yöntemlerini keşfetme, veri analizi ve yorumlama konusunda uzmanlaşma ve son olarak kapsamlı araştırma raporları yazma becerilerinde uzmanlaşma gibi konuları kapsar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bilimsel araştırmanın altında yatan temel ilke ve kavramlara ilişkin temel bir anlayış kazanmak.
2) Etik ve ilkeleri göz önünde bulundurarak çalışmalarına rehberlik edecek açık araştırma soruları ve hipotezlerin nasıl formüle edileceğini öğrenmek
3) Bilimsel araştırmada sağlam bir temele dayanarak araştırmayı etkili bir şekilde planlama, yürütme ve raporlama becerisini göstermek
4) Hem tanımlayıcı hem de çıkarımsal istatistikleri kullanarak araştırma verilerini tanımlamak, özetlemek ve analiz etmek için gerekli becerileri kazanmak.
5) Enabling students to prepare comprehensive research reports using the APA style, ensuring clarity and professionalism in presenting research findings.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Proje raporunuzu yazma ve sunma
3) Araştırma konusunun seçilmesi ve araştırma önerisinin geliştirilmesi ve Literatür Taraması
4) Araştırma felsefesini ve teori geliştirmeye yönelik yaklaşımları anlamak
5) Araştırmanın Tasarlanması
6) Örneklerin seçilmesi
7) İkincil verileri kullanma
8) Ara Sınav
9) Gözlemleme
10) Verı Toplama ; Mulakat ve Anket
11) Verilerin Analizi
12) Uygulamalı Grup Proje Takibi
13) Uygulamalı Grup Proje Takibi--SPSS
14) Uygulamalı Grup Proje Takibi-SPSS

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Research Methods for Business Students, 8th edition Published by Pearson
(May 27, 2019) © 2019 Mark N. K. Saunders Professor of Business Research Methods, University of BirminghamPhilip Lewis Formerly of University of GloucestershireAdrian Thornhill Formerly of University of Gloucestershire
Diğer Kaynaklar: Research Methods for Business Students, 8th edition Published by Pearson
(May 27, 2019) © 2019 Mark N. K. Saunders Professor of Business Research Methods, University of BirminghamPhilip Lewis Formerly of University of GloucestershireAdrian Thornhill Formerly of University of Gloucestershire

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur.
2) Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar.
3) İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar.
4) Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır.
5) Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir.
6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler.
7) Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır.
8) İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
9) Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler.
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır.
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder.
12) Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar.
13) Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar.
14) Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur. 3
2) Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar. 2
3) İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar. 1
4) Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır. 5
5) Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir. 1
6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler. 2
7) Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır. 1
8) İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
9) Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler. 2
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır. 5
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder. 5
12) Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar. 3
13) Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar. 1
14) Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 3 48
Ara Sınavlar 1 40 40
Final 1 50 50
Toplam İş Yükü 180