İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1313002010
Ders İsmi: Selected Topics İn American Literature
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Department Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Gülşen SAYIN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Hande KOLAT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, 20.yy.ın ilk yarısından itibaren Amerikan Edebiyatının farklı yazınsal türlerinden (şiir, tiyatro, roman, kısa öykü)örnekleri dönemin tarihsel, toplumsal, siyasal ve ideolojik arkaplanı bağlamında irdeler.
Dersin İçeriği: Bu ders, 20.yy.ın ilk yarısından itibaren Amerikan Edebiyatının farklı yazınsal türlerinden (şiir, tiyatro, roman, kısa öykü)örnekleri dönemin tarihsel, toplumsal, siyasal ve ideolojik arkaplanı bağlamında irdeler. Romantik, Realist, Naturalist geleneklerden başlayarak Amerikan modernizmine gelirken, Amerikan sanat ve edebiyatına damgasını vurmuş kübizm, sürrealizm, feminizm, fotojurnalizm gibi akımların edebiyata etkilerini de ele alır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) an appreciation for the full range of American literary production during the first half of the twentieth century, along with specific knowledge of certain works and writers;
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) an awareness of historical events, cultural developments, and artistic movements that provided material, themes, and inspiration for writers of this period;
2) an understanding of traditions and innovations within different literary genres, as well as an enhanced grasp of techniques employed in poetry, drama, fiction, and nonfiction;
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) the ability (both spoken and written) to ask incisive interpretive questions, formulate arguable claims, and react to others’ ideas about literary devices, styles, and structures;
2) the skills to research critical responses, synthesize them with one’s own, and write persuasively about works of modern American literature.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş, Ders Tanımı, Amaçlar, Kaynaklar. -
2) Robert Frost, biyografi ve seçilmiş şiirleri Robert Frost, biyografi ve seçilmiş şiirleri
3) World War I and Its Aftermath (214-229); Modernist Manifestos (335-350); additional anti-modern manifestos (handout); Gertrude Stein, bio plus excerpt from The Making of Americans (197-203); Amy Lowell, bio (191-192) plus “September, 1918” (195) Gertrude Stein, bio plus excerpt from "The Making of Americans" (197-203); Amy Lowell, bio (191-192) plus “September, 1918” (195)
4) T. S. Eliot, bio plus “The Love Song of J. Alfred Prufrock” and excerpt from “Tradition and the Individual Talent” (365-375) T. S. Eliot, “The Love Song of J. Alfred Prufrock”
5) Wallace Stevens, bio plus all selections (281-295); Mina Loy, bio plus all selections (295-301); Marianne Moore, bio plus all selections (357-365) Wallace Stevens, bio plus all selections (281-295); Mina Loy, bio plus all selections (295-301); Marianne Moore, bio plus all selections (357-365)
6) William Carlos Williams, bio plus all selections (302-313); E. E. Cummings, bio plus all selections (636-646); Claude McKay, bio plus all selections (480-484) William Carlos Williams, all selections E. E. Cummings, all selections (636-646);
7) Eudora Welty, bio plus “Petrified Man” Eudora Welty, bio plus “Petrified Man”
8) ARASINAV Derslerde yapılan tüm eserler okunmuş olmalı
9) Katherine Anne Porter, bio plus “Flowering Judas” and “Pale Horse, Pale Rider” Katherine Anne Porter, bio plus “Flowering Judas” and “Pale Horse, Pale Rider”
10) F. Scott Fitzgerald, bio (658-59) plus “Babylon Revisited” (675-689); Ernest Hemingway,bio plus “The Snows of Kilimanjaro” (824-842) F. Scott Fitzgerald, “Babylon Revisited” (675-689); Ernest Hemingway, “The Snows of Kilimanjaro” (824-842)
11) John Steinbeck, bio plus “The Leader of the People” (881-892); Richard Wright, bio plus“The Man Who Was Almost a Man” (898-907); John Steinbeck, “The Leader of the People” (881-892); Richard Wright, “The Man Who Was Almost a Man” (898-907);
12) Tennessee Williams, "The Glass Menagerie" Tennessee Williams, "The Glass Menagerie"
13) Sam Shepard, bio plus "The Buried Child" Sam Shepard, "The Buried Child"
14) Sam Shepard, "The Buried Child" -
15) FINAL SINAVI Derste yapılmış tüm malzemeler çalışılmalı.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Norton Anthology of American Literature, Volume D: 1914-1945, 8th edition, Nina Baym,et al, eds., Norton, ISBN: 9780393934793
Diğer Kaynaklar: The Norton Anthology of American Literature, Volume D: 1914-1945, 8th edition, Nina Baym,et al, eds., Norton, ISBN: 9780393934793

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir.
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir.
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma.
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir.
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir.
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir.
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır.
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır.
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir.
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir.
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir.
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma.
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir.
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir.
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir.
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır.
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır.
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir.
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Proje 1 6 6
Ödevler 10 2 20
Küçük Sınavlar 2 4 8
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 166