İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1313002007
Ders İsmi: Irish Drama
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Department Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Gülşen SAYIN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders İrlanda Tiyatrosu'nu politik, kültürel, toplumsal ve tarihsel bağlamı içinde ele alarak incelemeyi amaçlar. Dersin tarihsel kapsamı yirminci yüzyılın başında ulusal İrlanda Tiyatrosu'nun doğuşundan günümüze kadar uzanan süreçtir.
Dersin İçeriği: Dersin içeriğini yirminci yüzyılın başında ulusal İrlanda Tiyatrosu'nun doğuşundan günümüze kadar uzanan süreçte teknik ve tematik olarak geçirdiği değişimler oluşturur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İrlanda Tiyatrosuyla ilgili genel bilgi edinir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İrlanda Tiyatrosu'na özgü belli başlı temaları, mekanları, çatışmaları ve teknik özellikleri tanır
2) Yirminci yüzyıl İrlanda Tiyatrosu'nun teknik ve tematik özelliklerini tanımlar
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) İrlanda tiyatro metinlerinin temalarını, mekan kullanımlarını, dil ve teknik özelliklerini birbiriyle karşılaştırır
Alana Özgü Yetkinlik
1) Toplumsal ve Siyasal arkaplanın İrlanda Tiyatrosu'nu nasıl şekillendirdiğini bilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş: Syllabus, Dersin Amacı ve Kazanımları, İrlanda Tiyatrosu'nun Kökleri İrlanda'nın toplumsal, siyasal, tarihsel arkaplanı İngiliz sömürgesi olarak İrlanda İrlanda'nın Özgürlük arayışları Film izle: "The Wind That Shakes The Barley" https://jetfilmizle.live/ozgurluk-ruzgari-filmi-full-izle.html
2) Revivalism = the Irish Literary Renaissance = the Celtic Twilight William Butler Yeats, "Cathleen Ni Houlihan" (1902) Okuma Ödevi: William Butler Yeats, "Cathleen Ni Houlihan" (1902)
3) J.M. Synge, "The Playboy of the Western World" (1907) Okuma Ödevi: J.M. Synge, "The Playboy of the Western World" (1907)
4) Sean O’Casey, "The Plough and the Stars" (1926) Okuma Ödevi: Sean O’Casey, "The Plough and the Stars" (1926)
5) Sean O’Casey, "The Plough and the Stars" (1926) YOK
6) Brian Friel, "Faith Healer" (1979) Okuma Ödevi: Brian Friel, "Faith Healer" (1979)
7) Brian Friel, "Faith Healer" (1979) YOK
8) VİZE SINAVLARI HAFTASI Derste yapılan tüm oyunlar ve extra ders malzemelerinin okunması ve incelenmesi
9) İrlanda'nın Kelt Kaplanı olduğu yıllar (1990'lardan 2000'li yılların başına kadar) Martin McDonagh, "The Beauty Queen of Leenane" (1996) Okuma Ödevi: Martin McDonagh, "The Beauty Queen of Leenane" (1996)
10) Martin McDonagh, "The Beauty Queen of Leenane" YOK
11) Conor McPherson’dan "The Weir" (1997) Okuma Ödevi: Conor McPherson, "The Weir" (1997)
12) Marina Carr, "By the Bog of Cats" (1998) Okuma Ödevi: Marina Carr, "By the Bog of Cats" (1998)
13) Marina Carr, "By the Bog of Cats" (1998) YOK
14) Özet, Soru-Cevap, Problem Çözme, Tartışma, Final Sınavına hazırlık. Soru-Cevap, Problem Çözme, Tartışma,
15) FINAL SINAVLARI -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "The Methuen Drama Anthology of Irish Plays", Bloomsbury Publishing, 2011.
"A Century of Irish Drama : Widening the Stage".Stephen Watt; Eileen Morgan; Shakir Mustafa. Bloomington : Indiana University Press, 2000.
"Modern and Contemporary Irish Drama"(Norton Critical Editions) 2nd. Edition
by John P. Harrington (Editor), 2008.
"The Cambridge Companion to Twentieth-Century Irish Drama". Ed. Shaun Richards. Cambridge University Press, 2004.
Diğer Kaynaklar: "The Methuen Drama Anthology of Irish Plays", Bloomsbury Publishing, 2011.
"A Century of Irish Drama : Widening the Stage".Stephen Watt; Eileen Morgan; Shakir Mustafa. Bloomington : Indiana University Press, 2000.
"Modern and Contemporary Irish Drama"(Norton Critical Editions) 2nd. Edition
by John P. Harrington (Editor), 2008.
"The Cambridge Companion to Twentieth-Century Irish Drama". Ed. Shaun Richards. Cambridge University Press, 2004.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

5

3

4

Program Kazanımları
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir.
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir.
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma.
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir.
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir.
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir.
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır.
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır.
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir.
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2) İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir.
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir.
4) İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
5) Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma.
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir.
7) Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir.
8) İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır
9) Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir.
10) Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır.
11) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
12) Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır.
13) Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir.
14) Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Rol oynama
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 30
Ödev 7 % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 7 105
Ödevler 7 3 21
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 178