İŞLETME (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1314211001
Ders İsmi: Organizational Behavior
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Özlem Arzu AZER
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Nusret Erhan MUTLU
Dr.Öğr.Üyesi Orhan SEZGİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin vakaları ve organizasyon sisteminin teorik uygulamalarını analiz etmelerini sağlayacak örgütsel davranış teorilerini tanıtmak.

Gerçek iş hayatı vakaları ve etkileşimleriyle karşılaştırarak öğrencinin yönetim becerilerini ve örgütsel davranış farkındalığını geliştirmek.
Dersin İçeriği: Bu ders, örgütlerde insan davranışının incelenmesi ile ilgilidir ve örgütsel davranış teorilerini ve yönetimin işlevlerini, ihtiyaçlarını ve rolüne yönelik olan uygulamalarını tanıtır. Ders; konularını bireysel, grup ve organizasyonel düzeyde olmak üzere üç düzeyde inceler. ÖD'nin yardımıyla araştırmacılar, organizasyonel hedeflere ulaşma sürecinde organizasyon üyelerinin eylemlerini açıklayabilecek ve tahmin edebilecektir. Ders, örgütsel davranışın disipliner temellerini, örgütsel davranışı açıklamayı amaçlayan başlıca kavramsal modelleri, örgütleri incelemek için kullanılan yöntemleri ve bu alandaki eğilimleri inceler. İçerik, motivasyon, kontrol, değişim ve ekip oluşturma gibi temel kavramların yanı sıra çeşitli bir çalışma ortamında etkili ilişkilerin geliştirilmesine dayanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Liderlik ve yönetim geliştirme teorilerini analiz etme, değerlendirme, entegre etme ve sentezleme becerisini gösterir.
2) İhtiyaç, beklenti ve eşitlik motivasyon teorilerini günlük iş ortamındaki durumlarla ve bunun insan sermayesi üzerindeki etkisiyle karşılaştırır.
3) Ekip çalışması ve liderlik geliştirme teorilerinin gelişimini ve gücünü ve insan kaynakları yönetimindeki etkilerini analiz ederek, değerlendirme ve entegre etme becerisi sağlar.
4) Gruplar arası çatışmayı tanıyın ve çözün ve müzakerenin temel kavramlarını anlayın.
5) Organizasyonel yapıyı, tasarımı, kültürü ve değişimi anlayın.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Örgütsel Davranış Nedir? --
2) Organizasyonlarda Çeşitlilik --
3) Duygular ve Ruh Hali --
4) Algı ve Bireysel Karar Verme --
5) Motivasyon Kavramları --
6) Grup Davranışının Temelleri --
7) Çalışma Takımlarını Anlamak --
8) ara sınav --
9) İletişim --
10) Liderlik --
11) Güç ve Politika --
12) Çatışma ve Müzakere --
13) Organizasyon Yapısının Temelleri --
14) Örgüt Kültürü --
15) Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi --
16) final sınavı --

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Robbins, Stephen P, and Tim Judge. Organizational Behavior. Upper Saddle River, N.J: Pearson/Prentice Hall, 2013.
Diğer Kaynaklar: Additional material/experiential exercises will be used from various sources and books on business administration throughout the semester at the discretion of the course lecturer.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur.
2) Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar.
3) İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar.
4) Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır.
5) Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir.
6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler.
7) Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır.
8) İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
9) Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler.
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır.
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder.
12) Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar.
13) Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar.
14) Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur. 4
2) Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar. 3
3) İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar. 5
4) Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır. 4
5) Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir. 4
6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler. 5
7) Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır. 5
8) İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
9) Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler. 5
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır. 4
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder. 4
12) Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar. 4
13) Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar. 5
14) Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 3 48
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 180