Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş: Syllabus, Dersin Amacı ve Kazanımları,
İrlanda Tiyatrosu'nun Kökleri
İrlanda'nın toplumsal, siyasal, tarihsel arkaplanı
İngiliz sömürgesi olarak İrlanda
İrlanda'nın Özgürlük arayışları |
Film izle: "The Wind That Shakes The Barley"
https://jetfilmizle.live/ozgurluk-ruzgari-filmi-full-izle.html
|
2) |
Revivalism = the Irish Literary Renaissance = the Celtic Twilight
William Butler Yeats, "Cathleen Ni Houlihan" (1902)
|
Okuma Ödevi: William Butler Yeats, "Cathleen Ni Houlihan" (1902)
|
3) |
J.M. Synge, "The Playboy of the Western World" (1907) |
Okuma Ödevi: J.M. Synge, "The Playboy of the Western World" (1907) |
4) |
Sean O’Casey, "The Plough and the Stars" (1926) |
Okuma Ödevi: Sean O’Casey, "The Plough and the Stars" (1926) |
5) |
Sean O’Casey, "The Plough and the Stars" (1926) |
YOK |
6) |
Brian Friel, "Faith Healer" (1979) |
Okuma Ödevi: Brian Friel, "Faith Healer" (1979) |
7) |
Brian Friel, "Faith Healer" (1979) |
YOK |
8) |
VİZE SINAVLARI HAFTASI |
Derste yapılan tüm oyunlar ve extra ders malzemelerinin okunması ve incelenmesi |
9) |
İrlanda'nın Kelt Kaplanı olduğu yıllar (1990'lardan 2000'li yılların başına kadar)
Martin McDonagh, "The Beauty Queen of Leenane" (1996)
|
Okuma Ödevi: Martin McDonagh, "The Beauty Queen of Leenane" (1996)
|
10) |
Martin McDonagh, "The Beauty Queen of Leenane" |
YOK |
11) |
Conor McPherson’dan "The Weir" (1997) |
Okuma Ödevi: Conor McPherson, "The Weir" (1997) |
12) |
Marina Carr, "By the Bog of Cats" (1998) |
Okuma Ödevi: Marina Carr, "By the Bog of Cats" (1998) |
13) |
Marina Carr, "By the Bog of Cats" (1998) |
YOK |
14) |
Özet, Soru-Cevap, Problem Çözme, Tartışma, Final Sınavına hazırlık. |
Soru-Cevap, Problem Çözme, Tartışma, |
15) |
FINAL SINAVLARI |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
"The Methuen Drama Anthology of Irish Plays", Bloomsbury Publishing, 2011.
"A Century of Irish Drama : Widening the Stage".Stephen Watt; Eileen Morgan; Shakir Mustafa. Bloomington : Indiana University Press, 2000.
"Modern and Contemporary Irish Drama"(Norton Critical Editions) 2nd. Edition
by John P. Harrington (Editor), 2008.
"The Cambridge Companion to Twentieth-Century Irish Drama". Ed. Shaun Richards. Cambridge University Press, 2004. |
Diğer Kaynaklar: |
"The Methuen Drama Anthology of Irish Plays", Bloomsbury Publishing, 2011.
"A Century of Irish Drama : Widening the Stage".Stephen Watt; Eileen Morgan; Shakir Mustafa. Bloomington : Indiana University Press, 2000.
"Modern and Contemporary Irish Drama"(Norton Critical Editions) 2nd. Edition
by John P. Harrington (Editor), 2008.
"The Cambridge Companion to Twentieth-Century Irish Drama". Ed. Shaun Richards. Cambridge University Press, 2004. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. |
|
2) |
İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir. |
|
3) |
İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir. |
|
4) |
İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
5) |
Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma. |
|
6) |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir. |
|
7) |
Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir. |
|
8) |
İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır |
|
9) |
Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir. |
|
10) |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır. |
|
11) |
Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
12) |
Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
13) |
Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir. |
|
14) |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir. |
|